Dlouhodobý test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i (2016): Rodinný náklad

Kolik se toho do našeho redakčního parťáka vejde? Hodně, opravdu hodně, možná víc, než by jeden, podle pohledu do technických dat, čekal.

To na fotce není všechno… Myšleno tím, že to není všechno, co jsem naložil a převezl v rámci pokusu o „rodinný transport“ v našem dlouhodobě testovaném Nissanu X-Trail. Benzínová sekačka, dva psi, dětská sedačka – do které si přimyslete dítě, plus dva dospělé a k tomu pár tašek a beden na jablka.

Podtrženo a sečteno, pořádná hromada nákladu a X-Trail si s ní velmi dobře poradil. Podle tabulek má kufr kapacitu 550 litrů, já jsem jeho možnosti využil beze zbytku. Chci tím říct, že navzdory elegantním liniím (na třídu SUV) a vizuální kompaktnosti je uvnitř auto velmi prostorné.

Prostorné a variabilní, druhá řada sedaček je sklopná do rovné plochy a také posuvná, to aby se dalo vstupovat na zadní, třetí řadu sedadel. Nicméně pokud tato zůstane sklopena, tak při posunu druhé řady sedadel dopředu za nimi vznikne další prostor, kam se vejdou klidně dvě tašky s oblečením nebo čímkoli jiným, co není křehké a může sloužit jako základ hromady bagáže a nákladu.

Kufr ja široký, nakládací hrana „tak akorát,“ čili dosáhnete poměrně daleko do kufru, aniž byste se ušpinili o nárazník, je pravoúhlých tvarů, takže zavazadla naložíte velmi dobře. Jisté, já jsem musel už vzhledem k objemu nákladu přemýšlet, co kam dám, styl „naházím jak to jde“ tady uplatnit nešel, ale vše, co jsem zmiňoval, jsem bezpečně převezl.

O jízdních vlastnostech dnes nechci mluvit, nicméně dotknu se jich alespoň okrajově. A to zmínkou o pohonu všech kol, který jsem využil při šplhání za zatravněnou louku do kopce, pokrytou rosou, kde to velmi klouzalo. Otočným ovladačem jsem si z předokolky přepnul na uzavřený pohon 4×4 a bezpečně vyšplhal s plným autem až k chatě na vrcholu kopce.

A druhá zmínka se týká spotřeby. Do auta jsem přesedl po kolegovi a nenuloval palubní počítač, chtěl jsme srovnat, jak na tom jsem já a jak jezdil můj předchůdce, a „zděděnou“ hodnotu 6,2 l/100 km jsem po chvíli snížil na 6,1 l/100km dlouhodobé spotřeby. Což vzhledem k tomu, jak moc naložený jsme jel, a že jsem necestoval právě pomalu, považuji za velmi dobrý výsledek.

3.10.2016 8:34| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist