MINI Clubman ALL4 (2016): klubista nově dostupný i s pohonem všech kol

Pohon obou náprav už není u Mini vyhrazen pouze pro crossovery Countryman a Paceman, nově se čtyřkolka zabydlela také pod karoserií modelu Clubman.

Původní malé Mini spoléhaly výlučně na poháněná přední kola podle receptu Aleca Issigonise vše vpředu, dnešní auta této značky však už nejsou mini a kromě loga ani moc původní. Automobilka hledá cestičky všemi možnými směry, takže vás snad nepřekvapí ani nasazení systému 4×4 do pětidveřového modelu Clubman.

Čtyřkolku od standardního modelu v principu rozpoznat na první pohled nelze. Zvýšení podvozku a světlé výšky Mini neuvádí, takže jediným vodítkem budou štítky „ALL4“ na karoserii. Pokud jde o samotnou techniku přenosu výkonu na zadní kola, točivý moment je odebírán na přední nápravě prostřednictvím kuželového ozubení, dále pokračuje skrze dvoudílný kardan a vzadu celek uzavírá vícelamelová elektro-hydraulicky ovládaná spojka s diferenciálem.

Při svém uvedení na evropské trhy bude novinka s pohonem všech kol dostupná pouze s dvoulitrovými čtyřválci. V provedení Cooper S Clubman ALL4 bude poháněná benzínovým motorem o výkonu 192 koní a nejvyšším točivém momentu 280 newtonmetrů (300 s funkcí overboost), což bude stačit k dosažení maximální rychlosti 225 km/h. Se šestistupňovým manuálem se auto na stovku dostane za 7,0 sekundy a s osmistupňovým manuálem to zvládne o desetinu vteřiny rychleji.

Pro klientelu upřednostňující diesely bude k mání Cooper SD Clubman ALL4 s výkonem 190 koní, točivým momentem až 400 Nm a schopností zvládnout akceleraci z místa na stovku za 7,2 sekundy, rozjet se na 222 km/h a podle normovaných tabulek jezdit v průměru jen za 4,8 litru na 100 kilometrů. Na manuál v tomto případě zapomeňte. Pro úplnost dodáváme, že američtí kolegové zmiňují také výchozí provedení s přeplňovanou zážehovou patnáctistovku a výkonem 136 koní, takže nějakou tu další motorizaci časem ještě očekávejte.

20.1.2016 12:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist