Dlouhodobý test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4×4-i: Loučíme se

Nissan X-Trail z našeho dlouhodobého testování definitivně odjíždí pryč. Jak se nám za půl roku a více než šest tisíc kilometrů auto zalíbilo? Tady jsou názory všech členů redakce.

Nadešel čas loučení s „naším“ dlouhodobým Nissanem X-Trail 1.6 dCi 130 s pohonem všech kol All Mode 4×4-i. Za zhruba půl roku jsme změnili stav kilometrů z 5619 na 11922, ujeli jsme tedy celkem 6 303 km a získali jsme během nich spoustu dojmů. Všechno jednou bohužel musí skončit, takže nás čeká už jen závěrečné resumé členů redakce, kteří s autem přišli do styku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Hugo Kottás

Nissan X-Trail mi byl velmi sympatickým autem. Vzhled není vulgární, uvnitř vypadá normálně, pohodlně se v něm sedí a kabina je více než přehledná. Z drobností se mi nejvíce líbí klimatizací chlazené držáky nápojů, i když v zimních měsících jsem využíval spíš celkem rychle vyhřívaných sedaček.

Uvítal bych i automatickou převodovku, která mi v tomto druhu auta prostě chybí, leč v kombinaci se čtyřkolkou je dostupná jen s novým turbodieselem 2.0 dCi 177. U slabší šestnáctistovky si musíte vybrat buď jedno, nebo druhé. Škoda. Já bych volil asi spíš automat, i když čtyřkolka se rozhodně neztratí.

Příjemně jsem se nechal překvapit na terénním polygonu v Sosnové, kde X-Trail prokázal, že zvládne i trochu těžší výzvu než je polní cesta nebo zasněžené parkoviště. Obecně delší cesty byly velmi příjemné a pohodlné. Motor svou silou dostačoval tak akorát, minimálně svoje výkonové rezervy dokázal vyvážit hodně slušnou spotřebou paliva.

Ondřej Lilling

Přestože jsem za volantem X-Trailu nestihl strávit tolik času jako kolegové, musím s nimi v mnoha ohledech souhlasit. Během těch několika společných chvil se mi auto rychle vrylo pod kůži a rychle jsem se s ním sžil. Osobně jsem nejvíce ocenil především jeho prostornost a líbil se mi také komfortně a jistě naladěný podvozek.

Naftová šestnáctistovka sice není žádný trhač asfaltu, na druhou stranu se dokáže odměnit velmi příjemnou spotřebou. Pozitivně hodnotím i možnost omezit pohon jen na kola přední nápravy, pro popojíždění ve městě tak můžete pár kapek nafty ušetřit a čtyřkolku zapnout jen v situacích, které si to žádají. S tím souvisí i fakt, že X-Trail velmi dobře funguje v terénu, což nebývá vždy pravidlem.

Jiří Kotyk

Jako redakční rezidentní odpůrce automatů s kolegou Hugem vášnivě nesouhlasím, manuální převodovka mě v době, kdy pomalu vymírají, v X-Trailu příjemně překvapila. Čtyřkolka byla funkční, ale sterilní. Přetáčivost bylo z X-Trailu možné dostat opravdu jen na sněhu. Zato mě bavilo na středovém displeji pozorovat aktuální rozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravu a potěšila i možnost zamčení mezinápravového diferenciálu.

To, že X-Trail není pro lovce rychlých průjezdů napoví už sedačky, které jsou spíš komfortní bez výrazného bočního vedení a navíc hodně, ale opravdu hodně kloužou. Nepříjemný byl klakson na volantu, který v dolní části zasahoval až úplně k věnci, takže jsem při otáčení nebo couvání vždy nechtěně varoval okolo jdoucí krátkým zatroubením.

Naše verze byla sedmimístná, takže moje malá dcerka se vždy dožadovala, že bude sedět „v kufru“. Karoserie přitom působila menší, než ve skutečnosti byla, takže jsem pravidelně zkoušel zaparkovat do moc krátké mezery Překvapením byl motor, který dokázal být úsporný a působil kultivovaně, navíc s pro naftovou jednotku dost netypickým červeným polem otáčkoměru až v 5 tisících. Nejsilnější nebyl, ale nepříjemně slabý také ne.

Filip Rakovan

Pokud bych měl závěrem zhodnotit námi dlouhodobě testovaný Nissan X-Trail, tak z paměti vytáhnu to, jak jsem s ním brodil potok, který se později ukázal mnohem hlubší než se zdálo ze břehu, popravdě by ho jeden mohl nazvat říčkou, a X-Trail ho zvládl bez zaváhání. Nechci tím říct, že jde vyloženě o terénního dobyvatele, to ne, protože jsem vnímal limity na motoru, šestnáctistovka s daným výkonem není podle mne ideální výbavou na šplhání do hrubých skal a kopců, tady bych ocenil větší agregát, respektive výkonnější, s masivnějším točivým momentem.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nicméně do míst s ryze offroadovým charakterem se reálně X-Trail, až na cílené pokusy, nepodívá. Mimo terén měl motor výkonu tak akorát a spotřeba byla velmi příjemná. Za mne „náš“ Nissan X-Trail kombinoval příjemné uživatelské vlastnosti s komfortem, dostatečnou dynamikou a velmi příjemnou spotřebou, to vše podpořeno praktičností velkého prostoru, pohonu všech kol a solidních jízdních vlastností.

2.3.2017 11:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist