Subaru Forester na českém trhu

Japonský „lesník“ slaví zakulacené výročí a jde na český trh s novou modelovou generací. Známe motorizace, výbavy a ceny.

To, jak se Subaru Forester posunulo a vyvinulo v rámci modelové řady bylo vidět hned na první pohled, importér totiž ne české prezentaci seřadil vedle sebe všechny Foerstery od první generace až právě po  čerstvou novinku. Z původního „nafouklého“ kombi se stalo „dospělé“ moderní SUV.

Jen pro zajímavost, dnes je v ČR registrováno 5 406 Foresterů, tenhle model jen tak mimochodem slaví letos patnácté narozeniny, a  v roce 2013 jich chce u nás Subaru prodat přes tři sta. Jaká je tedy novinka?Tak rozhodně je větší než předchozí generace. Auto se vytáhlo do výšky o pětatřicet milimetrů, v bocích má o dvacet milimetrů více, o šestadvacet milimetrů se zvětšil rozvor a na délku má teď Forester o  patnáct milimetrů víc.

Poprvé u Subaru nabízí Forester elektricky ovládané páté dveře s funkcí Stop a automatickým dovíráním. A také tady máme systém X-Mode. Disponují jím všechny modely s benzínovým motorem a jde o optimalizaci integrovaného ovládání motoru a systému CVT, AWD a VDC. To ve výsledku znamená, že pokud dříve Forester projel těžkým terénem, tak teď to zvládne ještě snadněji.

Nový je turbomotor 2.0DIT s výkon 240 koní a točivým momentem 350 Nm a pokud si pamatujete na „starý“ Forester s přeplňovaným dvoulitrem a la Impreza GT, tak tady je cítit podobné charisma.

Benzínové motorizace také nabízí SI-Drive s přepínáním mezi jednotlivými typy jízdních režimů. A v neposlední řadě tu máme novou bezestupňovou převodovku Lineartronic. Abychom přeskočili „nudná“ čísla, tak důsledkem všech technologických novinek je snížená spotřeba, nižší emise a  vyšší dynamické schopnosti. Howgh.


U Subaru poprvé – nový Forester má elektricky ovládané víko zadních dveří.

Převodovka CVT plynule měnila převod, turbomotor měl dostatek výkonu na to, abych s autem jezdil buď svižně po silnici a nebo bezpečně v terénu. V kabině zase Subaru udělalo velký krok co do ergonomie, kvality materiálů a vzhledu.

Pohon všech kol funguje tak jak má, bylo zábavné vypnout stabilizaci se jezdit zprudka do zatáček jen proto bych se na výjezdu bavil vynikající trakcí. A nebo čitelným prokluzem všech kol, když jsem to přehnal. O tom ale Forester není. Nebo nejen o tom.V terénu byla stále cítit jeho bezprostřednost a schopnost jet tudy, kudy byste s jiným SUV neprojeli. A nebo se tam ani nevydali. Byl cítit rozdíl v agilitě vzhledem k předchozím generacím, nový Forester je skutečně větší než jeho předchůdci, ale má to svou logiku ve chvíli, kdy je tady XV jako menší a kompaktnější alternativa pro řidičtěji naladěné zákazníky.


Forester je nyní díky systému X-Mode schopnější v terénu. Projede (skoro) všude.

Forester jde na český trh ve třech výbavách, Active, Comfort a Executive. Základ má sedmnáctipalcová kola, sedm airbagů, mlhovky, denní svícení, start/stop systém. Další úroveň přidává například HID xenony, duální klimatizaci, SI-Drive a X-Mode, couvací kameru a nejvyšší specifikace vše korunuje osmnáctipalcovými koly, koženým interiérem, střešním oknem nebo navigací.

Motory a převodovky nabízejí volbu 2.0i s šestistupňovým manuálem a s CVT, nafta je zastoupena 2.0D a přímo řazenou šestistupňovou převodovkou a vrcholem je 240 koňový 2.0XT s CVT.

DOPORUČUJEME: Subaru Forester – diesel versus benzín

Ceny nového Foersteru začínají na 679 000 Kč u 2.0i Active s manuálem, s Lineartronicem přijde na 719 000 Kč. S novým motorem stojí Forester 2.0XT 989 000 nebo 1 089 000 Kč. Diesel startuje na 789 000 Kč, končí na 1 029 000 Kč.

1.3.2013 4:26| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist