190324154213-0u5a9473-352x198.jpg

Česko je nazýváno vrakovištěm Evropy, přitom auta máme stará jako Švýcaři a Němci

Ojetá auta

Je Česko skutečně vrakovištěm Evropy, nebo je to pouze hra s čísly?

Diskuze

15 komentářů

    MildaS

    Pochybuji, že by ve Švýcarsku jezdila běžně 20 let stará auta a bez katalyzátoru už vůbec ne. Je velký rozdíl mezi ojetinou kupovanou Němcem a ojetinou dováženou do Čech. Rozdíl je asi tak 100-150 tisíc na tachometru a pak v kvalitě motoru a ostatních částí

    jan

    takhle pojmenovali Česko, „naši“, pisálkové, každý druhý má „nečeské“ příjmení,a myslí si,že může Česko pomlouvat,nebo jeho „prd“, je voňavější…

    Tomas Mu

    Je to pravda. V Německu dnes ještě horší vraky, než v Polsku. Jeďte se podívat třeba do HOF v Bavorsku.ca. 20km od Aše 40km od Chebu. Bude se vám zdát,ze jste se přesunuli v čase o 20let zpět. A to né jen co tam jezdí ale jak to tam vypadá. Upozorňuji, jen pro odvážné. 50.000 obyvatel. Moc prima. Stojí to za to. Doporučuji jako krátký výlet.

    Astroid

    A kvůli blbečkům začali všichni odhlašovat motorky a teď se kšetuje s notama,protože nikdo nechce véčkový papíry….Rok 1999 byl na to vůbec nejleší-to zařvalo motorek….

    Vladimír Novák

    To, že výrobci aut žijí z prodeje v západní Evropě je asi jasné. Že tu jezdíme s odloženými auty po většině v tam též je také známé. Tvrdit a plácat, že jsou na tom stejně, nebo hůř od nás na západ je opět jen vymývání mozků. A jak pozoruji, někteří pisatelé se k tomu rádi přidají. Po současném neustálém zdražování nových a ojetin, bude hůř. Děláme si to také sami. Všude kam se podíváme. Byty potraviny a nějak ta Kalausovic ruka trhu nefunguje. Ovšem velice dobře tu funguje Miliardářská demokracie.

    Svan

    jinde se platí silniční daně podle stáří aut, u nás je vlastnictví starého auta relativně levné, takže máme v garáži odložené auto z roku 1997 s pořádným motorem a platným STK 🙂

    josef

    kydy

    Roman

    Tak jsem si spočítal moje auta a vyšlo mi 27 let 🙂 Takže přispívám k průměru docela statečně, všechny jsou na bílých značkách. Ale zas jsou to auta s ročním nájezdem 1000-2000 km. Na denní ježdění vždy auta do 4-5 let. Tedy ta statistika nemá moc velký smysl a její výstupy se dají použít na buzeraci nebo podporu nějaké skupiny (za skupinu lze dosadit patrně cokoliv).

    Petr

    Stále větší buzerace na STK tyto stará auta vymažou ze silnic….

    Dread

    Dynamické měření je celkem fajn, ale tipoval bych to že porovnávali dynamické měření z ČR se statickým západních států. Je nepopiratelným faktem, že dělat průměr z údajů z registru je zcela nevypovídající. Jak píší v článku, je zde spousta vozidel která slouží na dojetí nebo jako veteráni, které tyto čísla výrazně ovlivňují.

    Michal

    To Petr: Ale nevymažou!!! Na veterány je i STK krátká.

    Petr2

    To Michal: To jako, že tam s veteránem nemusí? To musí a navíc ještě veteránskou testaci, navíc tyto registrační značky padají se změnou majitele. Proč má asi každý veterán větší cenu na bílých značkách?

    Martin

    Tak, jsem také spočítal průměr u svých aut a vychází mi 27,8 let z toho pouze jedno má roční nájezd 25 tis., ostatní do 1500 km. Z toho tři mají testaci na historickou původnost. Všechny na běžných RZ.
    Jedno z nich je rok 1987 dovoz Švýcarsko má karburátor a řízený výfukový systém a vše naprosto správně a spolehlivě funguje, má oproti dnešním ekologickým krámům podobného výkonu má úžasně nízkou spotřebu, ale pro naše úřady je to fuj EURO 0 !!

    Václav

    Provozujeme s manželkou čtyři auta starší 20 let a dva jiní veteráni čekají na oživení. Proč to děláme? Stará auta se jednoduše opravují, jsou hezká a fungují jen tak jak chceme my. Navíc jsou velmi ekologická protože kvůli nám nemusí továrna spotřebovat každých pár let vzácné suroviny na nové auto :)))). Nám stačí pořád dokola recyklovat původní díly z jiných odložených aut :)))

    Y
    Yasmin

    Lidé v Německu nebo Švýcarsku velmi dobře vědí, že auto, které jedou, vykazuje skutečný počet najetých kilometrů a nemá žádnou skrytou nehodu. Než zakoupí auto, nepotřebují služby vindecoderu, jako je carvertical, protože se nesnaží podvádět jeden druhého. Měli bychom se podívat na kvalitu našich vozidel, nikoli na jejich rok výroby.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist