Testujeme zimní pneumatiky Continental 4×4 WinterContact: Přezuto a ukončeno

Končí období s povinným provozem zimních pneumatik a s ním jde do finále také naše testování zimního obutí na velkém luxusním SUV značky Porsche

Musíme hned v úvodu posledního reportu z testování zimních pneumatik uznat, že letošní zima – a bohužel už další, několikátá zima v řadě – nepatřila mezi ty, ve kterých bychom dnes a denně jezdili na sněhu a ledu a využívali zimní pneumatiky v tom nejzákladnějším „zimním“ smyslu slova.

Což ale vlastně nevadí, protože legislativa mluví jasně – bez zimních pneumatik to nejde, navíc je tady fakt, že zimní pneumatiky fungují od sedmi stupňů nad nulou a níže lépe než letní pneumatiky, takže jde vlastně o to, že jsme se sice každý den neprohrabávali metrovými závějemi, nicméně bez zimního obutí bychom se také neobešli. Což je mimochodem skutečnost, se kterou se musí umět výrobci také popasovat – a „naše“ pneumatiky jízdy v zimě na suchem studeném asfaltu, na mokru, vlhku, v břečce… zvládávaly na výbornou.


Abychom tedy řádně ukončili testování, tak naposledy připomeneme, že šlo o test pneumatik Continental řady 4×4 WinterContact v rozměru 238/65/17. Obutí ideální pro SUV a my jsme tento záměr podpořili obutím na Porsche Cayenne generace 957 s atmosférickým benzínovým šestiválcem. U paralelně testovaných pneumatik na osobním autě toto prohlásit nemůžeme – na vině nejsou pneumatiky, ale auto, jak si budete moc přečíst v samostatném článku, nicméně zde můžeme bez obav prohlásit, že pneumatiky se na auto vysloveně hodily. Jejich pevná konstrukce na velkém autě zajišťovala pevnou oporu zejména v zatáčkách, není nic horšího, než když na měkkém boku auto při průjezdu zatáčkou klouže, nebo se pohupuje, s tímto neměl Cayenne žádný problém, Continentaly držely svůj tvar i při namáhání v zatáčkách.

S pohonem všech kol se všechny čtyři pneumatiky vyrovnávaly s jakýmkoli podkladem – zejména na sněhu s vytočenými koly se ukázala kombinace hrubého vzorku a hmotnosti jako dobrý recept na přilnavost. Beze sněhu naopak vzorek na asfaltu nepůsobil rušivě, nekomfortně, hlučně. Na začátku testu jsme chtěli sledovat spotřebu, ale teď na konci musíme prohlásit, že relevantní závěr v této disciplině nemáme. Spotřeba se držela stále kolem dlouhodobého průměru s výkyvy, které lze prohlásit spíše za statistickou odchylku než akceptovatelnou změnu způsobenou výměnou pneumatik.

Podle počítače se zvýšila průměrná rychlost auta, za tu dobu, co jsme s ním jezdili, takže si můžeme dovolit spekulaci, že spotřeba zřejmě mírně klesala, resp. se při mírně vyšším tempu držela na svém průměru a to je dobře. Za vyšším jízdním tempem lze dohledat přilnavost pneumatik, které i v zimě dovolily jezdit svižně a bezpečně. Hodlali jsme také sledovat opotřebení vzorku a to jsme také dělali, musíme navázat na už v minulosti zmiňovanou skutečnost, že k téměř žádnému opotřebení nedošlo. Měřením jsme nezjistili zásadní rozdíl v kompletním opotřebení pneumatiky.

Samozřejmě že vzhledem k počátečnímu stavu přišly gumy čistotu, do vzorku pronikly tu a tam kamínky, kterými silničáři sypali silnice, a je patrných několik oděrek ze závodního okruhu v Sosnové, kde jsme také testovali, což je ale opotřebení jednorázové, přesně monitorované a jasně definované použitím, které je v rámci běžného silničního provozu zcela výjimečné.

Pomyslný verdikt závěrem… Nelze přesně srovnat s konkurencí, protože jsme netestovali napříč nabídkou pneumatiky různých značek v jednom a stejném rozměru na jednom konkrétním autě ve stejných podmínkách, ale subjektivním pohledem a po zkušenostech s testováním pneumatik dalších renomovaných výrobců můžeme hravě pneumatiky Continental 4×4 WinterContact zařadit mezi top nabídku. U (francouzské) konkurence jsme v minulosti v podobných případech registrovali měkčí bočnici a s tím související projevy náklonů a mírné nejistoty v zatáčkách, to u Conti neprobíhalo.

Oproti finskému producentovi zde byla větší jistota na silnici beze sněhu, na suchém studeném asfaltu, a lepší než obutí japonské značky byly Continentaly při přejezdu měkkého sněhu a břečky v přímém směru. My za redakci tak hodnotíme Continental 4×4 WinterContact v kombinaci s velkým SUV typu Porsche Cayenne jako výborné a můžeme je vřele doporučit.

29.3.2016 12:01| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist