Chevrolet Corvette podlehne ekologické lobby

Menší motor v americkém kupé? Tak teď už nás nepřekvapí nic, ani hybridní naftový Viper.

Když začali své motory zmenšovat VolkswagenFiat, okamžitě uspěli. Že se chytí další výrobci, bylo jasné, ale kam až downsizing zajde? Nedávno nás překvapilo rozhodnutí Mercedesu, který hodil do koše výborný osmiválec 6.2 od AMG, aby jej nahradil přeplňovaným pětiapůllitrem. Teď se přidává Chevrolet. Zmenšování ve jménu úspor dopadne také na příští Corvette.

To neznamená tak docela tragédii. Objem by měl klesnout ze 6,2 a 7 litrů dnešních modelů pod pět a půl litru při současném zvýšení výkonu. Sedmá generace Corvette bude mít přibližně 440 koní, o deset víc než dnes. Architektura small-block zůstane, můžeme se tedy těšit na šoupátkový rozvod OHV a klasický americký charakter. U General Motors totiž vývoj nových osmiválců s vačkami v hlavách zastavili a s výrobou těch současných letos končí.Downsizing u Corvette je pozitivní ještě z jednoho důvodu. Dlouho se mluvilo o „návratu ke kořenům“, tedy o nasazení úspornějších šestiválcových motorů – první dva roky výroby (1953-54) poháněly Corvette výhradně řadové šestiválce Blue Flame. Jenže první dva roky byla Corvette obrovským propadákem, také díky své automatické převodovce. Zachránil ji až v roce 1955 osmiválec small-block a třístupňový manuál.

U GM se moudře rozhodli hledat úspory paliva jinde než v minulosti. Vyrobí celý motor z hliníku, osadí jej přímým vstřikováním a pokusí se optimalizovat spalovací proces. Navíc naučí starý osmiválec jezdit na dnešní „palivo budoucnosti“: E85. To vše nejspíš až kolem roku 2012, kdy by měla příští Corvette dorazit.

autoweb.cz

2.7.2010 5:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist