Mazda2 1.5 MZR

14 fotografiíMazda 2

Roztomilé malé autíčko do města. Je ale opravdu tak malé? A hodí se i jinam, než do města?

Diskuze

21 komentářů

    TomAnt

    Velmi zvlastny postup hodnotenia zvolil pan redaktor…

    Tak najprv si do testu zoberu NAJVYSSIU moznu verziu, teda GT a potom jej vycita cenu. Ale takym stylom, ze rodina bla bla, ludia hladia na cenu, bla bla. Jasne, ludia ktori hladia na cenu si predsa budu kupovat GT vybavu. Boze… Prepacte, ale toto je z mojho pohladu cisty redaktorsky amaterizmus.

    Co keby pan novinar porovnal Mazdu 2 1.3 CE Pro a akekolvek ine auto v danej kategorii, s porovnatelnym motorom a vybavou. Toto je totiz vybava, ktora je akceptovatelna (t.j ma uz klimu a ine "podstatne" veci), ale za dobru cenu. Je to verzia a cena pre cielovu skupinu, o ktorej cely cas de facto pise (mlada rodina, auto do mesta, atd, atd)…

    Viem o com hovorim…

    Verzia GT je v prvom rade pre nadsenca, ktory vie co kupuje a cenu NERIESI.

    Alebo sa mylim?

    JB

    Nadšenec a 1.5? Asi těžko ne, pro koho je pak určená Corsa OPC či Clio RS. To vše jen dokazuje cenovou politiku většiny japonců. K motorům vázané výbavy a vyšší pořizovací ceny, sice mají vozy slušnou výbavu…

    Ale pokud chci jen výkonější motor s nižší výbavou, je to problém. Fabii nebo Corsu si člověk poskládá podle sebe.

    TomAnt

    Dolezitym faktorom, ked sa clovek dostane do nejakej buracky je bezpecnost. A vtedy asi nikto na peniaze nepozera, ex post. No ale pozrime sa, ako to vyzera v porovnani s najblizsou konkurenciou v NCAP.

    Mazda 2 ma 5 a pre babo 4

    http://www.euroncap.com/tests/mazda_2_2007/306.aspx

    Ford Fiesta ma len 4, babo nehodnotili

    http://www.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2002/141.aspx

    Toyota Yaris ma 5, ale pre babo len 3

    http://www.euroncap.com/tests/toyota_yaris_2005/246.aspx

    Nissan Micra ma 4, babo nehodnotene

    http://www.euroncap.com/tests/nissan_micra_2003/165.aspx

    Skoda Fabia ma 4, babo 3

    http://www.euroncap.com/Content-CarAssessment/6a9ad78c-19f0-43bd-95d7-a67421791a5e/skoda-fabia.aspx

    Suzuki Swift ma 4, babo 3

    http://www.euroncap.com/tests/suzuki_swift_2005/213.aspx

    Citroen C3 ma 4, babo nehodnotili

    http://www.euroncap.com/tests/citroen_c3_2002/133.aspx

    Majki

    Mno, take mne prekvapilo, ze redaktor uvedl, ze Mazda teprve BUDE usilovat o plny pocet. Pritom Mazda uz prodelala dva testy EuroNCAP, ten prvni dopadl spatne, protoze se pozde aktivoval airbag (nicemene slo tehda o prvni produkcni radu, ktera se do CR ani SR nedostala a vsechny tyto vozy byly svolany a RJ airbagu byla preprogramovana). Druhy test prodelala par tydnu pote a ziskala plny pocet hvezdicek.

    A plne souhlasim s TomAntem, ze GT verzi si koupi clovek, ktery vi, do ceho jde. Pro ty ostatni jsou zde 1.3 a nizsi vybavy. Ruku na srdce, kolik lidi dnes po aute z B segmentu pozaduje bezklicovy vstup, vyhrivana sedadla atd.?

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Chápu o čem je zde řeč. Ve zdejších končinách to ovšem málokdy chodí tak, že by si novinář mohl naporoučet auto k testu v té a té výbavě a s tím a tím motorem. Kdepak, když chcete mazdu 2, tak prostě nějakou dostanete.

    Další problém je ten, že třináctistovka bude leckomu připadat slabá a patnáctistovka v jiné výbavě než GT není. Nicméně i když vezmeme slabší motory a nižší výbavy, dvojka si pořád drží před ostatními soupeři nějaký ten náskok…

    Majki

    Dobry den,

    test 1.3 se tady povedl, to musim uznat, setreli jste v nem mnoha klise, ktera jini novinari porad predhazuji jak ohranou pisnicku.

    Ano, 1.3 se nekomu muze zdat malo, protoze je asi zvykly na vykony MPIcek nebo nedejboze HTPcek, ktere toho moc nepobraly ani z vykonu, ani z mensi spotreby, nicmene mnoho lidi si prave take ale neuvedomi vahu Mazdy2, ktera "zivosti" motoru taky velmi pomaha. Ono stejne, kdo se neprojede, kdo nezkusi, tak neuveri 🙂

    pepo

    ako napisal majki: "kdo se neprojede, kdo nezkusi, tak neuveri :)", tak toto mozem potvrdit. Prve sadnutie do auta nebolo celkom idealne, ale po prejdeni par km som na to auto uplne zmenil nazor…

    evo

    Japonci majú silné motory v porovnaní z ostatnými možno ešte taliani majú tiež silné ale Taliani na úkor spolahlivosti 🙂 my máme Colta 93 1.3 a zatial každý kto sa v ňom viezol či a volantom alebo nie neveril že je to 1.3 Felicia 1.6 a mnoho ďalších to je nič oproti Coltu

    santosR

    Ale v tomto pripade by som tu chybu nepripisoval Mazde ale importerovi lebo v Nemecku dostat 2ku v troch stupnoch vybavi a to IMPULS, INDEPENDENCE a IMPRESSION – ktora je zhodna s GT v cechach ale 1,5ku dostat aj v nizsom stupni vybavi INDEPENDENCE, ale na druhej strane je mozne kupit aj 1,3ku v najvyssom stupni vybavi.

    Raydowe

    este ti tam chyba peugeot 207. tiez 5X v teste a 4X za babo

    Fuzzy_Stone

    A jestli někomu lepší bezpečnost nestojí za směšný rozdíl v tisících korunách tak je ovšem blázen 🙂

    Michal

    Přesně tak, i 1.3 může být dobrá, nezapomínejme, že to auto váží 960 kg, takže poměr výkon/váha by mohl být v pohodě. (Alespoň při nenaloženém autě). Japonci dělají skvělé motory. Vzpomeňte na RX – 8, což je sice wankel /Mazda 2 wankel nemá/, ale u RX – 8 dokázali z 1.3 dostat 192 resp. 220 bhp, což je více než dobré.

    Nevím o žádném jiném autě, které by mělo při takovém obsahu takový výkon. Navíc bych řekl, že na to, co to auto nabízí ta cena zase tak nadsazená není.

    Michal

    I když člověk bere v úvahu, že tahle verze je GT. Mám pocit, že např. pro Twingo GT nebo Swift Sport je to soupeř více než zdatný.

    ruda

    Není to verze GT, ale výbava GT. Nechcu být hnidopich, ale je to rozdíl…

    Martin

    Fabia větší než Felicia:-)))

    zdenda

    Nechápu proč autor za vrchol výbavy považuje měkkčené plasty na palubovce. Ať si zvykne, že kvalita plastů se neodvíjí od tvrdosti, to potvrdí každý chemik. Na dveřních opěrách jsou měkké podpěry a nikam jinam se přece nešahá. Mazda bude vždycky patřit mezi dražší auta, ale za to člověk kupuje i spolehlivost a kvalitu.

    Jan

    Už to tady zaznělo několikrát v jiných diskuzích, takže znovu – tvrdé plasty jsou na rozdíl od měkčených náchylnější k pozdějšímu vrzání. To je to, oč tu běží.

    Daniel

    tvrde plasty vrzou

    Majki

    Neni pravidlem, ze ve vsech autech tvrde plasty vrzou, zalezi na tom, jak dobre je to vse pospojovano a zpracovano…

    martin

    Velmi dobry test a taktiez musim pochvalit aj moderatora ktory sa neustale zlepsuje ! Paci sa mi celkove vase pojatie recenzii a testov, kde sa zameriavate aj na nas vodicov ale taktiez aj na bezne pouzitie daneho auta.

    Nemam co vytknut a prajem vela dalsich uspechov vo vasej vzdy skvelo odvedenej praci 🙂

    Fuzzy_Stone

    Je pravda že test "nové" Mazdy2 přišel trošičku se zpožděním. Dovedu ocenit právě ty vlastnosti auta, jako dobrý podvozek a řízení a o to víc mě těší že už nyní potkávám po Brně stejně (a s ohledem na tempo vzrůstu) a možná i více nových Mazd2 než Opelů Corsa. Je vidět že design do kterého se pustila mazda s touto generací vozů je namířený správným směrem. Nezbývá než doufat že u Mazd šestek budu taky potkávat víc (zatí ani jednu).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist