Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC

Když napadne půl metru sněhu, hned se na veskrze průměrné dieselové SUV s pohonem všech kol díváte jinak.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Trakce; silný motor; slušné řízení; zábava na sněhu

STAROSTI
Všudypřítomný hluk; levně působící interiér

To máme za to, že si neustále děláme srandu z SUV, pořád znevažujeme smysl čtyřkolek a říkáme, že pohon zadních kol je stejně nejlepší… A pak nám Příroda nadělí takovou kalamitu, že by si s ní poradilo leda pásové vozidlo. Jakkoli je jízda s čtyřválcovým dieselovým SUV obvykle obtěžující a nezáživná, tentokrát nám byl Outlander přímo darem z nebes. Dostali jsme se totiž konečně ráno do práce a večer zas domů, aniž by nás musel tahat traktor.SUV Mitsubishi Outlander se ale v redakci neobjevilo proto, aby změnilo naše chápání nejlepšího auta na zimu. Dostalo totiž upravený dieselový čtyřválec. Motor o objemu 2,2 litru má vysokotlaké vstřikování common-rail a proměnné časování ventilů MIVEC. Nyní poskytuje výkon 177 koní v 3500 ot./min. a točivý moment 380 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. S přehledem také plní emisní normu Euro 5 a v kombinaci má spotřebovat rozumných 6,3 litru na 100 km. No, to bychom měli k papírovým údajům, ale jak se s takovým autem jezdí?

Mitsubishi Outlander není žádný prémiový produkt a ani se tak netváří. Uvnitř proto nečekejte luxusní čelounění, nejkvalitnější plasty nebo pravé dřevo. I když je výbava auta opravdu bohatá, hlavní je v tomto případě funkce. Všechno okolo – od levných plastů na přístrojové desce po nepřesvědčivé kožené čalounění sedadel – je tu proto, že to tady být musí.

Mitsubishi Outlander fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Outlander fotogalerie

Nový motor se po nastartování sice projevuje typickým klepotem, ale ten rychle zmizí. Čtyřválec se také přakvapivě rychle ohřívá i ve velmi nízkých teplotách. Při normální jízdě o něm sice víte, ale nevydává obtěžující pazvuky a nepropouští do interiéru vibrace. Hučet začne až pod zátěží. Všiml jsem si, že oproti Outlanderu, který jsme testovali s dvouspojkovou převodovkou, byl tento motor takový měkčí a příjemnější, na čemž se určitě pozitivně podílí poměrně nízký stupeň komprese 14,9 : 1. I když se motoru pod 1500 ot./min. nechce moc pracovat, potom jeho síla narůstala mnohem plynuleji a neuvadala tak náhle.S dieselem 2,2 l také dobře spolupracuje manuální šestistupňová převodovka. Je sice poskládaná trochu nakrátko, takže při dálničních rychlostech je už v autě docela velký hluk nejen od větru a kol, ale hlavně od motoru. Delší šestka by autu přišla vhod, ale v lehkém terénu pak první tři krátké rychlosti oceníte. Další povedenou věcí je inteligentní pohon všech kol. Otočným ovladačem si zvolíte, zda chcete jet pouze s pohonem předních kol, jestli necháte vše na automatice, nebo raději zvolíte stálé připojení zadní nápravy.

Na každodenní povinnosti vám bohatě stačí pohon kol předních, ale pro vaši jistotu nechte ovladač v poloze Auto. Pohon zadních kol se připojuje, kdykoli to elektronika uzná za vhodné. Při jízdě rovně ale zadní nápravu odpojí, takže ušetříte nějakou tu desetinku na palivu a v průměru pak budete jezdit i za méně než 8 litrů na 100 km. Připojení zadní nápravy je pak neznatelné a velmi rychlé. Mitsubishi Outlander je překvapivě nadané auto, pokud jde o zapojení řidiče do děje. Jeho řízení je takové mechanicky příjemně „staré“, ale to neberte jako výtku. Líbí se mi přirozený odpor a jasná odezva od předních kol, i když auto přenáší trochu točivého momentu a rázů do řízení. Ale za tu trošku zpětné vazby to stojí.V zatáčkách pocítíte vyšší stavbu karoserie v podobě větších náklonů a auto je také ochotnější k nedotáčivosti, ale z pohledu řidiče SUV je Outlander poměrně schopný a rozhodně ne zoufalý. Dovádění mimo asfalt sice nepatří k hlavní náplni práce Outlanderu, ale se zasněženou polní cestou a loukou si poradí hravě. Stabilizační systém také můžete vypnout a auto pak dovolí v utažených zasněžených zatáčkách hodně široké drifty. Sice se nejedná o brutalitu Mitsubishi Lancer Evo, ale jisté geny v povaze Outlanderu najdete.Cena a výbava
Základní cena za Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D ve výbavě Intense je 799 900 korun s daní. Uvnitř najdete všechno, na co si vzpomenete. Tedy, skoro všechno… Absence vyhřívání sedadel je v desetistupňových mrazech nepříjemnost. Audiosystém Rockford Fosgate, navigaci, bi-xenonové světlomety, klimatizaci, tempomat a další hračky už máte v základu. Málem bych zapomněl, Mitsubishi Outlander je rovněž sedmimístný, i když dvě zadní sedačky je lepší nechat sklopené – aspoň budete mít dostatečně velký kufr o objemu 774 litrů.

Verdikt
Mitsubishi Outlander sice není krasavec a interiér působí na auto za 800 000 korun docela levně. Jenže tohle SUV dokáže vtáhnout řidiče do děje a bavit ho. Musíte se jen smířit s tím, že na palubě bude hlučno a jízda je taková uskákanější, ale jinak je Outlander docela slušné auto s povedeným silným motorem a dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda jen, že čím je na silnici méně sněhu, tím se stává Outlander obyčejnější a klesá jaho zábavnost… Kdyby krutá zima trvala věčně, bylo by to skvělé auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2268
Kompresní poměr14,9 : 1
Vrtání x zdvih (mm)86,0 x 97,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)130 / 177 v 3500 ot./min.
Točivý moment (Nm)380 v 2000 - 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)102,9
0-100 km/h (s)10,4
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)7,9 / 5,4 / 6,3
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4665
Šířka (mm)1800
Výška (mm)1680
Rozvor náprav (mm)2670
Provozní hmotnost (kg)1720
Celková hmotnost (kg)2170
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)220 - 774 - 1691
Ceny
Základní cena modelu584 900 Kč
Základní cena test. verze799 900 Kč
Cena testovaného vozu817 586 Kč
14.1.2011 11:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist