Porsche Cayenne Turbo S je zpět

Nejrychlejší stodola od Porsche je zpátky. Pod kapotou má osmiválec z Panamery Turbo S, se kterým udolá stovku za 4,5 vteřiny.

Vrchol modelové řady Cayennenového jmenovatele. Je jím Turbo S se 4,8 litrovým osmiválcem z Panamery, který je dopován dvěma turbodmychadly. Výkon je tak zcela absurdních 550 koní, stejně jako točivý moment 750 Nm.

Vizuálně se od pomalejších sourozenců odlišuje novými 21″ disky, čtveřicí koncovek a pochopitelně příslušným označením na zádi. Standardní výbavou vrcholného Cayennu je systém řízení podvozku PDCC, který omezuje náklony v zatáčkách, Porsche Torque Vectoring Plus se zase postará o variabilní rozdělení síly mezi jednotlivá kola.

​ČTĚTE TAKÉ: Test Porsche Cayenne S
Dokáže konečně nový Cayenne přesvědčit všechny ortodoxní fanoušky značky Porsche o smyslu své existence?

A že to bude potřeba, když má výkonu jako pět běžných hatchbacků. Z klidu se dokáže rozjet za pouhých 4,5 sekundy, zatímco maximální rychlost vzrostla o 5 km/h na finálních 283 km/h. Spotřeba by se ale měla držet v mezích normálního Turba, tedy okolo 11,5 litru.

Uvnitř příslušnost ke sportovním výkonům naznačují sportovní sedadla z alcantary, dvoubarevná kůže a obložení z karbonu. A zapomenout nesmíme ani na Sport Chrono paket, který je standardem.

Ceny nového Cayenne Turbo S začínají od 4 106 000 Kč a na showroom dorazí už v lednu příštího roku.

12.10.2012 11:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist