Mazda 2 MPS (2016): je velmi pravděpodobný kandidát na oživení sportovní značky MPS

Hirošimská automobilka zřejmě zvažuje ze dvou možností - buď půjde cestou decentního ladění a mírného navýšení výkonu anebo dvojku kompletně „překope“.

První jízdu s novou dvojkou máme za sebou, a pokud můžeme soudit podle pár stovek kilometrů, má skutečně parádní podvozek. Hravý ale nezáludný, poddajný a přesto nerozbředlý, zkrátka takový, že by dle našeho soudu poměrně snadno snesl i vyšší výkony, než dokáže nabídnout jeho současná nejsilnější pohonná jednotka. Tou je zážehová patnáctistovka s maximálním výkonem 115 koní a nejvyšším točivým momentem 148 newtonmetrů.

Mazda prozatím o silnějších verzích dvojky oficiálně nemluví, v souvislosti se zákulisními informacemi o možném oživení sportovní značky MPS však svitá naděje, že by z typové řady 2 mohl vzniknout miniaturní ostrý hatchback. V rozhovoru pro britský týdeník Autocar to připustil šéfinženýr vývojového týmu Ayumu Doi. Prozradil, že Mazda vždycky zkoumala možnosti, jak by se sportovní varianty MPS slučovaly s technologií Skyactiv.

Také proto Ayumu Doi potvrdil, že MPS není mrtvé a firma právě hodnotí možnosti, jak by mohla dále šířit radost z jízdy prostřednictvím nových sportovních modelů, z nichž dvojka byla jedním z pravděpodobných kandidátů. Mazda kromě toho zjišťuje, jestli bude rozumnější především další vylepšování jízdních vlastností ve stylu Suzuki Swift Sport anebo jestli pozvednout také výkony, aby mohla 2 MPS konkurovat vozům jako je Ford Fiesta ST.

V praxi by to asi znamenalo, že lehce vylepšená varianta by mohla dostat mírně silnější variantu patnáctistovky Skyactiv-G z Mazdy MX-5 disponující 131 koňmi, zatímco komplexnější vyladěná dvojka, která by mohla zacílit na klientelu Fiesty ST či Peugeotu 208 GTi, by dost možná potřebovala větší atmosférický dvoulitr. Kterou cestou se japonští konstruktéři pustí, momentálně nevíme a tak brzy asi ani vědět nebudeme. Předpokládá se, že ostřejší dvojka (pokud tedy vznikne) není na programu dříve než v roce 2016, ještě pravděpodobnější je však až rok 2017.

zdroj: X-Tomi, Theo Chin, Autocar

10.2.2015 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist