Nissan Almera (2000 – 2007)

Ojetý Nissan Almera zaujme nízkou poruchovostí, komfortním odpružením i úspornými motory. Zatímco hatchback potěší velmi dobrými jízdními vlastnostmi, sedan v tomto směru znatelně zaostává.

Druhá generace Nissanu Almera dostala slovo v roce 2000. Na trh se dodávala v provedeních tří a pětidveřový hatchback, ale i s karoserií sedan.

Již po dvou letech výroby prošel vůz faceliftem, změn doznal interiér i nabídka pohonných jednotek. O rok později byl přepracován turbodiesel 2.2 Di a dále se prodával pod označením dCi. Agregát o výkonu 100 kW potěší šestistupňovou manuální převodovkou, která příznivě ovlivňuje spotřebu a hlučnost motoru ve vyšších rychlostech.

Výroba Almery byla ukončena v roce 2007. Přímého nástupce automobil nemá, ve výrobním programu jej však nahradil model Tiida.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvovala Almera II v roce 2001. Crash testu byl podroben hatchback a za svůj výkon dostal čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Almera má pohodlná sedadla, tvarově zdařilou palubní desku, ale materiály použité v interiéru mají menší kvalitativní rezervy.

Prostor pro posádku můžeme označit za průměrný. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 330 litrů. Sedan nabídne 425 litrů. Zadní sedačky u něj sice lze sklopit. Nepotěší však zúženým prostorem pro přepravu delších předmětů.

Pohonné jednotky zdobí nízká spotřeba. Už základní zážehový motor 1.5 16V má dostatek sil a to i ve slabší verzi o výkonu 66 kW. V nabídce najdete i objemnější benzinový agregát a ani zde neuděláte chybu. Pro běžnou jízdu však stačí patnáctistovka.

Nejekonomičtější pohonnou jednotku najdeme pod označením 1.5 dCi. Turbodiesel o výkonu 60 kW byl nabízen od roku 2002 a pochází od automobilky Renault.

Silnější vznětový motor 2.2 Di/81 byl v roce 2002 přepracován dostal označení dCi. Montoval se i vznětový motor 2.2 dCi/100 kW a to v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Tato motorizace uspokojí i náročnější sportovně založené řidiče.

Jízdní vlastnosti hatchbacku jsou velmi dobré. Sedan je na tom o poznání hůře. Jeho zadní náprava totiž na nerovnostech odskakuje. Obě karosářské varianty potěší komfortním odpružením. Pochvalu si zaslouží také výkonné brzdy s rychlým nástupem.

Časté závady

Pozor si dejte na opotřebené synchrony převodovky, které nejsou výjimkou. Často se objevují vůle na přední nápravě a to zejména u motorizací 2.2 Di a 2.2 dCi, kde je zatížení nápravy následkem vyšší hmotnosti motoru větší.

U turbodieselu 2.2 Di se mohou vyskytnout potíže se vstřikovacími čerpadly a váhami vzduchu. Motor 1.5 dCi zase trpí problémy se vstřikováním. U 2.2 Di se lze setkat s vadným turbodmychadlem. Častá je koroze výfuku a to u všech motorizací.

Motorizace

Benzinové motory: 1.5 16V/66 a 72 kW, 1.8 16V/84 či 85 kW.
Dieselové motory: 1.5 dCi/60 kW, 2.2 Di/81 kW, 2.2 dCi/82 kW, 2.2 dCi/100 kW.

KLADY
cestovní komfort
úsporné motory
živé pohonné jednotky
dobré jízdní vlastnosti hatchbacku

ZÁPORY
slabší jízdní vlastnosti sedanu
velký turboefekt u motoru 2.2 Di
menší nabídka ojetin

Milan Jirouš

9.10.2009 11:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist