Nissan X-Trail (2001 – 2007)

Japonský vůz Nissan X-Trail zaujme na SUV nečekanými schopnostmi pohybu v terénu. Vděčí za to propracovanému pohonu všech kol.

X-Trail přišel na trh v roce 2001. Pětidveřové SUV absolvovalo o dva roky později facelift. Změn doznala například maska či přístrojová deska. Umístění přístrojové kapličky se to však netýká. Ta je uprostřed, což mnohým motoristům nevyhovuje.

V roce 2007 dostala slovo druhá generace. Tvarově podobného nástupce od vozu první řady ale mnoho motoristů nerozezná.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel model první generace v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Po usednutí za volant každého zajme umístění výrazné přístrojové kapličky. Pro některé její centrální poloha může být důvodem ke ztrátě zájmu o vůz.

Výhodu představuje řada odkládacích prostor, solidní sedadla či prostornost. Zavazadelník nabídne v základnímk uspořádání objem 410 litrů.

X-Trail patří mezi SUV, tedy automobily pro volný čas. Přesto se s terénem dokáže poprat nečekaně dobře. Důvodem je možnost pohonu všech kol. Pomocí tlačítek lze totiž nastavit, v jakém režimu má pohon kol pracovat.

Lze nastavit pouze pohon dvou kol, automatické připojování druhé nápravy při prokluzu poháněných kol, nebo uzamknout pohon všech kol na stálo. Špatné nejsou ani nájezdové úhly.

Ale ani na silnici není v rámci třídy X-Trail vůbec pozadu. Odpružení zajišťuje dobrý cestovní komfort a cestující potěší i bohatá výbava.

Pokud se chystáte pořídit X-Trail s turbodieselem, buďte ostražití. Zejména motory s označením Di trpí řadou závad. Bezproblémové však nejsou ani agregát dCi. Jde o tentýž motor s vyšším výkonem. V průběhu výroby se u něj ale podařilo vychytat některé mouchy.

Ze zážehových pohonných jednotek je jasně lepší volbou agregát o objemu 2,5 litru. Základní dvoulitr je poruchovější a znatelně slabší.

Časté závady

Vznětový motor 2.2 Di může trápit vadné turbodmychadlo nebo kolísání otáček. Benzinový dvoulitr se někdy bojuje se zvýšenou spotřebou oleje, odejít může palivové čerpadlo či snímač otáček.

Nezřídka se vyskytují vadná ložiska kol, nerovnoměrné sjíždění pneumatik a poruchy centrálního zamykání. Brzdové obložení a spojka mají kratší životnost.

Největším nepřítelem Nissanu X-Trail je však koroze. Ta nenapadá pouze výfuk, ale i podvozek a karoserii. Proto vůz velmi dobře zkontrolujte.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 16V/103 kW, 2.0 T/206 kW, 2.5 16V/121 kW.
Dieselové motory: 2.2 Di/84 kW a 2.2 dCi/100 kW.

KLADY
prostorný interiér
komfortní odpružení
schopnosti v terénu
bohatá výbava

ZÁPORY
náchylnost ke korozi
hlučnější a nespolehlivé diesely
přístrojová kaplička uprostřed
mělký zavazadelník

Milan Jirouš

21.8.2009 10:09| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist