Mitsubishi Outlander oslavuje patnácté výročí

Modelová řada Mitsubishi Outlander slaví 15 let své existence, více než 1,5 milionu prodaných vozů, tři modelové generace a v současnosti i expanzi na čínský trh.

Stávající zákazníci znají Outlander i díky velmi úspěšné variantě PHEV, která představuje celosvětově nejprodávanější hybridní vůz s technologií Plug-in.

Na vlně crossoverů

Z pohledu prodejních objemů představoval model Outlander pro Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vždy důležitou roli, což však platí i pro jeho samotný koncepční význam, kdy každá ze tří generací postupně otevírala nové brány, nejen pro společnost MMC jako takovou, ale i pro celé odvětví.

První generace: Vytvoření nového pojmu „crossover“ – poprvé v odvětví (koncept „ASX“ z roku 2001 – Studie „ASX“ představená v roce 2001 na autosalonu v Detroitu – předchůdce Outlanderu první generace, v Japonsku „Airtrek“.

Druhá generace: Flexibilní globální architektura MMC označovaná jako „Project Global“, určená pro segmenty C/D (2005). Třetí generace: Elektrický pohon MMC typu Plug-in hybrid (Outlander PHEV v roce 2012). Tuto klíčovou roli si Outlander udržel, a tak na podzim 2015 v rámci modelového provedení 2016 představil novou vizuální identitu MMC, označovanou jako „dynamický štít“ (Dynamic Shield). 

SUV + elektrický pohon

Neméně strategická je vedoucí úloha modelu Outlander v rámci produktového plánování Mitsubishi Motors, v současnosti i do budoucna. Společně s uvedením výrazně přepracovaného nového Outlanderu (MY16) přibližně před rokem zahájila MMC novou produktovou ofenzivu na nejbližší období s klíčovým postavením vozů typu SUV (malých, středních i velkých), včetně nabídky provedení s pohonem Plug-in hybrid nebo s čistě elektrickým pohonem (v závislosti na konkrétním trhu a modelu), s jasně rozpoznatelnou tváří díky markantnímu designovému jazyku, s japonským řemeslným zpracováním interiéru i exteriéru na potvrzení staronového důrazu na kvalitu značky, příslušející úspěšné 99leté historii a dědictví Mitsubishi.

 ***

  • Vyrobeno více než 300 000 vozů 1. generace (uvedení v Evropě/MME34 na jaře 2003 – v tomto regionu prodáno 45 000 vozů)
  • Vyrobeno více než 600 000 vozů 2. generace (uvedení v Evropě/MME34 počátkem roku 2007 – v tomto regionu prodáno cca 145 000 vozů)
  • Vyrobeno 598 125 vozů 3. generace (do konce srpna 2016), vč. varianty PHEV (uvedení v Evropě/MME34 na podzim 2012)
  • Nejdůležitější trojice globálních trhů současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do srpna 2016): Evropa (včetně Ruska a Ukrajiny) 260 000 vozů, Severní Amerika 82 000 vozů, Severní Asie 65 000 vozů
  • Nejdůležitější trojice evropských trhů (MME34, tj. mimo Ruska a Ukrajiny) současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do září 2016): Velká Británie 34 227 vozů, Nizozemí 26 607 vozů, Izrael 21 602 vozů

 Tisková zpráva – Mistubishi

25.10.2016 5:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist