Mini hovoří o úctě k tradicím, a mění tradiční logo za nové, moderní

miniznak.jpg

Změny se někdy nevyhnou ani tak stabilním záležitostem, jakými jsou britské automobilové značky (jakkoli v německé náruči) a MINI patří mezi ně. Co říká oficiální tiskové prohlášení? Že: Středobodem nové identity značky MINI je úcta k tradičním hodnotám spojená s duchem vývoje orientovaného na budoucnost. Tato filozofie se odráží i ve vizuální podobě britské prémiové značky, jejímž ústředním prvkem je logo značky MINI. Současná interpretace celosvětově známého loga na sebe bere podobu minimalistického designu, zaměřeného na to nejdůležitější. K vidění bude od března 2018 na všech současných modelech MINI.

Nové logo MINI vychází z třírozměrného stylu zobrazení, který byl používán od obnovení značky v roce 2001, a přenáší ho do formy vizuálního vyjádření nazývaného „plochý design“, který se soustředí na klíčové grafické prvky. Zachování základního, v tradicích zakořeněného motivu okřídleného kola s kapitálkami vysázeným jménem značky uprostřed zajišťuje okamžitou rozpoznatelnost loga. Záměrné upuštění od stínování a tónů šedi vytváří ostře kontrastní kombinaci bílé a černé, vyjadřující autentičnost a čistotu nové značkové identity. Dvourozměrná podoba navíc umožňuje univerzální využití.

Nejnovější podoba loga otevírá další kapitolu v rozmanité historii loga MINI. Zvláště působivá je podobnost s pečetí, představenou v polovině 90. let pro klasické Mini. V té době se jméno značky také objevilo napsané kapitálkami v kruhu se stylizovanými křídly.

Kořeny této kombinace symbolů kola a křídel sahá až do počátečních let klasického Mini. Když British Motor Corporation (BMC) uvedla v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor na trh společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách. Naproti tomu sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče. Další dvě samostatné varianty revolučního malého vozu se objevily pod jinými značkami koncernu BMW – Wolseley a Riley. Wolseley Hornet a Riley Elf měly více individuální design, který zahrnoval nejen upravenou karoserii se speciálními doplňky, ale také vlastní charakteristické logo pro každý z modelů.

Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. Tento krok klasické Mini oslavilo také novým logem: jeho motivem byl tradiční emblém s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly. Takzvaný erb Mini se používal po celá desetiletí a jeho design byl několikrát přepracován. Řada speciálních modelů klasického Mini dostala individuálně navržená loga, ale všechna z nich byla založena na univerzální podobě emblému.

Nová edice Mini Cooperu v roce 1990 tato zavedená pravidla změnila. Vrátil se tradiční design loga a s ním i zaměření na sportovní charakter klasického Mini. Chromované kolo se stylizovanými křídly odkazovalo na logo Morrisu Mini-Minor, ale namísto býka a vln se objevil červený nápis „MINI COOPER“ se zeleným vavřínovým věncem na bílém pozadí. V roce 1996 pak byla tato varianta aplikována i na ostatní modely s upraveným pozadím a nápisem „MINI“, kdy světlá písmena vystupovala ze zeleného pozadí.

Jen o pár let později bylo v průběhu příprav na oživení značky, která nyní patří do koncernu BMW Group, učiněno rozhodnutí redefinovat nejen identitu značky MINI, ale také její logo. V tomto případě byla jako základ využita poslední verze loga klasického Mini, které bylo důkladně modernizováno. Na své premiéře v listopadu 2000 se moderní MINI objevilo s vysoce kvalitním trojrozměrným logem, jež neslo jméno značky na černém pozadí. Chromované kolo a stylizovaná křídla zůstaly beze změny po téměř 15 let a staly se celosvětově známým symbolem potěšení z řízení, individuálního stylu a prémiové kvality v malém voze pro 21. století. Stejně tak i nové logo MINI odráží oddanost tradicím britské značky, nyní sahající téměř 60 let nazpět.

zdroj: MINI

18.12.2017 9:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist