Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4 DSG (2013)

Nač měnit to, co funguje. Škodě Superb s nejsilnějším turbodieselem, pohonem všech kol a převodovkou DSG téměř nic nechybí, jen facelift mohl být citelnější.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI:
Sladění pohonu; praktičnost a prostornost

STAROSTI:
Morálně zastaralý interiér a technologie

Nejznatelnější změny po faceliftu Škody Superb jsou na povrchu. Úplně nové jsou přední světlomety s LED denním svícením a směrovkami, nárazník, maska i kapota s blatníky. Vzadu potom omlazení neunikla světla s LED, šikmé prolisy ve víku kufru a lehce pozměněný nárazník.

Superbu to prospělo, lehce omládl a vizuálně zapadl mezi ostatní modely. Škoda, že uvnitř byly změny také pouze vizuální. Nový je volant a hlavice řadicí páky, ve hloubce ale není novinek mnoho. Technologicky zůstává Superb na předchozí úrovni, a to je škoda.


Dojem z atmosféry v kabině poněkud degraduje morální stáří interiéru. Displej palubního počítače nebo grafika ovladačů klimatizace jsou zastaralé, stejně jako dnes již překonaný navigační systém Columbus. Co ale Superbu upřít nelze jsou kvalitní materiály, bytelné sestrojení a střídmý, elegantní design. A samozřejmě praktičnost.

Prostornost na zadních sedadlech je enormní, zejména v oblasti nohou, kufr má plochou, širokou podlahu a pojme 633 litrů zavazadel (s rezervním kolem o 30 litrů měně), po sklopení zadních opěradel až 1865 litrů. Přední sedadla jsou ovšem také příjemným místem pro pobyt, škoda jen nevýrazných a plochých sedáků. Potřebu ukájet cestovatelské choutky podporuje také pohodlně naladěný podvozek a příjemně lehké a přesné řízení.

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 170 koní a točivém momentu 350 Nm zůstal při starém, stále má dostatek síly na rozpohybování 1656 kg těžkého auta. V případě pohonu 4×4 je točivý moment distribuován na všechna kola výhradně prostřednictvím šestistupňové dvojspojkové převodovky DSG.

Při rozjezdech si občas nedokáže správně vyložit pokyn plynovým pedálem a zacuká, jinak řadí rychle a hladce. Vzhledem k charakteru auta by jí ale slušel alespoň volitelný komfortní režim, kdy by převodovka pracovala rozvážněji. Přestože je motor velmi dobře odhlučněný, až zbytečně příliš se nechává vytáčet před odřazením na vyšší stupeň.

Dvoulitrový turbodiesel je stálicí a v Superbu je k dostání od 664 900 korun v základní výbavě Active, ovšem nejnižší cena testované verze s převodovkou DSG a pohonem všech kol se vyšplhá na 899 900 korun, i díky posunutí do druhého výbavového stupně Ambition. S ním dostanete navíc 17″ kola, bi-xenonové světlomety a mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček nebo vyhřívaná přední sedadla.

Verdikt
Mnoho věcí zůstalo po faceliftu při starém a nutno uznat, že především pozitiva. Na jednu stranu je Superb stále prostorný, jezdí pohodlně a můžete se spolehnout na známou a osvědčenou paletu motorů, mezi nimiž patří 2.0 TDI mezi ty povedené. Na druhou stranu ale trochu zamrzí morálně zastarávající interiér a chybějící nové technologie na palubě, na které si budeme muset počkat až do příchodu další generace. Pokud to dokážete oželet, je Škoda Superb Combi stále výborný rodinný přepravník.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová dvouspojková
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředuzavěšení typu McPherson
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu225/45 R17
Pneumatiky vzadu225/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125 / 170 v 4200
Točivý moment (Nm)350 v 1750 - 2500
0-100 km/h (s)8,8
Nejvyšší rychlost (km/h)218
Spotřeba paliva (l/100 km)6,8 / 5,1 / 5,7
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4833
Šířka (mm)1817
Výška (mm)1511
Rozvor náprav (mm)2761
Provozní hmotnost (kg)1656
Celková hmotnost (kg)2219
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)633 / 1865
Ceny
Základní cena modelu569 900 Kč
Základní cena test. verze664 900 Kč
Cena testovaného vozu899 900 Kč
4.12.2013 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist