Nová Škoda Superb Combi (2015): objem kufru až 1950 litrů, premiéra ve Frankfurtu

Mladoboleslavská automobilka bez zvláštních průtahů odhalila druhou generaci svého největšího kombíku postaveného na základech nové Škody Superb.

Superb III můžeme jakoukoli optikou pořád považovat za horkou novinku domácí značky, která momentálně okupuje stránky domácích i zahraničních médií a oficiálně se začne prodávat až počátkem příštího měsíce. Jeden by řekl, že se Škoda na nedostatek publicity nemůže aktuálně stěžovat a s představením dalšího nového modelu nemusí a ani nebude pospíchat, opak je však pravdou.

Ještě letos by mohl být odhalen nový Roomster vycházející z Volkswagenu Touran, intenzivně se finišuje také s přípravami nového sedmisedadlového SUV Snowman, a proto asi není divu, že s premiérou druhé karosářské varianty Superbu mladoboleslavská značka nedělala žádné okolky a odhalila jej pouze pár měsíců po představení liftbacku.

Jak z fotek v galerii nepochybně zjistíte i sami, tvary Superbu Combi žádná velká překvapení neskýtají. Po sloupky B jsou obě varianty podle očekávání identické, následující boční linie s prodlouženým oknem nápadně připomínají design kombíku Fabie a zadní světla byla beze změn převzata z výchozí pětidveřové verze.

Pokud jde o vnější rozměry, ty automobilka prozatím neupřesnila, upozorňuje však stejně jako v případě liftbacku na rozvor prodloužený o 80 mm na finálních 2841 mm a taktéž na rozšíření rozchodu obou náprav na 1584 mm vpředu a 1572 mm vzadu. Také zde je proto pro posádku více místa ve všech směrech a navíc i ohromný zavazadlový prostor.

Jeho základní objem vzrostl z 633 na 660 litrů a sklopením zadních sedadel je možné vytvořit až dodávkový kufr s objemem až 1950 litrů, což představuje ve srovnání s minulou generací kombíku nárůst o 85 litrů. Superb se těmito hodnotami vyrovná jednomu z největších kombíků vyšší střední třídy, kterým je Mercedes třídy E (695/1950 l).

Další podrobnosti, jako jsou technická data jednotlivých motorizací, naměřené dynamické parametry, spotřebu a především ceny, Škoda prozatím nezveřejnila. Předpokládáme, že si mladoboleslavská automobilka nechá některé informace pro sebe až do prvních testovacích jízd anebo světové výstavní premiéry, která je naplánovaná na podzimním frankfurtském autosalonu IAA 2015.

Přesto vám už nyní můžeme říci, že pohonné jednotky kombíku by měly kopírovat nabídku liftbacku a to samé bude nepochybně platit také pro výbavu, asistenční systémy či podvozek, který i zde dostane adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control). Výrobce také tvrdí, že „nová bude generace díky novým motorům, splňujícím emisní normu EU 6, výkonnější a až o třicet procent úspornější než předchozí generace“.

26.5.2015 12:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist