Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC: Praktický společník

Mitsubishi Outlander se nesnaží hýčkat supermoderní výbavou, ale vsází na praktičnost a prostornost, jíž ocení početná skupina zákazníků.

Od představení aktuální třetí generace Mitsubishi Outlander uběhlo už dlouhých sedm let. Mitsubishi je však jednou z těch automobilek, které na svých vozech neustále pracují a postupně je vylepšují. To platí o Outlanderu, jež se s modelovým rokem 2016 dočkal výrazného faceliftu. O rok později na něj navázalo i vylepšení bezpečnosti a komfortu pro posádku.

Outlander, který je v celosvětovém měřítku nejprodávanějším modelem, však na území České republiky značně zaostává za nejmenším crossoverem ASX. I přesto má největší SUV z nabídky své trumfy v rukávu, jimiž se japonská značka pokouší zaujmout více zákazníků.

Modernizovaný design se v době svého uvedení stal mírně kontroverzní a rozdělil potenciální zákazníky do dvou rozdílných skupin. Po několika uplynulých letech však můžu říci, že přepracované tvary stárnou jen minimálně a stávají se střídmějšími. Karoserii přitom vévodí velká chromovaná příď, která je součástí takzvaného dynamického štítu s LED světlomety. Zbytek exteriéru sází na praktičnost a je vybavený decentním oplášťováním chránícím karoserii, jehož provedení je zkombinované s lehkým sportovním nádechem.

Podobně praktický je i sedmimístný interiér Outlanderu. Ačkoliv jsou některé ze zvolených materiálů méně příjemné na dotyk, jako takové jsou kvalitní a jejich řemeslné zpracování je na výborné úrovni. Interiér neotravuje skřípáním ani při jízdě na nezpevněných cestách a posádka má tím pádem možnost plně se soustředit na všechno, co je jí ve voze nabízeno.

V dostupné výbavě se pak nachází takové prvky jako multifunkční kůží potažený volant s vyhříváním, bohaté LED osvětlení, USB konektory pro nabíjení mobilních telefonů dostupné i na zadních sedadlech nebo elektricky ovládané velkoplošné střešní okno. V jednoduchém infotainmentu však stále chybí navigační systém.

Jak jsem již napsal výše, návrháři se ale hlavně zaměřili na to, aby byl Outlander praktický, pohodlný a ergonomický. Prostornost interiéru je až překvapivá, což platí i o zadních sedadlech. Vpředu se v širokých kožených sedadlech sedí vysoko, díky čemuž je zajištěný výborný výhled z vozu do všech směrů. Pro manévrování v těsných prostorech je pak k dispozici čtveřice kamer, které monitorují celou oblast okolo vozu a umí ji na displeji promítnout z ptačí perspektivy.

Mitsubishi zákazníkům nabízí dvojici dostupných motorizací, jednu zážehovou a jednu vznětovou. Mnou testovaný exemplář je poháněný zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s variabilním časováním MIVEC, jehož nejvyšší výkon dosahuje 150 koní při 6 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment dosahuje vrcholu při 4 200 ot./min., kdy dosahuje 195 newtonmetrů.

V závislosti na zvolené převodovce, kterými jsou pětistupňový manuál a bezstupňová převodovka s plynule proměnlivým převodem, pak závisí, zda je vůz vybavený pohonem všech kol. Oblíbená sofistikovaná čtyřkolka s elektronicky řízenou mezinápravovou lamelovou spojkou je totiž dostupná pouze s převodovkou CVT. Při volbě manuální převodovky je pak vůz poháněný pouze předními koly.

Pohon všech kol inspirovaný technikou legendárního Lanceru Evolution se v každém okamžiku snaží zajistit ideální podmínky pro bezpečnou jízdu, což platí při akceleraci, brzdění i zatáčení, jež je dále usnadňováno aktivním systémem AYC, který vozu pomáhá stáčet se kolem svislé osy.

I se systémy napomáhajícími při dynamické jízdě však Outlander žádný sportovec není. Lépe mu svědčí klidná komfortní jízda, což je do značné míry ovlivněné i méně výkonným hnacím ústrojím. Vzhledem ke spojení s převodovkou CVT je potřeba atmosférický benzinový motor velmi točit, aby dokázal poskytnout větší dynamiku. Vyšší otáčky potřebné pro svižnější rozjezdy nebo předjíždění se pak odráží i na spotřebě paliva, která se dlouhodobě pohybuje v rozmezí od 10 do 11 litrů.

Dynamika je tedy slabší, což ale neznamená, že Outlander nejezdí dobře. Manévrování v přeplněných městech je usnadněno řízením s delším převodem a velkými rejdy, které je však vzhledem k velikosti tohoto SUV ocenitelné i při jízdě na technických okreskách. O vcelku příjemný jízdní komfort se pak stará měkce naladěný podvozek, který ale kvůli svému nastavení poskytuje méně stability při rychlé jízdě v zatáčkách.

Na Outlander však nelze koukat jako na sportovně laděné auto, protože cílí na úplně jinou skupinu zákazníků. Je totiž pro méně náročné řidiče, kteří hledají prostornou kvalitní čtyřkolku. Zároveň zaujme i důkladným dílenským zpracováním a skvělou praktičností.

12.3.2019 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist