autoweb.cz > Subaru > Právě testujeme: Subaru Forester 2.0 XT Turbo
Právě testujeme: Subaru Forester 2.0 XT Turbo
„A kolik vám to žere, pane Žák?“, ptá se soused, když jsem teď přivezl domů nové Subaru Forester 2.0 XT s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem. Napadlo mě, jestli to vůbec značce Subaru za to stojí, vozit na náš trh auto, které rozhodně nebude mít tak „příznivé“ provozní náklady jako třeba příbuzná dieselová verze. „Osum, osum a půl…“, zalhal jsem sousedovi.
Stejně je to jedno, protože on by si rozhodně nový benzínový Forester s turbem nekoupil. Sice mi teď na palubním počítači svítí 10,8 litru na 100 km, což není zas tak moc, ale stejným tempem bych jel s dieselem tak za pět, možná pět a půl. Jenže to bychom se tu mohli pořád dohadovat o spotřebě paliva jako hospodští teoretici. Tenhle nový Forester má totiž spoustu jiných předností.
DOPORUČUJEME: Subaru Forester – diesel versus benzín
Mezi jednu z nich patří třeba až překvapivě slušná dynamika, kterou byste do malého SUV neřekli. Výkon 240 koní a točivý moment 350 Nm zaručují, že někteří nepozorní řidiči sportovních aut budou zaskočeni. Pružné zrychlení je, i díky dobře nastavené převodovce CVT, skutečně působivé.
Uvidím, jak mi nakonec bude (nebo nebude) vadit trochu laciný interiér a poměrně výrazný hluk pronikající do interiéru od podvozku a kol. Ale silný motor a jakási „stealth image“ mě zatím baví. Prostě se šlápne na plyn a ta přizvedlá hranatá věc vyrazí dopředu s chutí hothatche. Čert vem spotřebu, aspoň bude s novým Subaru Forester, které slibuje i slušné schopnosti v lehkém terénu, legrace.