Mitsubishi Outlander PHEV: Vylepšeným plug-in hybridem po „zeleném“ Rakousku (první jízdní dojmy)

Kde jinde poprvé vyzkoušet inovovaný plug-in hybrid, než v „zeleně“ smýšlejícím zemi? Vyrazili jsme na 1 000 km dlouhou cestu s faceliftovaným Mitsubishi Outlander PHEV po Rakousku, abychom zjistili, co je nového.
1100-large-010-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Mitsubishi

Rakousko má nálepku hodně „zeleně“ smýšlející země. Vždyť kde jinde dostanete společně s pokutou za překročení nejvyšší povolené rychlosti také ekologickou přirážku? Stejným metrem se však měří i vozidlům šetrným, takže argument, že jste se nechali radarem vyfotit v hybridu, neobstojí. Zkrátka platíte dvakrát.

Přesto se nenajde na světě vhodnější místo, kde otestovat hybridní novinku automobilky Mitsubishi. Neustálý strach z byť jen minimálního překročení rychlosti a celkově uvolněnější tempo provozu je jako ušité na míru hybridním vozidlům. Mitsubishi se právě nezvykle dlouhou cestou do Rakouska rozhodlo nechat nás poprvé ochutnat vylepšený Outlander PHEV.

Plug-in hybridní verze Outlanderu dostala do vínku mnoho vylepšení. Hlavní změna se udála pod kapotou, kde dvoulitrový motor nahradil atmosférický čtyřválec s objemem 2,4 litru. Nestává se často, tím spíš v dnešní době, aby auto během modernizace či mezigeneračně dostalo větší motor.

Jednotka nabízí relativně skromných 135 koní výkonu a točivý moment 211 Nm při 4 500 ot./min., nicméně důvod takto nízkých hodnot je nasnadě – motor pracuje v Atkinsonově cyklu (do 80 % zatížení), který je vhodnější pro aplikaci v hybridu.

Vedle zvětšení a posílení spalovacího motoru došlo k 10% nárůstu výkonu zadního elektromotoru na konečných 95 koní a 195 Nm a zvětšení kapacity hlavní baterie o 15 % na celkových 13,8 kWh. Přední elektromotor nabídne výkon 82 koní a točivý moment 137 Nm. Celkový systémový výkon tak činí 224 koní při deklarované kombinované spotřebě 1,8 l paliva na 100 km a 14,8 kWh elektrické energie.

Současně se modernizoval i systém řízení hybridního pohonu a zrychlilo se nabíjení akumulátoru. Na 80 % kapacity se prostřednictvím rychlodobíjení CHAdeMO dostanete během 25 minut. Z běžné zásuvky 230V/10 A nabijete baterii za 5,5 hodiny, pomocí kabelu Mennekes 230V/16 A potom ukrojíte z času potřebného k nabití dvě hodiny.

Nabíjet můžete i bez vnějšího zdroje energie pomocí spalovacího motoru, kdy se na 80 % kapacity dostanete za 40 minut při stojícím vozidle. Samozřejmostí je také možnost rekuperace energie při brzdění. Páčkami pod volantem lze volit mezi pěti stupni rekuperace. Pokud jste zvyklí s autem plachtit, můžete rekuperaci vypnout úplně, opět páčkami pod volantem.

Outlander je vybaven také aplikací Mitsubishi Remote Control pro operační systémy Android a iOS, která umožňuje nejen sledovat stav vozidla, tj. světla, dveře nebo nabíjení, ale také nastartovat časovač nabíjení nebo ovládat časovač vyhřívání či chlazení kabiny. Ovládat klimatizaci či topení lze i během nabíjení akumulátoru.

Šikovnou novinkou na palubě hybridního Outlanderu je dvojice 230voltových zásuvek s příkonem 1 500 W, které umožňují napájení běžných externích spotřebičů. Sluší se ještě dodat záruční podmínky na akumulátor. Činí 8 let nebo 160 000 km, přičemž je po tuto dobu zaručena kapacita minimálně 70 %.

Příjemným vylepšením je také zvýšení maximální rychlosti, kterou je Outlander PHEV schopen vyvinout čistě na elektřinu. Místo původních 120 km/h nyní dokáže upalovat 135 km/h, tedy na hranici dálničního limitu (s ohledem na nepřesnost rychloměru).

V režimu EV dokáže Outlander zrychlovat velmi obstojně, prakticky si vystačíte jenom s elektřinou. Pokud tedy auto chcete používat v režimu nabít doma, dojet do práce čistě na elektřinu a v práci opět dobít na cestu domů, nic vám nebrání v tom, abyste klidně vyrazili po dálnici. Jakmile snad budete požadovat maximální výkon, stačí jenom stisknout spínač pod maximální polohou plynového pedálu.

Jakmile poctivě nabíjíte, což je ostatně smyslem vlastnictví plug-in hybridu, není problém dosáhnout pohádkové spotřeby paliva. Zhruba třicetikilometrový úsek městem a okreskami jsem zvládl absolvovat se spotřebou 0,4 l/100 km, přičemž v akumulátoru zbývala ještě čtvrtina energie.

Tisícikilometrovou trasu z Prahy do Kaprunu a zpět potom PHEV urazil za 7,9 l/100 km, přičemž motor nebyl vůbec zajetý! Auto mělo najeto jednotky kilometrů. Pro srovnání, předchozí Outlander PHEV, který nás doprovázel, dosáhl na chlup stejné spotřeby, navíc ale s rakví na střeše.

Vedle slušné spotřeby paliva i na dlouhé trase bez možnosti nabíjení projevil nový Outlander PHEV také schopnost konejšit svoji posádku pohodlím a hlavně příjemným tichem na palubě. Přestože mám ve zvyku všude pospíchat a hybridní SUV není úplně autem, které ve mě vyvolává cestovní horečku a touhu svižně zdolávat tisíce kilometrů, v Mitsubishi Outlander PHEV na rakouských dálnicích a horských okreskách tak nějak všechno perfektně zapadalo do sebe. Pro jednou jsem nikam nepospíchal a vůbec mi to nevadilo.

Prohlédněte si fotogalerii

21.2.2019 4:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist