Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC: Praktický společník

Mitsubishi Outlander se nesnaží hýčkat supermoderní výbavou, ale vsází na praktičnost a prostornost, jíž ocení početná skupina zákazníků.

Od představení aktuální třetí generace Mitsubishi Outlander uběhlo už dlouhých sedm let. Mitsubishi je však jednou z těch automobilek, které na svých vozech neustále pracují a postupně je vylepšují. To platí o Outlanderu, jež se s modelovým rokem 2016 dočkal výrazného faceliftu. O rok později na něj navázalo i vylepšení bezpečnosti a komfortu pro posádku.

Outlander, který je v celosvětovém měřítku nejprodávanějším modelem, však na území České republiky značně zaostává za nejmenším crossoverem ASX. I přesto má největší SUV z nabídky své trumfy v rukávu, jimiž se japonská značka pokouší zaujmout více zákazníků.

Modernizovaný design se v době svého uvedení stal mírně kontroverzní a rozdělil potenciální zákazníky do dvou rozdílných skupin. Po několika uplynulých letech však můžu říci, že přepracované tvary stárnou jen minimálně a stávají se střídmějšími. Karoserii přitom vévodí velká chromovaná příď, která je součástí takzvaného dynamického štítu s LED světlomety. Zbytek exteriéru sází na praktičnost a je vybavený decentním oplášťováním chránícím karoserii, jehož provedení je zkombinované s lehkým sportovním nádechem.

Podobně praktický je i sedmimístný interiér Outlanderu. Ačkoliv jsou některé ze zvolených materiálů méně příjemné na dotyk, jako takové jsou kvalitní a jejich řemeslné zpracování je na výborné úrovni. Interiér neotravuje skřípáním ani při jízdě na nezpevněných cestách a posádka má tím pádem možnost plně se soustředit na všechno, co je jí ve voze nabízeno.

V dostupné výbavě se pak nachází takové prvky jako multifunkční kůží potažený volant s vyhříváním, bohaté LED osvětlení, USB konektory pro nabíjení mobilních telefonů dostupné i na zadních sedadlech nebo elektricky ovládané velkoplošné střešní okno. V jednoduchém infotainmentu však stále chybí navigační systém.

Jak jsem již napsal výše, návrháři se ale hlavně zaměřili na to, aby byl Outlander praktický, pohodlný a ergonomický. Prostornost interiéru je až překvapivá, což platí i o zadních sedadlech. Vpředu se v širokých kožených sedadlech sedí vysoko, díky čemuž je zajištěný výborný výhled z vozu do všech směrů. Pro manévrování v těsných prostorech je pak k dispozici čtveřice kamer, které monitorují celou oblast okolo vozu a umí ji na displeji promítnout z ptačí perspektivy.

Mitsubishi zákazníkům nabízí dvojici dostupných motorizací, jednu zážehovou a jednu vznětovou. Mnou testovaný exemplář je poháněný zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s variabilním časováním MIVEC, jehož nejvyšší výkon dosahuje 150 koní při 6 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment dosahuje vrcholu při 4 200 ot./min., kdy dosahuje 195 newtonmetrů.

V závislosti na zvolené převodovce, kterými jsou pětistupňový manuál a bezstupňová převodovka s plynule proměnlivým převodem, pak závisí, zda je vůz vybavený pohonem všech kol. Oblíbená sofistikovaná čtyřkolka s elektronicky řízenou mezinápravovou lamelovou spojkou je totiž dostupná pouze s převodovkou CVT. Při volbě manuální převodovky je pak vůz poháněný pouze předními koly.

Pohon všech kol inspirovaný technikou legendárního Lanceru Evolution se v každém okamžiku snaží zajistit ideální podmínky pro bezpečnou jízdu, což platí při akceleraci, brzdění i zatáčení, jež je dále usnadňováno aktivním systémem AYC, který vozu pomáhá stáčet se kolem svislé osy.

I se systémy napomáhajícími při dynamické jízdě však Outlander žádný sportovec není. Lépe mu svědčí klidná komfortní jízda, což je do značné míry ovlivněné i méně výkonným hnacím ústrojím. Vzhledem ke spojení s převodovkou CVT je potřeba atmosférický benzinový motor velmi točit, aby dokázal poskytnout větší dynamiku. Vyšší otáčky potřebné pro svižnější rozjezdy nebo předjíždění se pak odráží i na spotřebě paliva, která se dlouhodobě pohybuje v rozmezí od 10 do 11 litrů.

Dynamika je tedy slabší, což ale neznamená, že Outlander nejezdí dobře. Manévrování v přeplněných městech je usnadněno řízením s delším převodem a velkými rejdy, které je však vzhledem k velikosti tohoto SUV ocenitelné i při jízdě na technických okreskách. O vcelku příjemný jízdní komfort se pak stará měkce naladěný podvozek, který ale kvůli svému nastavení poskytuje méně stability při rychlé jízdě v zatáčkách.

Na Outlander však nelze koukat jako na sportovně laděné auto, protože cílí na úplně jinou skupinu zákazníků. Je totiž pro méně náročné řidiče, kteří hledají prostornou kvalitní čtyřkolku. Zároveň zaujme i důkladným dílenským zpracováním a skvělou praktičností.

12.3.2019 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist