Ceny ojetin rostou nejen v České republice, nejlevněji se prodávaly vozy v době nouzového stavu
Ojetá auta
V době uzavření poboček prodejců ojetých automobilů se dalo v České republice pořídit automobil v průměru o 17 000 korun levněji než dnes. Na Slovensku a v Polsku byl rozdíl v ceně dokonce 28 000 korun. Nyní ceny porostou.
No vida, dobrá zpráva, že šla v době nouzového stavu auta pořídit i levněji. A teď to podle sezónních slev a nabídek a různých prodloužených záruk typu Carlife vypadá, že ceny pořád nerostou, že se dají pořídit velmi dobrá ojetá auta
Má to logiku, v době nouzového stavu neměl nikdo moc starosti řešit koupi auta. Jsem rád, že už to je za námi, že ceny nikterak dramaticky neposkočily, přece jenom v létě se auto vybírá tak nějak snadnějc, je na to víc času
A nějaká čísla, jak to vypadá teď v půlce prázdnin?
Dobrá je ta ilustrační fotka, jak tam stojí zaparkovaná auta na prodej v autobazaru. Aut je dostatek a ceny dělá trh. Jaká je poptávka, taková je nabídka. A pokud byly v březnu a v dubnu autobazary zavřené, tak se logicky neprodávalo a když se prodávat mohlo, tak to bylo levnější, protože majitelé auta prodat zkrátka potřebovali, když je dali do nabídky. Nikdo nevěděl a vlastně pořád neví, jak to s tím koronavirem je, ale tomuhle se nelze divit, že se v koronavirové době auta prodávaly levněji
vidím, že se opravdu prodává levněji. Skvělá zpráva!!!
Nemám rád to strašení, že ceny porostou. Nikdo to neví jistě, jsou to jen nějaké predikce. Zbytečně to pak odrazuje od návštěvy autobazaru bych řekl…
Mám od nich vyzkoušeno aaaauto.cz/financovani a rozhodně lepší než řešit úvěr někde v bance nebo v úvěrovce
snad už se teď od září nebude nic uzavírat a všechno pojede, ta krize byla uměle vyvolaná a způsobila problémy na všech trzích. Automobilového průmyslu se to citelně dotklo, nebyly zastaveny jen prodeje v autosalonech a v autobazarech, ale zejména byla zastavena celá výroba, což neznamená nic jiného – nových aut nebude tolik, kolik by mělo být, aby byl trh v rovnováze
Levná auta mají smysl a stále můžou dobře sloužit, ale auto pod 150, 200 tisíc se někdy nemusí vyplatit. Osobně bych šel do mladších ročníků a radši trochu přidal a vyhnul se tak častějším návštěvám autoservisu
Dobré je to zdůvodnění, podle kterého všechno hraje – nevyráběla se nová auta v automobilkách, lidé si drželi doma ojetiny a když je pak po uvolnění prodeje prodat mohli, tak jim stouply ceny, protože aut je málo? Nevím, nepřijdou mi tyhle důvody relevantní. Kdo chce nové auto, koupí si ho. Kdo chce ojeté, má nepřeberné množství možností vybrat si ho v nějakém lepším velkém autobazaru
Lidi v souvislosti s covidem totiž zjistili, že je lepší cestovat autem než hromadnou veřejnou dopravou, takže se poptávka po autech nutně projevit musela, a kde jinde, než na sekundárním trhu (autobazary), když primární trh byl odstaven déle a s většími důsledky (automobilky nevyráběly vůbec)
A teď už zase brzo zjistíme, jak to bude vypadat v podzimní druhé vlně. Počty nakažených rostou raketově, lockdown se prý nechystá, ale kdo ví, co bude zítra.