BMW X1 xDrive25Le iPerformance (2016): hybridní technika zatím jen pro čínské LWB

Nejmenší mnichovský crossover nemá už jen motory napříč a primárně roztáčená přední kola, nově dostal také benzín-elektrický pohon z 225xe Active Tourer.
bmw-x1-xdrive25le-iperformance-2016-hybridni-technika-zatim-jen-pro-cinske-lwb.jpg Zdroj: archiv redakce

Zatím jej BMW začne nabízet pouze na čínském trhu ve verzi LWB s prodlouženým rozvorem a zvětšeným prostorem na zadních sedadlech, dá se ale předpokládat, že i kvůli postupujícímu zpřísňování emisí je pouze otázkou času, kdy se X1 s pořádně dlouhým označením xDrive25Le iPerformance objeví i v Evropě.

Jak naznačuje jméno xDrive, jde o čtyřkolku, v tomto případě však ne tu klasickou s plnohodnotným přenosem výkonu na obě nápravy, jako to je třeba u BMW 740e iPerformance. Místo integrace elektromotoru do převodovky byla tato elektrická jednotka o výkonu 95 koní namontována do prostoru zadní nápravy a podle potřeb roztáčí pouze kola zadní nápravy.

O ty přední se stará pouze tříválec o objemu 1,5 litru z evropské X1 sDrive18i produkující 136 koňských sil při 4400 otáčkách za minutu a 220 newtonmetrů při 1250 ot. BMW uvádí maximální točivý moment celkové soustavy 385 newtonmetrů a výkon vrcholí hodnotou 231 koní, což podle měření automobilky stačí k akceleraci na stovku za 7,4 sekundy.

Elektromotor využívá sadu dobíjecích lithiu-iontových akumulátorů o kapacitě 10,7 kWh (ekvivalent cca 4,1 litru benzínu), která má stačit k dojezdu bez asistence spalovacího agregátu 60 kilometrů. Nádrž auta má pak pouze 35 litrů, BMW nicméně uvádí celkový dojezd 630 kilometrů s nabitými bateriemi.

7.9.2016 10:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist