Ojetá auta mají v Česku stočené tachometry o 61 000 km, každé čtvrté je po opravě karoserie

Přestože se prodej ojetých automobilů kvůli pandemii koronaviru v České republice výrazně zpomalil, řidiči v březnu a dubnu mnohem častěji kontrolovali historii svých vlastních vozidel.
volkswagen-golf-2004-1600-1a-1100x618.jpg Zdroj: Volkswagen

Rozsah kontrol dříve zakoupených automobilů v tuzemsku vzrostl až o 48 %. Není to tak překvapivá statistika, když víte, kolik překvapení může historie vašeho vozu skrývat. Majitelé často zjistí spoustu opravdu užitečných, ale někdy také šokujících informací.

Například 25,1 % kontrolovaných vozů v České republice má za sebou opravu karoserie. Naproti tomu oprava karoserie ojetého vozu vyjde ve srovnání s průměrem EU relativně levně, jak ukazují údaje webového portálu carVertical.cz.

Průměrné stočení tachometru je o více než 61 000 kilometrů. „Lídry“ jsou v tomto případě značky Škoda a BMW, které mají u přetočených vozů podíl téměř poloviční. Automobily Škoda a BMW se také nejčastěji vyskytovaly v opravnách karoserií.

Nejvíce peněz však za tyto práce utrácí řidiči vozů Mercedes-Benz a Ford. Jedni na tyto opravy vynaloží 156 tisíc korun, druzí 138 tisíc. Lidovým vozem je zatím Volkswagen Golf (tvoří 5,33 % všech prodejů), těsně za ním pak zůstávají Volkswagen Passat a Škoda Octavia. Škodovky a Volkswageny jsou mezi návštěvníky carVertical.cz nejžádanějšími vozy.

Čtěte také: Kdo před nouzovým stavem prodal auto, prodělal. Výkupní ceny v bazarech jsou až o 25 % vyšší

Odhaduje se, že nejméně třetina ojetých automobilů je prodávána s přetočeným tachometrem. Průměrně zjištěný stočený počet kilometrů v Česku je až 61 223 km. Jinými slovy, nepoctivý prodejce prodá auto, které má najeto 250 000 km, ale tváří se, jako by mělo najeto jen 190 000 km.

Takový vůz pak působí jako mnohem méně opotřebovaný a nedosahuje psychologicky významného limitu 200 000 km. Kvůli stočenému tachometru navíc není možné vysledovat, zda již měly být provedeny některé zvláště důležité údržbářské práce, jako je výměna hlavního motorového řetězu, nebo zda se jejich provedení stále očekává v budoucnu.

Každý takový podvod samozřejmě odlehčuje kapse kupujícího mnohem více, než by měl. Kvůli podvodům s tachometry bývá prodejní cena auta na trhu obvykle o 15 až 20 procent vyšší, což je pochopitelně nelegální.

V Česku je průměrná cena ojetých aut od nejžádanějších výrobců 244 823 Kč, takže člověk si kvůli podvodníkům připlatí minimálně o 50 000 Kč více. Při přípravě tohoto průzkumu analyzovali specialisté na historii automobilů z platformy carVertical přes 200 tisíc inzerátů na automobily, které byly v České republice zveřejněny v roce 2019.

2.6.2020 10:06| autor: Hugo Kottás | zdroj: carVertical.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist