Nová Mazda 6 se konečně představuje

Díváme se na japonské BMW řady 3? Hodně se tak o novém sedanu mluvilo, ale tuto domněnku potvrdíme, až se s novou Mazdou 6 svezeme.

Tak tu konečně máme novou Mazdu 6, která asi bude zajímat hodně lidí u nás. Přeci jen je to docela oblíbená volba nejen v řadách firemních zákazníků, ale také soukromníků. Současný model má i docela dobrou pověst mezi ojetinami, tak uvidíme, jak na tom bude novinka, která se právě představila na autosalonu v Moskvě.

Asi už jste si prohlédli obrázky v příložené fotogalerii. Mazda 6 se vydala stejným směrem jako nové SUV Mazda CX-5, ale držela se při zemi. Přesto se zdá, že je kombinace konzervativních tvarů a moderních linek docela zdařilá. Když se podíváte na profil auta, patrně jste zaznamenali, že jsou přední i zadní převis mnohem kratší. Oproti minulému modelu se třeba přední kola posunula o 100 mm dopředu od A-sloupku.

Mazda 6 teď jezdí na poměrně dlouhém rozvoru 2830 mm, takže by uvnitř mělo být opravdu hodně místa. Na přesná čísla objemů kufru a podobně si počkejme, až budeme znát homologovanou evropskou specifikaci. Už současná generace ale měla obří kufr, takže nemá smysl předpokládat, že by se u této nové zmenšoval.A jak je to s motory řady SkyActiv? Prozatím je pod kapotou jeden diesel o objemu 2,2 litru a výkonu 150 koní. Ten má kompresi 14:1, což by se mělo projevit měkčím a kultivovanějším chodem. V Mazdě CX-5 to funguje. Další možností je benzínový motor 2,0 litru rovněž s kompresí 14:1, který má velký točivý moment v nízkých otáčkách (150 koní a 210 Nm).

Mazda ještě představila modernizovanou verzi staršího motoru o objemu 2,5 litru (191 koní). K motorům si budete moci vybrat šestistupňový manuál nebo automat se sníženými ztrátami a také prý bude k dispozici čtyřkolka. Později se objeví i další výkonové verze. Jelikož ale nová Mazda 6 zhubla přibližně 100 kg, nebudou s ní mít nové motory tolik práce.Novinkou je systém nazvaný i-ELOOP. Mazda 6 dostala kapacitor (prý první mezi sériovými osobními auty), který uchovává elektrickou energii získanou při zpomalování. Jakmile řidič přidá plyn, veškeré elektrické systémy vozu od klimatizace a rádia po elektrická okna jsou napájena z akumulátoru a kapacitoru. Po sundání nohy z plynu začne alternátor nabíjet kapacitor a ten zase akumulátor.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

To samozřejmě pomůže snížit ztráty a spotřebu, stejně tak systém stop/start (Mazda ho nazývá i-stop) a snížený koeficient odporu vzduchu, který má hodnotu 0,26. To je velmi dobré. Mazda by se také měla posunout v kultivovanosti a kvalitě jízdy, i když nevíme, co s tím na naších silnicích udělají 19″ kola…

Ještě z novinek jmenujme systémy, která vás udrží v jízdním pruhu, pomůžou vám rozjet se do kopce a pohlídají mrtvý úhel v zrcátkách. Mazda 6 dostane také protikolizní systém, který je schopen sám zastavit. Nás ale zajímá spíše nový elektrický posilovač, ale Mazda slibuje, že bude mít odezvu a zpětnou vazbu. Uvidíme.

Mazda 6 se také ukáže na autosalonu v Paříži a my doufáme, že se na českém trhu představí ještě do konce roku, i když to vypadá, že Evropa si bude muset ještě chvíli počkat.

29.8.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist