Frankfurt Live: Ford a motory EcoBoost

Motory EcoBoost, nový C-Max a elektrický Focus. Ale také speciál WRC a Mikko Hirvonen.

Nový Ford C-MaxFord Grand C-Max jsme si již v rychlosti představili před autosalonem. Ve Frankfurtu jsme si je mohli konečně prohlédnout a nutno dodat, že vypadají docela dobře. Ford Grand C-Max (jeho fotografie v lepším rozlišení jsou v galerii pod článkem) se liší od základního modelu C-Max posuvnými zadními dveřmi a také sedmimístným uspořádáním. Oba dva dostanou nové motory EcoBoost, které si představíme za chvíli.

Vedle nových C-Maxů se představil i plně elektrický Ford Focus BEV. Pod kapotou má elektromotor o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm. Maximální rychlost je omezena na 136 km/h a dojezd je 120 km. V současné době probíhá nepřetržitý vývoj tohoto vozu a hledají se nové cesty, jak zvýšit jeho efektivitu. Projekt je spolufinancován britskou vládou. Focus BEV lze dobíjet ze standardní zásuvky a nabití na plnou kapacitu trvá 6 až 8 hodin.

Ford ukázal i soutěžní speciál Focus WRC, který představil sám Mikko Hirvonen. Ford doufá, že se mu podaří v letošní sezóně WRC získat titul mezi jezdci.

A teď se pojďme podrobněji podívat na nové motory EcoBoost. Jedná se o řadu zážehových jednotek, která vznikla v duchu downsizingu – nabízet výkon velkého motoru z malého objemu. Motory EcoBoost mají přímé vstřikování paliva a časování sacích i výfukových ventilů.

Prvním z řady motorů EcoBoost je šestnáctistovka, která si najde cestu především do menších modelů, jako je Ford Focus nebo právě nový C-Max. Druhým je dvoulitr, který se usadí hlavně v Mondeu a S-Maxu.

Motor 1.6 EcoBoost bude dosahovat výkonů od 150 do 180 koní, větší jednotka 2.0 EcoBoost bude nabízet výkony „za hranicí 200 koní“. Znamená to konec řadového pětiválce? Nevíme, můžeme si jen domýšlet…

Ford plánuje i nasazení ještě menšího motoru EcoBoost, který bude „pokrývat spektrum pod 130 koní“. Dá se tedy očekávat motor 1,25 l nebo 1,4 l v několika výkonových variantách, který se usadí ve Fiestě i Focusu.

Ford se chlubí tím, že nové motory EcoBoost mají značně potlačený turboefekt a budou nabízet velmi široké rozpětí použitelných otáček. Ford tvrdí, že již od 1500 ot./min. bude k dispozici vysoký točivý moment a ani po překročení 5000 ot./min. výkon neuvadne.

Motory EcoBoost se začnou do Fordů montovat už zkraje roku 2010, takže už na jaře bychom se s prvními mohli svézt a přinést vám první dojmy. Že by se nám tu rýsovala rovnocenná konkurence pro Volkswagen a jeho velmi povedené motory TSI?

autoweb.cz

16.9.2009 9:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist