Testujeme zimní pneumatiky Continental 4×4 WinterContact: Na začátku

Začínáme test zimních pneumatik, se specifickým zaměřením na vozy kategorie SUV. Jak si pneumatiky během zimy na velkém robustním autě s pohonem všech kol povedou?

Konstrukce pneumatik na vozy třídy SUV je obvykle jiná, než u klasických pneumatik pro osobní auta. Jistě, pokud chcete laborovat s obutím na vlastní pěst, můžete na své SUVčko nazout „cokoli“ co se vejde na disk a přes brzdy, nicméně pneumatiky určené pro SUV jsou jistě vhodnější tím, že mají jiné parametry a specifika určená právě pro větší vozy a vyšší hmotnosti, jako je třeba masivnější konstrukce či vícenásobná vrstva kordu.


Představme si tedy co budeme testovat a na čem. Máme zde pneumatiky Continental 4×4 WinterContact v rozměru 238/65/17 a testovat je budeme na Porsche Cayenne generace 957 s motorem o 3,6 litru s atmosférickým sáním. Ten má výkon 290 koní a točivý moment 385 Nm, šestistupňová manuální převodovka přenáší sílu na všechna čtyři kola a auto ve výsledku umí zrychlit z 0-100 za 7,5 s, takže na SUV velmi slušné parametry a my se budeme věnovat, v rámci přezutí z letních pneumatik na zimní obutí, i jim.

Výrobce prezentuje, což je, mezi námi, pneumatika na trhu velmi dobře etablovaná, tím, že klade důraz na excelentní trakci a brzdný výkon na zasněžených či mokrým sněhem pokrytých vozovkách. Akcentuje vynikající handling na suchých či zasněžených vozovkách, mluví o vyšší odolnosti vůči aquaplaningu a v neposlední řadě prezentuje pneumatiku jako tichou, komfortní, s nízkým valovým odporem. A i na tyto atributy se zaměříme a budeme je sledovat. Krom toho budeme měřit spotřebu a hloubku dezénu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Teď, po prvním kilometrech a ryze subjektivních dojmech nelze než prohlásit, že se výměna pneumatik projevila zásadním způsobem k lepšímu. Nelze korektně porovnávat s předchozí sadou, kterou jsme nechali zout, protože to byly ojeté letní pneumatiky a srovnání by nebylo seriozní. Nicméně od prvních metrů v chladném počasí bylo zřejmé, jak se zvýšil grip auta, jistota v zatáčkách, záběr všech pneumatik na výjezdu ze zatáček.

Po sněhu zatím není ani památky a těžko říct, kdy a jestli vůbec napadne, nicméně na mokrém a studeném listí se Continental 4×4 WinterContact projevují velmi dobře, umí „zahrábnout“ do vrstvy na asfaltu a najít si pevný podklad a toho se chytit, velmi dobře umí podržet auto na vodě – otázce aquaplaningu se ještě budeme podrobněji věnovat a podíváme se přitom na jednotlivé parametry a technická řešení, kterými pneumatiky s tímto nepříjemným jevem bojuje.

Je třeba zmínit asymetrický dezén pneumatiky, díky kterému bylo možné umístit funkční prvky dezénu do těch pozic kde jsou nejpotřebnější, později v dalších dílech nafotíme detailně pneumatiku a ukážeme si co a jak na ní funguje a s jakou funkcí, a ještě předtím, než poprvé vjedeme na sníh.

Zpět ale do reality, vločky zatím vídáme jen na reklamních tabulích supermarketů nutící nám vánoční nákupy, naše ježdění zatím je – a jak se zdá, tak pár týdnů ještě bude jen o suchu, vodě a možná blátě, a na něm fungují pneumatiky velmi dobře. Za vyšších teplot, které občas vyskočí nad obvyklou mez, vzhledem k datu v kalendáři, si pneumatiky vedou také velmi dobře, vyšší opotřebení neregistrujeme – jezdíme opatrně, proč nové zimáky ničit, přilnavost je dobrá, jen je cítit určitá měkkost, poddajnost pneumatik, která s poklesem teplot mizí. Podtržen oa sečteno, testování začíná, věříme ve sníh, nicméně pokud nenapadne, zapomeneme na ladovskou zimu a přijmeme podmínky typu sucho/mokro/bláto za prostředí odpovídající našemu prostředí a uvidíme, jak se pneumatiky povedou.

25.11.2015 9:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist