RETRO: Sériové BMW M3 odtajněno! (34 fotek)

Jestli jste si koupili M6 jen proto, abyste měli bavorák s karbonovou střechou, budete se tlouct do hlavy.

Vzpomenete si, jak jsme před nějakými šesti lety netrpělivě očekávali příchod (tehdy) nové em-trojky? Dnes je generace BMW M3 E90/92 už jen vzpomínkou na minulost. Takhle jsme se v roce 2007 těšili na první jízdu…

BMW k půlnoci z pátku na sobotu uvolnilo oficiální fotky sériové M3, jíž předcházel fantastický koncept ze Ženevy. Potvrzuje se, co jsme všichni tušili: nejdůležitější rozdíl mezi „konceptem“ a produkční verzí byla barva.

M3 si ponechává všechny obdivované detaily včetně svalnaté boule na kapotě, aerodynamických zrcátek s filigránským horním raménkem – a také střechy z uhlíkových vláken. O tomto prvku, který posouvá těžiště auta směrem dolů, se hodně mluvilo v souvislosti s M6. Málokdo by ale věřil, že BMW použije tento nákladný materiál i na relativně masové řadě 3. Čirý lak střechy nechává vyniknout přirozené struktuře karbonu.

V interiéru se neudálo nic neočekávaného. Přístroje dostaly bílé podsvícení, standardní volant a sedadla běžného kupé byly nahrazeny položkami s přízviskem „sportovní“, na očekávaných místech se objevuje ikonické logo s písmenem M. Široký dekorační pás napříč palubní deskou je vyroben z materiálu, jemuž BMW říká „karbonová kůže“ a který jsme poprvé viděli v Z4 M. Buďte klidní, na vlastní oči to vypadá mnohem lépe, než to zní.

Naštěstí se nepotvrdily obavy, podle nichž měla nová M3 být k mání výhradně s poloautomatickou převodovkou SMG, podobně jako větší M5/M6. Na středové konzole hrdě trůní řadicí páka staré dobré ruční převodovky o šesti rychlostech. Kvůli vyšší zátěži ji bylo nutné vybavit vlastním chlazením oleje. Samozřejmě nechybí ani elektronicky řízený diferenciál s až stoprocentní svorností, jehož nasazení v předchozí M3 zpřístupnilo driftování i naprostým nemehlům, jako jsme například my.

Výkony a parametry motoru jsme rozebírali v samostatném článku a nyní se k nim vracet nebudeme. BMW však nyní doplnilo jízdní výkony: akcelerace 0-100 km/h bude nové M3 trvat 4,8 s, nejvyšší rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. Díky využití chytrých spořících technologií přitom auto dosahuje kombinované spotřeby 12,4 l/100 km.

Pro majitele M3 bude novinkou tlačítko „MDrive“, známé z novějších modelů divize Motorsport. Řidič může jeho prostřednictvím snadno vyvolat oblíbené nastavení řídicí jednotky motoru, diferenciálu, stabilizačního systému a proměnného posilovače řízení Servotronic. Pokud se s obsluhou pokročilých funkcí mobilního telefonu obracíte zásadně na své zaměstnance, nová M3 nejspíš nebude auto pro vás.

Jak je v divizi M zvykem, podvozek standardního kupé řady 3 prošel významnými úpravami. V přední části podlahové plošiny přibyla nová výztuha, obě nápravy (přední MacPherson, zadní multi-link) jsou celohliníkové. Elektronicky řízené tlumiče EDC nabízejí možnost volby ze tří stupňů tuhosti.

Cenu BMW zatím neoznámilo. Počítejte však s tím, že se přehoupne přes dva miliony korun. Cena stávajícího šestiválcového modelu přitom na sklonku jeho životní dráhy spadla na 1,8 milionu.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)4,8
Motor
Konstrukceatmosféricky plněný vidlicový osmiválec, dohc
Zdvihový objem (cm3)3999
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)309 kW (420 koní) v 8300 ot./min.
Točivý moment (Nm)400 Nm v 3900 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)250 (el. omezena)
Spotřeba paliva (l/100 km)17,9/9,2/12,4 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1655
Zavazadlový prostor (l)400
19.8.2013 9:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist