rakovan-jaro-padaly-teplotni-rekordy-a-motorkari.jpg

Rakovan: Jaro. Padaly teplotní rekordy. A motorkáři.

motorkáři

První teplé dny letošního roku sebou přinesly vysoké teploty. Na silnice vyrazily zástupy motorkářů a ztráty asi nebyly zanedbatelné.

Diskuze

11 komentářů

    vzteklej pes

    Motorkáři si škodí dvouma věcma – nenaučí se pořádně chápat vlastnosti své motorky a hlavně tím, že svítí dálkovýma.

    Obecně ale motorkářům začlo škodit denní svícení, kdy už motorka není tak dobře vidět a hlavně to, že skoro všichni čumí na tachometr a ne do zrcátek. A taky, dneska si oprejskanou silnou motorku koupí kdejaký pako bez mozku.

    Skalik

    Ja bych se tim moc nezabejval, to se nejdyl do cervna samo vyresi. Motorka moc neodpousti, takze ty co to prezijou se z toho budou chvilku dostavat a ty co ne, tak to vyradilo nadobro.

    Taky jezdim na motorce, ale ze zacatku sezony radeji sam nebo max ve trech motorkach.

    lojza

    Ono by se to dalo paráfrázovat:
    …dneska si oprejskaný silný auto koupí kdejaký pako bez mozku.
    Jezdím na obojím, takže ono to je relativní. Záleží, kdo čím jede. Zda autem nebo motorkou. Takže můj dojem je, čím větší zbohatlík, tím míň se obtěžuje dopravními předpisy. To platí v obou skupinách.
    V každém případě, kdyby auta stála v zácpě za sebou a ne cik cak, tak asi není důvod mezi nimi kličkovat. Extrém jsou borci, co otevřou před motorkou dveře. Co si asi tak myslí autař, že bude dělat motorkář v popojíždějící koloně? Zatímco v autě se topí nebo běží klimatizace, tak v zimě se motorkáři při stání mlží helma, v létě se potí. Zároveň čuchá ten příšerný smrad rovnou z výfuků stojících nafťáků. Berte to tak, že na suchu a ve dne je motorka zpravidla rychlejší a autaře nezdržuje. V noci a na mokru se karta obrací. Za jízdy za namachrovaného autaře řeší chybu ESP. Za namachrovaného motorkáře to řeší Darwinův zákon o vývoji druhů. Nicméně, vážení přátelé, mám prosbu. Zkusme blikat včas a nepřekážet si. Uhnout a pustit není hanba, to je fair play. Ať jsem v autě nebo na motorce.

    m2

    Moc dobře napsáno. Jen bych to precizoval. U těch zbohatlíků ani tak nezáleží, jak jsou skutečně bohatí, ale jak si myslí, že jsou bohatí proti tomu, jak byli předtím chudí. Takže zbohatlíkem může být i člověk, pro něhož je 100 000,-Kč balík, když měl předtím holou řiť. A ještě k tomu pojíždění v kolonách. Pokud to není skůtr s variátorem, tak to znamená stále řadit a popojíždět krokem. Nevím,jak to řadí neutrál ostatním, ale na mojí hajtře to je dost boj 🙁

    pylot

    Ja tak trosku nesouhlasim s tim ze motorkarum uskodilo denni sviceni. Nebo vy nemate ten pocit, ze kdyz jedete proti slunci a jste neustale oslnovani, tak protijedouci svitici auto je videt daleko lip nez nesvitici? Me tam ty svetla teda vzdycky strasne pomahaj.

    riderhenry

    Je samozrejme pravda, ze auto jde videt driv, obzvlast proti slunci atd. Ale je tu i druha strana mince – kazdy, kdo nesviti, naopak jde videt o to min. A uz neplati, ze kdo rozsviti, bude automaticky lip videt nez vsichni ostatni (vetsina motorek, pokud vim, ma automaticke rozsveceni svetel a ani nejdou vypnout). Navic je i mozne, ze ridici nejsou tolik pozorni a auta a dalsi objekty \“nehledaji\“. Denni sviceni je hloupost uz jen proto, ze stat snad nemusi obcanovi rikat, kdy musi a kdy nemusi svitit – kazdy ma snad svuj rozum.

    Petr K.

    S tím popojížděním v kolonách to má víc variant. Naprosto chápu, že motorkář nebude v kilometrové zácpě na dálnici stát s ostatními auty. Ať se klidně protáhne. Jak už tu zaznělo, stejně potom bude tak rychlý, že to nebude na ničí úkor. Ale musí to dělat s rozumem, opatrně. Ne jako někteří, kteří jsou schopní proletět šedesátkou a víc odstavným pruhem, případně se jen o něco málo nižší rychlostí motat přímo mezi auty. To jsou také ti, co nejvíc křičí o netoleranci. Těm normálním, kteří se prolétají s ohledem na ostatní totiž většina řidčů ráda uhne, pokud je kam.
    S tím souvisí i zlozvyk některých motorkářů, kteří jsou schopni se takhle protáhnout za každou cenu i na světlech, kde jsou před nimi sotva dvě auta a doba řekání je pár vteřin. To mi hlava fakt nebere.
    A naposled, denní svícení bych jako potíž neviděl. Osobně je pro mě motorkář jednoznačně idetifikovatelný tak jako tak. Světlo je jen jedno, zpravidla v prostřed pruhu a je výrazně výše, než jakékoliv jiné. Pokud má s tímhle někdo potíž, měl by jít vrátit řidičák nebo si přinejmenší koupit pořádné brýle.

    Ruda

    Souhlasím s článkem. Já jezdím na motorce 20 let, ale moc dobře si pamatuju, jaká je to ze začátku droga. Člověka to omámí, k tomu ten pocit nesmrtelnosti když je člověku 20, to zrychlení, ten pocit, když se člověku povede zatáčka, řev motoru… Přiznám se, že jsem taky jezdil jak pako. Teď už jezdím o dost opatrněji, ale není to věkem ani zkušenostma. Je to tím, že doma na mě čeká ženská a dva kluci. Takže moje rada je každýho mladýho blázna oženit 🙂 Mladý kluci budou vždycky jezdit na hraně, mají to od přírody – riskovat, dokazovat si, vyhledávat nebezpečí. Když se po vyjížďce baví kluci mezi sebou, tak neříkají, jak to bylo prima bezpečný a v tý zatáčce měl ještě dva metry rezervu… Byl jsem na pohřbu už třech kamarádů, co se zabili na motorce. A stejně na to zase ostaní vlezou a jedou, protože to je na tom to lákavý, zatahat smrt za fousy. Žijeme v době, kdy je všechno bezpečný, všechno je jištěný, na všechno je myšleno. Takzvané adrenalinové sporty jsou proti jízdě na motorce poměrně nudná a technicky vychytaná záležitost. Skočil jsem si na gumě a to je jen takový krátkodobý, motorka je padesát skoků na gumě jeden za druhým s pocitem, že kdykoli může lano prasknout. Naučit se tohle kontrolovat je pro mladýho kluka nalitýho hormonama těžký, ale přitom je to základ. Včera jsem se byl poprvé projet a motorek je hodně. Mnohem víc, než když jsem začínal já. Už ani ostatní nezdravím, nedá se to stíhat. Je logický, že víc motorkářů rovná se víc nehod.

    jzk

    další věc co je proti motorkářům na jaře jsou silnice kde se nesolí ale sype (lesy, CHKO, …). Teď jsou toho na silnici ještě tuny a je to o držku i v autě (děkuji za esp). V sobotu na křivoklátsku jsem dohnal jednoho s \“batůžkem\“ na zádech a chvilku mu trvalo než pochopil že sice na rovince mě dá na půl plynu ale v těch zatáčkách mě v těch 40kmh děsně brzdí :D, pak mě teda pustil :p. No, hlavně v té nové sezóně dojet vždy do cíle ve zdraví bez nehod, jak motorkáři, tak i my autaři.

    Petr K.

    Nelze nesouhlasit. Zbývá jen k těm mladým cvokům dodat:

    Tahejte si zubatou za fousy, sjíždějte si adrenalin, užívejte si to měrou vrchovatou, budiž vám to přáno! Ale někde, kde nebudete tímhle způsobem lítat mezi těmi ostatními, konvečně usedlými, kteří netouží po ničem jiném, než dojet z bodu A do B. A to živí, zdraví a bez šokujících zážitků. Taky se mi jeden šikula o auto zabil a svého kluka, co ho vezl za sebou zmrzačil. Opravdu ten zážitek nepřeju nikomu. Ani těm cvokům za řídítky ne.

    100RM

    Neda sa nic, len suhlasit. Ale na druhu stranu, tento rok si robim papiere na Acko. A tiez pokukujem po nejakej masine. Naposled som sedel na pinckovi pred 15 rokmi. Bohuzial, pri mojej postave mi je nejaka 125 mala, takze prvou masinou bude 600 Bandit. Nebojim sa ale toho, ze som \“mlada krv\“ a uvedomenia mam snad tiez dost… Tym som chcel povedat, ze generalizovat sa neda a podla toho co na cestach vidim a od znamych slysim, je velakrat nebezpecnejsi idiot ktory jazdi 10 rokov, ako opatrny zelenac.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist