Nabídka ojetin zásadně klesá, jejich cena v následujících měsících může růst

Aktuální situace způsobená pandemií koronaviru znatelně zahýbala nabídkou automobilů nejen na českém trhu. Zatímco celková nabídka ojetin a jejich prodej od začátku roku zaznamenal nárůst, od poloviny března se prodeje v podstatě zastavily.
plochaojetin_aweb_per.jpg Zdroj: archiv redakce

V březnu se v nabídce objevilo o třináct tisíc aut méně než v únoru, a to i přesto že začátek měsíce patřil u mnoho prodejců automobilů mezi ty nejsilnější v porevoluční historii. Ve velmi krátké době lze očekávat výraznější zdražení nedostatkových automobilů. Už v březnu se cena vyšplhala nejčastěji na 153 000 Kč. Vyplývá to z kontinuálního monitoringu trhu ojetých aut prováděného již pět let společností AAA Auto.

Podle dat bylo v březnu na českém trhu nabídnuto celkem 99 241 ojetin, což je o 12 % méně než v únoru a o 19 % méně než v lednu. Cena se pohybovala nejčastěji okolo 153 000 korun. „Na základě vládních opatření proti šíření koronaviru došlo ze dne na den k okamžitému útlumu prodeje automobilů. Od začátku roku již byly znatelné predikce ekonomů ohledně zdražování automobilů. Meziměsíčně rostla cena v průměru o dvě procenta. Kvůli aktuálnímu výpadku ve výrobě může během následujících měsíců dojít k ještě výraznějšímu zdražení,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka.

„I my se s touto situací složitě vyrovnáváme. Začátek roku byl prodejně velice silný a najednou jsme museli naprosto změnit koncept našeho prodeje, abychom přežili. Aktuálně nabízíme automobily až o deset procent pod jejich výkupní cenou a vozíme je k zákazníkům přímo domů. Díky tomu se nám daří alespoň trochu zmírnit následky uzavření provozoven, nařízeného vládou z důvodu opatření proti šíření koronaviru. Až se tyto vozy vyprodají, trh se dále zmenší,“ doplnila Topolová.

Nabídka modelů na trhu ojetin se v březnu nezměnila. Stále se dalo koupit nejvíce Škodovek, konkrétně hlavně modely Octavia a Fabia. Na třetí a čtvrté příčce se dále drží Volkswagen s modely Passat a Golf. Zatímco nabídka benzínových i dieselových aut klesá souměrně, v případě alternativních paliv byl úbytek minimální, 60 % vozů mělo dieselový motor a 36 % benzinový. Auta byla nejčastěji ve stáří 9,2 roku.

Čtěte také: Jaké ojetiny kupují ženy? Klišé o „holčičích“ autech neplatí

3.4.2020 10:03| autor: Milan Jirouš | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist