BMW 225xe Active Tourer (2015): je nová čtyřkolka, plug-in hybrid a MPV v jednom

Mnichovská značka uvádí do výroby další dobíjecí hybrid, tentokrát zabalený do karoserie dvojkové řady Active Tourer. Slibuje 224 koní a optimistickou spotřebu jen 2,0 l.
bmw-225xe-active-tourer-2015-je-nova-ctyrkolka-plug-in-hybrid-a-mpv-v-jednom.jpgCelá galerie 14 Zdroj: archiv redakce

Tohle byl asi jeden z nejrychlejších přerodů konceptu do sériové výroby, pokud bereme do úvahy čas od představení k představení. BMW nám ukázalo svůj nový prototyp 2 Active Tourer plug-in hybrid teprve před dvěma měsíci a už nyní oficiálně hlásí jeho chystanou frankfurtskou premiéru v produkční podobě, zahájení výroby i cenu.

Jen abychom vás neošidili o relevantní data, připomínáme, že vůz vychází ze standardní dvojky Active Tourer, pod jeho přední kapotou pracuje přeplňovaný benzínový tříválec o objemu 1,5 litru, výkonu 136 koní a maximálním točivém momentu 220 newtonmetrů.

Spalovací agregát spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou Steptronic a pohání přední kola, zatímco o roztočení těch zadních se stará druhá jednotka. Jde o elektromotor integrovaný do zadní nápravy, který má 65 kW (88 k), přičemž BMW uvádí celkový kombinovaný výkon 224 koňských sil a 385 newtonmetrů.

Tohle všechno stačí k dosažení 100 km/h z místa za 6,7 sekundy a maximální rychlost 202 kilometrů v hodině. Pokud vůz pojede v čistě elektrickém režimu, podle autorů by měl s lithium-iontovými akumulátory o kapacitě 7,7 kWh zvládnout dojet na vzdálenost 41 km a dosáhnout nejvyšší rychlosti 125 km/h.

Protože normované měření spotřeby probíhá s plně nabitými bateriemi (z běžné zásuvky za tři a čtvrt hodiny, ze speciální nabíječky BMW i Wallbox s patřičným příkonem dvě a čtvrt), není asi překvapivé, že podle NEDC bude 225xe jezdit v průměru jen za 2,0 litru na 100 km. Reálná spotřeba bude pochopitelně vyšší, v tuto chvíli však jen stěží zjistíme, o kolik.

Sériová produkce BMW 225xe se rozjede ještě na konci letošního roku v lipské továrně, nicméně hybridní pohon bude kompletně sestavovat pobočka v Dingolfingu. Cena vozu byla na německém trhu stanovena na 37 800 eur.

3.9.2015 12:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist