Nová Mazda 2 (2015) kompletně odhalena, tohle je nejvážnější japonský konkurent příští Fabie

(+ videa) Ani na premiéru nové „Dvojky“ nebude nutné čekat do autosalonu. Mazda oficiálně zveřejnila fotky i data jen krátce po úniku prvních fotek japonské verze Demio.

Vedení nezávislé japonské automobilky Mazda musí být podle všeho naprosto spokojeno s dosavadní prací svého stylistického oddělení. Design „trojky“ a rovněž detaily větší „šestky“ byly – jak sami vidíte – naroubovány rovněž na zbrusu nový pětidveřový hatchback Mazda 2.

Až dosud jsme tohle auto měli možnost vidět pouze jako koncept Hazumi představený na letošním ženevském autosalonu, popřípadě v podobě poměrně zdařilých ilustrací sériového modelu vycházející z téže studie, po včerejším večerním úniku několika záběrů japonské verze Demio však automobilka neváhala a dnes ráno zveřejnila pár základních informací, pořádnou sadu fotek a pár videí, které najdete pod tímto článkem.

Pokud vás zajímají rozměry novinky, tyto data Mazda zřejmě nepovažovala za natolik důležité, aby je zveřejnila v prvním kole, předpokládáme ale, že finální čísla se budou jen minimálně odlišovat od původního konceptu, pokud vůbec. V případě, že tomu tak skutečně je, „dvojka“ má na délku 4070 mm, šířka činí 1730 mm a výška 1450 mm.

Ačkoli váhu auta neznáme, kolegové z britského Autocaru tvrdí, že by nová Mazda měla být jedním z nejlehčích modelů ve svém segmentu. Při vývoji platformy, karoserie i zavěšení konstruktéři „jeli“ podle principů komplexně označovaných jako SkyActiv, takže hmotnost typu 2 se bude bez ohledu na motorizaci pohybovat kolem 1000 kg.

Jak bylo řečeno, tisková zpráva obsahuje jen minimum technických detailů, víme ale, že se pod přední kapotou objeví hned několik benzínových i naftových jednotek. Mazda se chlubí především úspornou vznětovou patnáctistovkou SkyActiv-D o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů, cenově však bude dávat více smyslu zážehový čtyřválec 1.5 SkyActiv-G v několika výkonových variantách, který bude Mazda navíc nabízet také s automatickou převodovkou.

Základní motorizací se zřejmě stane benzínová třináctistovka s výkonem necelých 100 koní, opět ale připomínáme, že Japonci řekli v tomto směru jen velmi málo.

Stejně jako vnější tvary Mazdy 2, ani interiér se od větších modelů příliš neodlišuje. Vše uvnitř působí sympaticky minimalisticky a přehledně a středová konzole se omezuje pouze na pár ovladačů ventilace a klimatizace. Většinu obvyklých tlačítek zastupuje dotykový displej a otočných ovladač na středovém tunelu připomínající iDrive či MMI od Audi.

Na ceny můžeme pochopitelně zatím ještě zapomenout, Mazda hodlá zveřejnit další podrobnosti až na podzimním pařížském autosalonu, přičemž prodej se dost možná nerozjede dříve než počátkem roku 2015.

zdroj: Carscoops

17.7.2014 9:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist