autoweb.cz > Porsche > Porsche Cayenne > Porsche Cayenne S Diesel podrobně
Porsche Cayenne S Diesel podrobně
Asi se shodneme na tom, že pokud někdo nevlastní ropný vrt, je naftový motor pod kapotou SUV rozumnější motorizace. Principielně to samozřejmě v pořádku být nemusí, ale už třeba u Range Roveru jsme si ukázali, že i když je benzínový pětilitrový osmiválec s kompresorem jediná myslitelná motorizace do aristokratického vozu, velký nafťák má prostě více smyslu.
A stejně to platí i pro Porsche Cayenne, které sice logicky v nekorektní verzi Turbo S pojede ještě lépe, ale je to opravdu potřeba? Dieselový osmiválec vychází z koncernového motoru 4.2 TDI, který jsme zkoušeli třeba pod kapotou Touaregu nebo Audi A8, ale Porsche ho upravilo a dokázalo z něj vydolovat větší výkon.
Jednotka o objemu 4134 cm2 s dvojitým přeplňováním posílá přes osmistupňový automat na všechna kola o rozměru 255/55 R18 výkon 281 kW (382 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 850 Nm v rozmezí 2000 až 2750 ot./min.
I díky tomu a skutečnosti, že se tento diesel s kompresním poměrem 16,4 : 1 může roztočit až do 4600 ot./min., zvládne 2195 kg těžký Cayenne S Diesel akceleraci na stovku za 5,7 sekundy a na 160 km/h za 13,7 sekundy. Kilometr s pevným startem mu trvá jen 25,7 sekundy.
Celé je to samozřejmě potřeba i zastavit – k tomu slouží vpředu montované šestipístkové brzdy, které svírají ventilované 360mm kotouče. Vzadu jsou pak chlazené 330mm kotouče s čtyřpístkovými třmeny.
Porsche se chlubí i spotřebou paliva, takže ve městě má Cayenne S Diesel spotřebovat 10 litrů na 100 km, mimo město 7,3 l litru a v kombinaci 8,3 l/100 km. A když už jsme u praktických záležitostí, tak do kufru se vejde 670 litrů nákladu a po sklopení zadních sedadel až 1780 litrů věcí. Kam se hrabe Octavia Combi…
Autoweb.cz