Škoda Superb Combi 1.4 TSI

V tomhle autě byste radši cestovali vzadu. Největší kombi od Škodovky se vznáší nad hrboly a spárami italské dálnice mířící od Milána k Lago Maggiore jako baletka.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Baletka vážící přes jeden a půl tuny. Vzdáleně k nám doléhá hučení pneumatik a vítr proudící okolo karoserie, která je důvodem k našemu výletu do severní Itálie. Přeplňovaná čtrnáctistovka jenom táhne. Škoda poprvé dává do spárů novinářů svůj nejnovější model – Superb Combi.

Než se přiblížíme do okolí jezera, kde se kombi předvede ve vracácích, na které ho nestavěli, zbývá spousta kilometrů. Nejslabší motor, stejný jako v Superbu s dvojitým otevíráním kufru, si do těchto chvil počínal statečně. Ve Škodě Superb Combi za něj přitom zaplatíte 589 900 korun, o dvacet tisíc víc než v sedanu.

Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb II 2 fotogalerie

Ve městě musíte pákou šestistupňového manuálu kvrdlat poněkud intenzivněji, ale na dálnici se brzo Superb Combi dostane do tempa, které jeho motoru svědčí. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru produkuje maximální výkon 125 koní, což při pohledu na největší kombi ve střední třídě vzbuzuje úšklebek. Nejvyššímu točivému momentu 200 Nm, který je na klice od 1500 do 4000 ot./min., ale vděčí za to, že posměšky ztrácejí opodstatnění.

Přesně tak. Superb Combi 1.4 TSI zvládne jen maximálku 199 km/h a 0-100 km/h pokoří až za 10,6 vteřiny. Nad jeho zátahem neposkakujete za volantem radostí, jenže není to tak vážný hendikep, jak by se zdálo. Tento vůz dokáže i s nejslabším motorem přinášet řidiči to, co je jeho hlavní předností: pohodlnou jízdu.

Stručně řečeno, kombi se chová jako limuzína. Nemusíte být guru mezi automobilovými konstruktéry, abyste na to přišli, a nemusíte se v Superbu Combi dokonce ani svézt. Karoserie je dlouhá stejných 4,84 metru jako v případě sedanu, její šířka dosahuje stejných 1,82 metru a ani rozvor se nezměnil. Jenom standardně montované střešní nosiče zvyšují kombi oproti limuzíně o pět centimetrů. Přidaných 22 kilogramů na hmotnosti potom vyváží jedna přepravka v kufru plná haraburdí.

A že se do zavazadlového prostoru toho haraburdí vejde hodně. Zjistíme to hned na první zastávce, kdy je trochu času Superb Combi obhlédnout. Základní objem 633 litrů vypadá velkoryse, po sklopení zadních sedadel se ale před vámi otevře sluj schopná pojmout 1865 litrů. Kufr kombi navíc nabízí desku oddělující spodní část pod nákladovou hranou prostoru. Deska se tak dá snadno vysunout nad zadní nárazník, aby se lépe nakládalo. V základní verzi za ni ale musíte připlatit podobně jako za hliníkové kolejnice, do nichž upnete příčky zabraňující pohybu haraburdí.

Superb Combi předvádí také další novoty. Do kabiny je možné za příplatek 29 000 korun pořídit panoramatické střešní okno, zapalování se obejde bez klíčku, díky čemuž poprvé ve škodovce startujete stisknutím tlačítka na sloupku volantu. Otevírání a zavírání pátých dveří kufru můžete svěřit pouze elektrice a osvětlení zavazadlového prostoru poslouží jako vyjímatelná baterka.

Vracíme se za volant a roztáčíme čtrnáctistovku blíž k pěti tisícům otáček, kde leží její maximum. Kopce obklopující Lago Maggiore jsou už blízko a to na kombi klade úplně jiné nároky než jízda na dálnici nebo ve městě. Jenže umlácení v rozlehlé kabině nám nehrozí, jak brzy zjišťujeme. I standardní látkové sedačky v zatáčkách podrží a Superb Combi se děsivě nenaklání. Vlastně si vede docela dobře.

Stejně jako čtyřdveřový Superb je kombi těžké a jeho hmotnost je znát. I když ale prošlápneme plyn k podlaze před každou rovinkou a prudce brzdíme před blížícím se apexem, auto to nerozhodí. Převodovka je přesná, brzdy nepolevují a na komunikativnost řízení si můžete stěžovat, ale na jeho přesnost ani v nejmenším.

Když pak dorazíme kolem šesté hodiny do cíle, závěr je jednoduchý. Není to trojkový bavorák, není to Mazda 6, Honda Accord, Opel Insignia ani Ford Mondeo. Je to komfortní kombi, které ani s nejslabším motorem nemá výraznější slabiny. Až na tu, že byste v něm radši cestovali vzadu.

Štěpán Dedaluský

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyŠkoda Superb Combi 1.4 TSI
0-100 km/h (s)10,6 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1390
Kompresní poměr10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)76,5 x 75,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92 kW/125 koní při 5000 ot./min.
Točivý moment (Nm)200 Nm od 1500 do 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)83,1 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)199 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)9,0 / 5,6 / 6,9 l/100 km
Objem nádrže (l)60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4838
Šířka (mm)1817
Výška (mm)1510
Rozvor náprav (mm)2761
Provozní hmotnost (kg)1504
Zavazadlový prostor (l)633 - 1865 l
Ceny
Základní cena modelu589 900 Kč
19.10.2009 6:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist