autoweb.cz > Mini > MINI Clubman ALL4 (2016): klubista nově dostupný i s pohonem všech kol
MINI Clubman ALL4 (2016): klubista nově dostupný i s pohonem všech kol
Původní malé Mini spoléhaly výlučně na poháněná přední kola podle receptu Aleca Issigonise vše vpředu, dnešní auta této značky však už nejsou mini a kromě loga ani moc původní. Automobilka hledá cestičky všemi možnými směry, takže vás snad nepřekvapí ani nasazení systému 4×4 do pětidveřového modelu Clubman.
Čtyřkolku od standardního modelu v principu rozpoznat na první pohled nelze. Zvýšení podvozku a světlé výšky Mini neuvádí, takže jediným vodítkem budou štítky „ALL4“ na karoserii. Pokud jde o samotnou techniku přenosu výkonu na zadní kola, točivý moment je odebírán na přední nápravě prostřednictvím kuželového ozubení, dále pokračuje skrze dvoudílný kardan a vzadu celek uzavírá vícelamelová elektro-hydraulicky ovládaná spojka s diferenciálem.
Při svém uvedení na evropské trhy bude novinka s pohonem všech kol dostupná pouze s dvoulitrovými čtyřválci. V provedení Cooper S Clubman ALL4 bude poháněná benzínovým motorem o výkonu 192 koní a nejvyšším točivém momentu 280 newtonmetrů (300 s funkcí overboost), což bude stačit k dosažení maximální rychlosti 225 km/h. Se šestistupňovým manuálem se auto na stovku dostane za 7,0 sekundy a s osmistupňovým manuálem to zvládne o desetinu vteřiny rychleji.
Pro klientelu upřednostňující diesely bude k mání Cooper SD Clubman ALL4 s výkonem 190 koní, točivým momentem až 400 Nm a schopností zvládnout akceleraci z místa na stovku za 7,2 sekundy, rozjet se na 222 km/h a podle normovaných tabulek jezdit v průměru jen za 4,8 litru na 100 kilometrů. Na manuál v tomto případě zapomeňte. Pro úplnost dodáváme, že američtí kolegové zmiňují také výchozí provedení s přeplňovanou zážehovou patnáctistovku a výkonem 136 koní, takže nějakou tu další motorizaci časem ještě očekávejte.