Mini Cooper D Clubman (2016)

Mini bylo dlouhé roky synonymem pro malé auto s třeskutým motorem, bytelným podvozkem a kompaktními rozměry. Během doby se vyvinulo a rozšířilo své portfolio natolik, že konkuruje třeba Volkswagenu Golf 2,0 TDI.

O Mini Clubman už toho bylo v rámci našich testů napsáno opravdu dost, nedávno jsme si vzali na paškál Cooper SD s automatickou převodovkou a právě na jeho test vás teď a tady odkážu, protože posledně zkoušený exemplář byl na chlup stejný s jedním rozdílem a tím byl slabší motor.

Jinak diesel v nádrži, praktická karoserie, automatická převodovka, to vše tady máme opět tak, jako před nedávnem. Co je tedy zapotřebí zmínit jsou parametry motoru, čtyřválec má objem 1995 cm3 a je přeplňovaný turbem, výkon pohonné jednotky je 150 koní při 4000 ot./min a točivý moment vyjadřuje hodnota 330 Nm ve 1250 ot./min. S touto výbavou zvládne naftové Mini zrychlení na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximálka leží na 212 km/h.

Spotřeba? Podle tabulek v průměru 4,4 až 4,1 l/100km, my jsme jezdili za 6,5 litru. Velký motor na jednu stranu nabízí slušný výkon a poskytuje oslnivou dynamiku (relativně, velmi relativně) malému autu, ovšem na druhou stranu je „cítit.“

Teď nejde o narážku na naftu v jeho útrobách, ale na to, že za volantem v zatáčkách vnímáte jeho hmotnost. To by mohlo předvídat vyšší nedotáčivost při průjezdech zatáčkami, ale pravdou je, že se tohle Mini chová na limitu velmi vyváženě a neutrálně. Vlastně dost podstatným způsobem maskuje svou rychlost, která s naftovým motorem a automatem nepřichází v šokujících nárazech, ale plynulým a neutuchajícím zrychlováním.

V kabině najdeme pěkné detaily, atraktivní kostkovanou látku, které by mohlo být v interiéru víc, ne právě dospěle působící přepínač jízdních režimů, tradiční ovladače a la Mini, respektive BMW, třeba tempomat, velmi chytrý a sofistikovaný.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pokud se dále zdržíme v kabině, narazíme na volant jdoucí pekně do ruky, tvrdé řízení, pedály možná až příliš těsně u sebe, manuální řazení v opačném schématu než je sportovní logika, nevtíravé asistenty. To vše, společně s kufrem, který pojme od 360 do 1250 litrů podle polohy sedaček, a zadními dvoukřídlými dveřmi, můžete mít za cenu startující v základním stavu od 674700 Kč.

25.8.2016 5:52| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist