Mini Cooper D Clubman (2016)

Mini bylo dlouhé roky synonymem pro malé auto s třeskutým motorem, bytelným podvozkem a kompaktními rozměry. Během doby se vyvinulo a rozšířilo své portfolio natolik, že konkuruje třeba Volkswagenu Golf 2,0 TDI.

O Mini Clubman už toho bylo v rámci našich testů napsáno opravdu dost, nedávno jsme si vzali na paškál Cooper SD s automatickou převodovkou a právě na jeho test vás teď a tady odkážu, protože posledně zkoušený exemplář byl na chlup stejný s jedním rozdílem a tím byl slabší motor.

Jinak diesel v nádrži, praktická karoserie, automatická převodovka, to vše tady máme opět tak, jako před nedávnem. Co je tedy zapotřebí zmínit jsou parametry motoru, čtyřválec má objem 1995 cm3 a je přeplňovaný turbem, výkon pohonné jednotky je 150 koní při 4000 ot./min a točivý moment vyjadřuje hodnota 330 Nm ve 1250 ot./min. S touto výbavou zvládne naftové Mini zrychlení na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximálka leží na 212 km/h.

Spotřeba? Podle tabulek v průměru 4,4 až 4,1 l/100km, my jsme jezdili za 6,5 litru. Velký motor na jednu stranu nabízí slušný výkon a poskytuje oslnivou dynamiku (relativně, velmi relativně) malému autu, ovšem na druhou stranu je „cítit.“

Teď nejde o narážku na naftu v jeho útrobách, ale na to, že za volantem v zatáčkách vnímáte jeho hmotnost. To by mohlo předvídat vyšší nedotáčivost při průjezdech zatáčkami, ale pravdou je, že se tohle Mini chová na limitu velmi vyváženě a neutrálně. Vlastně dost podstatným způsobem maskuje svou rychlost, která s naftovým motorem a automatem nepřichází v šokujících nárazech, ale plynulým a neutuchajícím zrychlováním.

V kabině najdeme pěkné detaily, atraktivní kostkovanou látku, které by mohlo být v interiéru víc, ne právě dospěle působící přepínač jízdních režimů, tradiční ovladače a la Mini, respektive BMW, třeba tempomat, velmi chytrý a sofistikovaný.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pokud se dále zdržíme v kabině, narazíme na volant jdoucí pekně do ruky, tvrdé řízení, pedály možná až příliš těsně u sebe, manuální řazení v opačném schématu než je sportovní logika, nevtíravé asistenty. To vše, společně s kufrem, který pojme od 360 do 1250 litrů podle polohy sedaček, a zadními dvoukřídlými dveřmi, můžete mít za cenu startující v základním stavu od 674700 Kč.

25.8.2016 5:52| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist