České maminky chtějí MPV, kombi nebo SUV

Ženy vozící v automobilu děti dávají při výběru vozu přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Vyplývá to ze statistik největšího prodejce ojetin.
matky_za_volantem.jpg

Foto: Archiv

Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru novějšího vozu u žen s malými dětmi je průměrná spotřeba a velikost zavazadlového prostoru. Podle statistik AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (55 %) a jen pomalu přicházejí na chuť západnímu trendu automatických převodovek.

„Auta s manuální převodovkou tvoří 88 % prodaných vozů právě maminkám, přesto v letošním roce evidujeme rostoucí zájem o automaty vyšším tempem než v předešlých letech,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „V případě typu karoserie u zákaznic obecně vládne hatchback (36 %). Nicméně tento trend slábne a nejvýrazněji u žen s dětmi roste zájem o vozy MPV, kterých jsme v letošním roce prodali již o 37 % více než vloni ve stejném období. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu a také roste počet rodin s více než dvěma dětmi. Sama z pohledu matky čtyřleté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem.“

V AAA AUTO tvoří ženy téměř 30 % zákazníků a z nich necelá polovina představuje specifickou skupinu matek, jejichž požadavky an vůz se přirozeně odvíjí od nutnosti přepravy dětí. Dle těchto statistik české maminky potkáte na silnících nejčastěji ve vozech značky Škoda, Volkswagen a Ford. Nejoblíbenějšími modely jsou v případě kombi Škoda Octavia a Fabia a Volkswagen Passat. V případě MPV pak vedou Škoda Roomster, Volkswagen Touran a Sharan. Z SUV se oblibě těší ojeté automobily Hyundai ix35, Kia Sportage a Škoda Yeti.

Nejčastěji jde o vozy šedé, bílé a černé. V tomto ohledu tedy matky za volanty ojetých automobilů nijak nenarušují trendy na trhu ojetin. Do jisté míry je to ale dáno i omezenou nabídkou výraznějších barev u mladších vozidel. Řada výrobců nabízejících v minulosti různé zářivé odstíny své barevné palety do jisté míry redukovala. Taktéž preference modelů z různých segmentů se slučuje s trendy na trhu ojetin, kde jasně vede domácí duo Octavia, Fabia a velké pozornosti se těší modely Passat, Touran, ix35 nebo třeba Sportage.

Nejprodávanější modely rodinných vozů ženám za první 4 měsíce roku 2018:

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Volkswagen Passat
Hyundai i30
Ford Mondeo
Kia Ceed
Škoda Roomster
Ford Focus
Volkswagen Touran
Hyundai ix35

 

15.5.2018 9:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist