Nový Volkswagen Touran (2015) stojí na platformě MQB a přebírá styl Passatu

(+ video) Německý koncern VW odhalil novou generaci svého kompaktního MPV Touran a podle očekávání je větší, lehčí a opět „recykluje“ modulární platformu MQB.
novy-volkswagen-touran-2015-stoji-na-platforme-mqb-a-prebira-styl-passatu-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: archiv redakce

Třídu kompaktních MPV letos oplodní také automobilka Volkswagen svým dlouho očekávaným novým modelem Touran, který se podle očekávání opět zařadí mezi Golf Sportsvan a větší Sharan. Postaven je na modulární platformě s motory uloženými napříč a svého předchůdce překonává rozměrově téměř ve všech směrech.

Novinka s délkou 4527 milimetrů přerostla svého předchůdce o 130 mm, na šířku měří 1814 mm (+ 41 mm), rozvor byl prodloužen o 113 mm na 2791 milimetrů, akorát výška spadla o 6 mm na konečných 1628 mm. Navzdory těmto změnám je nový Touran podle tvrzení VW o 62 kg lehčí, nicméně výrobce nespecifikuje, jestli srovnává konkrétní modely nebo mluví o průměru.

Kromě redukce hmotnosti se podařilo vylepšit také koeficient aerodynamického odporu, který nyní činí 0,296, což na vůz o tak mohutné čelní ploše není vůbec špatné číslo. Pochopitelně také tohle opatření souvisí se snahou Volkswagenu dále snižovat průměrnou papírovou spotřebu, takže standardně očekávejte systém stop-start, aktivní alternátor, přičemž pohonné jednotky i díky tomu vykazují téměř o pětinu nižší nároky na palivo.

Nový Touran bude hned od počátku dostupný také se „sportovním“ paketem R line, pro zákazníky však bude asi mnohem zajímavější fakt, že vůz dorazí v pěti i sedmisedadlové verzi. Ta první má podle tvrzení VW vůbec největší základní objem zavazadlového segmentu – 1040 litrů a navíc nabídne až 47 různých odkládacích schránek, boxů a přihrádek.

Pohon Volkswagenu Touran modelového roku 2015 budou od počátku zajišťovat tři zážehové čtyřválce TSI se 110, 150 a 180 koňmi a identický počet dieselů s téměř identickým nejvyšším výkonem 110, 150 a 190 koňských sil. Jejich další detaily pro tuto chvíli asi tolik důležité nejsou, možná by vás ale mohlo zajímat, že nejúspornější varianta 1.6 TDI se 7stupňovým DSG má jezdit v průměru za 4,1 litru na 100 kilometrů.


25.2.2015 9:47| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist