Dlouhodobý test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i (2016): První kontakt

Ideální dopravní prostředek (nejen) na podzim a zimu? Komfortní SUV s naftovým motorem a pohonem všech kol prověřené provenience. Tak tedy, startujeme...

V rámci bontonu a správné společnenství chování nejprve představení – toto je náš nový přírůstek do redakční flotily, na dlouhodobý test tady máme Nissan Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i a začneme tím, že si vůz přiblížíme po stránce výbavy. Představovat modelovou řadu X-Trail by bylo nošením dříví do lesa, na našem trhu patří ke stálicím, hranatý profil předchůdce je typický, a toto je poslední reinkarnace poplatná designovému jazkyu Nissanu druhé dekády jednadvacátého století.

Nás stroj má pod kapotou naftovou šestnáctistovku 1.6 dCi s výkonem 130 koní v 4000 otáčkách a točivým momentem 320 Nm v 1750 otáčkách. Síla z přímovstřikového commonrailu jde na všechna čtyři hnaná kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Podvozek? Vpředu pracuje nezávislé zavěšení McPherson a zadní náprava je víceprvková.

Zpět ale k motoru a jeho dynamickým vlastnostem, zrychlení z nuly na stovku by mělo proběhnout za 11,0 sekund a maximálka by měla ležet na 186 km/h. U SUV nejde o extra zásadní údaje, důležitá je bezpečnost, tedy dostatek síly pro předjížděcí manévry a jízdu v terénu a podle toho, co o X-Trailu víme, by měly jít obě disciplíny vozu velmi dobře. Zásadnější je jistě potřeba, tu reálnou budeme měřit a průběžně sledovat, ta tabulková by měla být ve městě 6,2 l/100 km, mimo město 4,8 l/100 km a v kombinovaném režimu 5,3 l/100 km.

Důležitá je také výbava, charakter vozu se změní tím, pokud je „v základu“ nebo naopak „v plné palbě,“ a to platí u všech značek bez rozdílů, my se budeme moc t nechat hýčkat výbavou Tekna, která, lakonicky řečeno, obsahuje v rámci nabídky Nissanu „všechno.“ Je třeba zmínit sedmimístnou konfiguraci, „náš“ X-Trail má tři řady sedaček, za řidičem a spolujezdcem a klasickou druhou řadou pro cestujíc jsou ještě dvě sedačky navíc v podleze zavazadlového prostoru. Mimochodem kufr má podle technických tabulek objem 550 litrů.

To vše máme zabalené v elegantní modré metalíze, a když bychom měli první setkání uzavřít zmínkou o ceně, tak doplníme, že X-Trail stojí podle ceníku 964 500 Kč, metalíza přijde na 15 000 Kč, odečteme akční slevu 76 600 Kč a vyjde nám celková cena 902 900 Kč. tím je řečeno vše na úrovní teorie, představení máme za sebou a směle můžeme vyrazit na silnice.

19.9.2016 4:41| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist