RETRO: Sériové BMW M3 odtajněno! (34 fotek)

Jestli jste si koupili M6 jen proto, abyste měli bavorák s karbonovou střechou, budete se tlouct do hlavy.

Vzpomenete si, jak jsme před nějakými šesti lety netrpělivě očekávali příchod (tehdy) nové em-trojky? Dnes je generace BMW M3 E90/92 už jen vzpomínkou na minulost. Takhle jsme se v roce 2007 těšili na první jízdu…

BMW k půlnoci z pátku na sobotu uvolnilo oficiální fotky sériové M3, jíž předcházel fantastický koncept ze Ženevy. Potvrzuje se, co jsme všichni tušili: nejdůležitější rozdíl mezi „konceptem“ a produkční verzí byla barva.

M3 si ponechává všechny obdivované detaily včetně svalnaté boule na kapotě, aerodynamických zrcátek s filigránským horním raménkem – a také střechy z uhlíkových vláken. O tomto prvku, který posouvá těžiště auta směrem dolů, se hodně mluvilo v souvislosti s M6. Málokdo by ale věřil, že BMW použije tento nákladný materiál i na relativně masové řadě 3. Čirý lak střechy nechává vyniknout přirozené struktuře karbonu.

V interiéru se neudálo nic neočekávaného. Přístroje dostaly bílé podsvícení, standardní volant a sedadla běžného kupé byly nahrazeny položkami s přízviskem „sportovní“, na očekávaných místech se objevuje ikonické logo s písmenem M. Široký dekorační pás napříč palubní deskou je vyroben z materiálu, jemuž BMW říká „karbonová kůže“ a který jsme poprvé viděli v Z4 M. Buďte klidní, na vlastní oči to vypadá mnohem lépe, než to zní.

Naštěstí se nepotvrdily obavy, podle nichž měla nová M3 být k mání výhradně s poloautomatickou převodovkou SMG, podobně jako větší M5/M6. Na středové konzole hrdě trůní řadicí páka staré dobré ruční převodovky o šesti rychlostech. Kvůli vyšší zátěži ji bylo nutné vybavit vlastním chlazením oleje. Samozřejmě nechybí ani elektronicky řízený diferenciál s až stoprocentní svorností, jehož nasazení v předchozí M3 zpřístupnilo driftování i naprostým nemehlům, jako jsme například my.

Výkony a parametry motoru jsme rozebírali v samostatném článku a nyní se k nim vracet nebudeme. BMW však nyní doplnilo jízdní výkony: akcelerace 0-100 km/h bude nové M3 trvat 4,8 s, nejvyšší rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. Díky využití chytrých spořících technologií přitom auto dosahuje kombinované spotřeby 12,4 l/100 km.

Pro majitele M3 bude novinkou tlačítko „MDrive“, známé z novějších modelů divize Motorsport. Řidič může jeho prostřednictvím snadno vyvolat oblíbené nastavení řídicí jednotky motoru, diferenciálu, stabilizačního systému a proměnného posilovače řízení Servotronic. Pokud se s obsluhou pokročilých funkcí mobilního telefonu obracíte zásadně na své zaměstnance, nová M3 nejspíš nebude auto pro vás.

Jak je v divizi M zvykem, podvozek standardního kupé řady 3 prošel významnými úpravami. V přední části podlahové plošiny přibyla nová výztuha, obě nápravy (přední MacPherson, zadní multi-link) jsou celohliníkové. Elektronicky řízené tlumiče EDC nabízejí možnost volby ze tří stupňů tuhosti.

Cenu BMW zatím neoznámilo. Počítejte však s tím, že se přehoupne přes dva miliony korun. Cena stávajícího šestiválcového modelu přitom na sklonku jeho životní dráhy spadla na 1,8 milionu.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)4,8
Motor
Konstrukceatmosféricky plněný vidlicový osmiválec, dohc
Zdvihový objem (cm3)3999
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)309 kW (420 koní) v 8300 ot./min.
Točivý moment (Nm)400 Nm v 3900 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)250 (el. omezena)
Spotřeba paliva (l/100 km)17,9/9,2/12,4 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1655
Zavazadlový prostor (l)400
19.8.2013 9:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist