Test Mini John Cooper Works Cabrio: Tady vládne styl!

Jízda s otevřeným nebem nad hlavou potěší snad každého řidiče – slunce svítí, motor pracuje a okolí udivuje kompaktní hračka bez střechy s britskými geny. A když se ke stylu přidá ještě zvuk a výkon hodný dílen Johna Coopera, pak začne to pravé rodeo. Jaké vůbec je nejsilnější hanbaté Mini?
mini-jcw-john-cooper-works-convertible-cabrio-petrol-hothatch-test-1-1100x618.jpgCelá galerie 22 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.2

Mini je hlavně o stylu a emocích – co si budeme povídat, praktické moc není a při základní ceně skoro milion korun také není levné. Dokonce se už nedá hovořit o malém městském autě, protože se za několik generací (jako většina aut) značně zvětšilo. Původní kapesní Austin Mini, který se dal zaparkovat i do cyklistického stojánku, je sice nenávratně pryč, ale místo něj před vámi stojí dospělé a sakra šmrncovní Mini s obnaženou střechou.

Hlavní designovou roli tu hrají různé emblémy, cingrlátka a odkazy na Spojené království. Pokud zrovna prší, střechu testovaného modelu zdobí linie britské vlajky. Co myslíte, že uvidíte při pohledu na zadní diodové lampy? To samé. Přední sportovně laděnou část zdobí kulatiny denního svícení, které se při pohybu levé volantové páčky mění na blinkry a Mini stylově rozmrkají.

Víte, co nás na autě fakt baví? Jeho motor. Vpředu totiž pracuje dvoulitrový zážehový čtyřválec vyšperkovaný na výkon 231 koní, který posílá skrze sportovní osmirychlostní automat točivý moment 320 Nm výhradně na přední nápravu. Celý zážitek doplňuje zvukový vjem v podobě práce samotného agregátu, odfukujícího turbodmychadla a výfukové soustavy – ta vás po startu uvítá decentním zaburácením.

K umocnění zážitku z výkonu je prostě trochu „rámusu“ potřeba, takže si průjezdy (pod plynem) tunelem nebo mezi budovami značte užijete, protože akustika několikanásobně zesílí. Auto na baterky vám sice také nabídne mocné zrychlení, ale bez přirozeného doprovodu od spalovací soustavy jde o nemastný zážitek. Jezdit ve sportovním elektromobilu je jako pít nealkoholické pivo – chuť je stejná, ale víte, že je něco špatně.

Pohon dvou kol automobilka kompenzuje instalací technologie podpory dynamického průjezdu zatáčkou, nicméně vzhledem k velké síle vozu musí kolikrát zasáhnout stabilizace – točivého momentu je někdy až moc. Dokonce se nám stalo, že při jízdě na sportovní režim, kdy převodovka zcela nesmyslně a uměle kope, při každé změně kvaltu problikla kontrola ESP – docela šílenost, viďte. Čtyřkolka by tady nebyla od věci, nicméně vzrostla by hmotnost a ta už teď dosahuje hodnoty 1,4 tuny, což není vůbec málo.

Nejkrásnější moment přichází tehdy, když zmáčknete páčku na stahování střechy – jeden dlouhý stisk částečně posune střechu a vytvoří takové improvizované okno. Jde o ideální formu, pokud chcete vůz rychle vyvětrat a pokračovat v jízdě s nataženou střechou, protože vzduch do kabiny proudí opravdu intenzivně. Další podržení páčky znovu rozvášní servomotorky, které složí plátěnou střechu do kufru. Vestavěný ovladač pro manipulaci se všemi okny pak pomůže rychle stáhnout nebo vytáhnout všechna skla. Do kufru sice pak už dáte jen 160 litrů nákladu (215 litrů se střechou nahoře), ale upřímně, bude vás to trápit? Ani náhodou…

Každodenní přepravu usnadňuje vestavěný navigační systém s on-line monitorováním dopravy, proto by vás neměly na cestě překvapit fatální zácpy. Auto disponuje mimo jiné mechanicky nastavitelnými vyhřívanými sportovními sedadly, loketní opěrkou s bezdrátovou nabíječkou mobilu, automatickou klimatizací, větrnou clonou a přepínačem jízdních profilů – nic víc vlastně nepotřebujete. Mini John Cooper Works Cabrio je sice čtyřmístné, ale zadní sedadla jsou použitelná maximálně pro přepravu dětí v autosedačce. Pokud se totiž dopředu usadí dospělý člověk, vzadu už není prakticky žádné místo pro nohy. Budete to však ve stylovém kabrioletu určeném více méně pro dvě osoby řešit? Pravděpodobně ne.

Povedenou funkční hříčkou je prstenec lemující hlavní multimédia – ten mění barvy podle nastalé situace a slouží i jako otáčkoměr. Se vzrůstajícím zpěvem motoru roste diodový pásek, při aktivaci systému stop-start kroužek dynamicky zezelená a když se blíží odbočka při cestování podle navigace, celý prstenec výrazně zbělá – to proto, aby vás (hlavně v noci) upozornil na změnu směru. Původně dekorativní záležitost tak dostává další, velmi praktický význam.

Divoká není ani spotřeba – v městském provozu se dá jezdit za 8 litrů na sto kilometrů a dálkové trasy zajet ještě levněji, nicméně pokud si budete užívat akustického projevu ve vysokých otáčkách, vzývat turbo a testovat, jestli Mini JCW Cabrio skutečně zrychlí z nuly na stovku za 6,5 vteřiny, musíte počítat s apetitem okolo deseti litrů na sto zábavných kilometrů. A znovu se ptáme, vnímáte to nějak negativně? Ne, viďte? A o tom přesně Mini je – neřešit a užívat si jízdu v jednom nejstylovějších aut bez střechy a s podporou techniky od BMW.

14.8.2019 2:00| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist