Hodnota ojetých aut nabízených v české inzerci vzrostla o 121 milionů korun

Ve srovnání s minulým měsícem se v září jen nepatrně zvedla nabídka ojetých vozů o 182 kusů. Celkově tak české inzertní portály nabídly zájemcům 104 881 vozů v celkové hodnotě 15,7 miliardy korun. Meziročně se ovšem nabídka ojetin snížila o 5878 aut, ale celková hodnota nabízených aut klesla pouze o necelých 340 milionů korun. To potvrzuje dřívější odhady, které v důsledku koronavirové krize očekávaly nižší nabídku a postupné zdražování.
slider0-1100x618.jpg Zdroj: Archiv

Medián ceny ojetých automobilů v září zaznamenal mírný nárůst o 900 Kč na současných 149 900 korun. Meziročně se ovšem střední hodnota ceny zvedla o 4 900 Kč. Střední hodnota stáří se dlouhodobě pohybuje okolo 9,5 roku. Nejběžnější stav tachometru v Česku nabízené ojetiny je 150 000 km. Data vyplývají z analýzy společnosti Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto.

„Koronavirová pandemie silně zahýbala všemi segmenty trhu. Stále tu chybí okolo dvaceti tisíc ojetin, které se běžně dovážely ze zahraničí, ale zároveň cítíme i menší ochotu zejména firem investovat do obměny svých vozových parků. To v konečném důsledku ovlivňuje situaci na sekundárním trhu, kde ceny ojetin vzhledem k nižší nabídce začaly růst a pokračování tohoto trendu očekáváme i v blízké budoucnosti,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto.

Segmentem, který v současnosti láká čím dál větší množství zákazníků, jsou auta kategorie SUV. „Za poslední roky pozorujeme neustále stoupající trend zájmu o sportovně užitkové vozy. Například v našich autocentrech drží v kategorii zánovních aut SUV a crossovery podíl už 36 %, což je o šest procentních bodů více než před rokem,“ komentuje situaci na trhu Petr Vaněček.

V kategorii SUV a crossoverů jsou odlišné i obecné parametry. Střední hodnota ceny je oproti celkovému trhu vyšší o více než dvojnásobek a meziročně vzrostla o 11 000 korun na hodnotu 320 000 Kč. Stav tachometrů má medián 103 647 km a střední hodnota stáří je oproti trhu nižší o 3,2 roku. Přes 50 % vozů této kategorie je nabízeno s naftovou motorizací. Nejoblíbenější značkou je mladoboleslavská Škoda, následuje BMW a Volkswagen.

7.10.2020 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist