Porsche Cayenne S Diesel podrobně

Naftový osmiválec SUV od Porsche chyběl, protože teď konečně může naplno odhalit svůj dynamický potenciál. Pojďme se na něj podívat detailně.

Asi se shodneme na tom, že pokud někdo nevlastní ropný vrt, je naftový motor pod kapotou SUV rozumnější motorizace. Principielně to samozřejmě v pořádku být nemusí, ale už třeba u Range Roveru jsme si ukázali, že i když je benzínový pětilitrový osmiválec s kompresorem jediná myslitelná motorizace do aristokratického vozu, velký nafťák má prostě více smyslu.

A stejně to platí i pro Porsche Cayenne, které sice logicky v nekorektní verzi Turbo S pojede ještě lépe, ale je to opravdu potřeba? Dieselový osmiválec vychází z koncernového motoru 4.2 TDI, který jsme zkoušeli třeba pod kapotou Touaregu nebo Audi A8, ale Porsche ho upravilo a dokázalo z něj vydolovat větší výkon.

Jednotka o objemu 4134 cm2 s dvojitým přeplňováním posílá přes osmistupňový automat na všechna kola o rozměru 255/55 R18 výkon 281 kW (382 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 850 Nm v rozmezí 2000 až 2750 ot./min.

I díky tomu a skutečnosti, že se tento diesel s kompresním poměrem 16,4 : 1 může roztočit až do 4600 ot./min., zvládne 2195 kg těžký Cayenne S Diesel akceleraci na stovku za 5,7 sekundy a na 160 km/h za 13,7 sekundy. Kilometr s pevným startem mu trvá jen 25,7 sekundy.

Celé je to samozřejmě potřeba i zastavit – k tomu slouží vpředu montované šestipístkové brzdy, které svírají ventilované 360mm kotouče. Vzadu jsou pak chlazené 330mm kotouče s čtyřpístkovými třmeny.

Porsche se chlubí i spotřebou paliva, takže ve městě má Cayenne S Diesel spotřebovat 10 litrů na 100 km, mimo město 7,3 l litru a v kombinaci 8,3 l/100 km. A když už jsme u praktických záležitostí, tak do kufru se vejde 670 litrů nákladu a po sklopení zadních sedadel až 1780 litrů věcí. Kam se hrabe Octavia Combi

Autoweb.cz

1.5.2013 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist