Nový Volkswagen Passat do detailu

Volkswagen odhalil podrobnější informace o novém Passatu, který je připraven zadupat Mondeo a Insignii do země.

Nový Volkswagen Passat se ukázal před několika dny na autosalonu v Paříži. Bohužel automobilka neprozradila podrobnější technické specifikace a krom označení motorů jsme neznali konkrétní čísla a fakta. Nyní se ale již konečně můžeme v novém Passatu vrtat, protože Volkswagen vydal podrobnější tiskovou zprávu.Rozměry
Volkswagen Passat měří na délku 4769 mm (4771 mm pro kombi), široký je 2062 mm a výšku má pak 1472 mm (1482 mm pro kombi). Rozvor má hodnotu 2712 mm. Asi vás zajímá také objem zavazadlového prostoru – do sedanu se vejde v základním uspořádání 565 litrů zavazadel, do kombíku pak 603 litrů. Tento objem můžete ale sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1731 litrů.

Motory
Diesely budou logicky patřit k těm vyhledávanějším a je z čeho vybírat. Nekoná se ale žádné překvapení. Základem je motor 1.6 TDI o výkonu 105 koní v 4400 ot./min. a točivém momentu 250 Nm od 1500 do 2500 ot./min. Volkswagen uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy, ale s malou poznámkou, že se jedná o vozidlo zatížené navíc 200 kg k pohotovostní hmotnosti, která činí 1499 kg. Spotřeba Passatu 1.6 TDI je 4,3 l/100 km.Pro našince je určitě zajímavější diesel 2.0 TDI o výkonu 140 koní v 4200 ot./min. a točivém momentu 320 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Volkswagen Passat s ním zdolá stovku za 9,8 sekundy a dosáhne na 211 km/h. Kombinovaná spotřeba je 4,6 litru na 100 km. S šestistupňovou převodovkou DSG jsou parametry stejné, jen spotřeba je trochu vyšší – 5,2 l/100 km.

Nejsilnější diesel 2.0 TDI má výkon 170 koní v 4200 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Passat pak zrychlí na 100 km/h za 8,6 sekundy a umí uhánět rychlostí až 223 km/h. Normovaná spotřeba je 5,3 l/100 km a tento motor dostanete prozatím jen s šestistupňovým automatem DSG.Benzínové motory zastupují jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Menší motor má výkon 122 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 200 Nm v rozmezí 1500 a 4000 ot./min. Ve verzi BlueMotion spotřebuje 5,9 l/100 km, stovku zdolá za 10,3 sekundy a dosáhne na 205 km/h. Běžná verze bez označení BlueMotion je papírově o 2 km/h pomalejší, ale má také jinak odstupňované převody pro lepší pružnost. Spotřeba je však vyšší, podle normy 6,3 l/100 km.

Nejsilnější je prozatím benzínový motor 1,8 TSI o výkonu 160 koní v 4500 ot./min. a točivém momentu 250 Nm od 1500 do 4500 ot./min. Auto je na stovce za 8,5 sekundy a má maximální rychlost 220 km/h. Spotřeba je 6,9 l/100 km. Tyto údaje platí pro model s manulání šestistupňovou převodovkou, Passat 1.8 TSI se sedmistupňovou převodovkou DSG pak spotřebuje 7,0 l/100 km, další parametry zůstaly stejné.Později ještě dorazí motor 2.0 TSI o výkonu 211 koní, který bude k dispozici buď s šestistupňovou manuální nebo automatickou DSG převodovkou. V nabídce bude také verze 1.4 TSI EcoFuel s výkonem 150 koní, která umí spalovat CNG. Přesné technické údaje u těchto dvou motorů ale ještě Volkswagen neuvádí.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Všechny motory standardně pohání přední kola, ale za příplatek bude k některým verzím k dispozici pohon všech kol 4MOTION s mezinápravovou spojkou Haldex. Dostupnost se bude lišit v závislosti na trhu, ale očekávejte, že si budete moci pohon všech kol přiobjednat k nejsilnějšímu dieselovému a benzínovému motoru.Výbava
Základní výbava je poměrně „chudá“, ale dostanete stabilizační systém, elektrická okénka, centrální zamykání, informační displej pro palubní počítač, šest airbagů, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a rádio RCD210. V seznamu příplatků je ale spoustu zajímavých věcí, například elektronický řízený podvozek DCC, který má tři režimy (Comfort, Normal a Sport), asistent pro udržení v jízdním pruhu, parkovací asistent (který umí vozidlo sám zaparkovat do řady stojících aut), bi-xenonové světlomety a další maličkosti.

Nový Volkswagen Passat se začne v Německu prodávat v polovině listopadu, na ostatní trhy dorazí koncem téhož měsíce. Předpokládáme, že se s ním prvně svezeme z kraje roku a pak vám hned přineseme jízdní dojmy, zda nový Passat skutečně stojí za to a zda se ho má konkurence obávat.

autoweb.cz

18.10.2010 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist