Nový Volkswagen Passat do detailu

Volkswagen odhalil podrobnější informace o novém Passatu, který je připraven zadupat Mondeo a Insignii do země.

Nový Volkswagen Passat se ukázal před několika dny na autosalonu v Paříži. Bohužel automobilka neprozradila podrobnější technické specifikace a krom označení motorů jsme neznali konkrétní čísla a fakta. Nyní se ale již konečně můžeme v novém Passatu vrtat, protože Volkswagen vydal podrobnější tiskovou zprávu.Rozměry
Volkswagen Passat měří na délku 4769 mm (4771 mm pro kombi), široký je 2062 mm a výšku má pak 1472 mm (1482 mm pro kombi). Rozvor má hodnotu 2712 mm. Asi vás zajímá také objem zavazadlového prostoru – do sedanu se vejde v základním uspořádání 565 litrů zavazadel, do kombíku pak 603 litrů. Tento objem můžete ale sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1731 litrů.

Motory
Diesely budou logicky patřit k těm vyhledávanějším a je z čeho vybírat. Nekoná se ale žádné překvapení. Základem je motor 1.6 TDI o výkonu 105 koní v 4400 ot./min. a točivém momentu 250 Nm od 1500 do 2500 ot./min. Volkswagen uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy, ale s malou poznámkou, že se jedná o vozidlo zatížené navíc 200 kg k pohotovostní hmotnosti, která činí 1499 kg. Spotřeba Passatu 1.6 TDI je 4,3 l/100 km.Pro našince je určitě zajímavější diesel 2.0 TDI o výkonu 140 koní v 4200 ot./min. a točivém momentu 320 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Volkswagen Passat s ním zdolá stovku za 9,8 sekundy a dosáhne na 211 km/h. Kombinovaná spotřeba je 4,6 litru na 100 km. S šestistupňovou převodovkou DSG jsou parametry stejné, jen spotřeba je trochu vyšší – 5,2 l/100 km.

Nejsilnější diesel 2.0 TDI má výkon 170 koní v 4200 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Passat pak zrychlí na 100 km/h za 8,6 sekundy a umí uhánět rychlostí až 223 km/h. Normovaná spotřeba je 5,3 l/100 km a tento motor dostanete prozatím jen s šestistupňovým automatem DSG.Benzínové motory zastupují jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Menší motor má výkon 122 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 200 Nm v rozmezí 1500 a 4000 ot./min. Ve verzi BlueMotion spotřebuje 5,9 l/100 km, stovku zdolá za 10,3 sekundy a dosáhne na 205 km/h. Běžná verze bez označení BlueMotion je papírově o 2 km/h pomalejší, ale má také jinak odstupňované převody pro lepší pružnost. Spotřeba je však vyšší, podle normy 6,3 l/100 km.

Nejsilnější je prozatím benzínový motor 1,8 TSI o výkonu 160 koní v 4500 ot./min. a točivém momentu 250 Nm od 1500 do 4500 ot./min. Auto je na stovce za 8,5 sekundy a má maximální rychlost 220 km/h. Spotřeba je 6,9 l/100 km. Tyto údaje platí pro model s manulání šestistupňovou převodovkou, Passat 1.8 TSI se sedmistupňovou převodovkou DSG pak spotřebuje 7,0 l/100 km, další parametry zůstaly stejné.Později ještě dorazí motor 2.0 TSI o výkonu 211 koní, který bude k dispozici buď s šestistupňovou manuální nebo automatickou DSG převodovkou. V nabídce bude také verze 1.4 TSI EcoFuel s výkonem 150 koní, která umí spalovat CNG. Přesné technické údaje u těchto dvou motorů ale ještě Volkswagen neuvádí.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Všechny motory standardně pohání přední kola, ale za příplatek bude k některým verzím k dispozici pohon všech kol 4MOTION s mezinápravovou spojkou Haldex. Dostupnost se bude lišit v závislosti na trhu, ale očekávejte, že si budete moci pohon všech kol přiobjednat k nejsilnějšímu dieselovému a benzínovému motoru.Výbava
Základní výbava je poměrně „chudá“, ale dostanete stabilizační systém, elektrická okénka, centrální zamykání, informační displej pro palubní počítač, šest airbagů, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a rádio RCD210. V seznamu příplatků je ale spoustu zajímavých věcí, například elektronický řízený podvozek DCC, který má tři režimy (Comfort, Normal a Sport), asistent pro udržení v jízdním pruhu, parkovací asistent (který umí vozidlo sám zaparkovat do řady stojících aut), bi-xenonové světlomety a další maličkosti.

Nový Volkswagen Passat se začne v Německu prodávat v polovině listopadu, na ostatní trhy dorazí koncem téhož měsíce. Předpokládáme, že se s ním prvně svezeme z kraje roku a pak vám hned přineseme jízdní dojmy, zda nový Passat skutečně stojí za to a zda se ho má konkurence obávat.

autoweb.cz

18.10.2010 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist