Nové BMW řady 1 dorazí příští rok, vzdá se pohonu zadních kol i šestiválců

V rámci své třídy je jedničková řada od BMW výjimečná svojí koncepcí - podélně uložené motory totiž roztáčí kola zadní nápravy. U třetí generace však přezbrojí na platformu UKL a pohon předních kol.

Mnichovskou řadu 1 čeká už příští rok radikální změna, třetí generace bude stát na modulární platformě UKL, kterou využívají třeba vozy MINI, řada 2 Gran Tourer či BMW X1. Vyznačuje se hlavně tím, že počítá s pohonem předních kol a motory napříč, což jinými slovy znamená, že jednička už nebude primárně zadokolka a zároveň se bude muset rozloučit se šestiválcovými motory.

Na druhou stranu bude mnohem praktičtější, jistě bude disponovat větším zavazadelníkem i prostornější kabinou. Základní verzi bude (stejně jako teď) pohánět 1,5litrový tříválec, vrcholem však budou už pouze čtyřválcové motory kombinované s pohonem předních, nebo všech kol.

V plánu je také plug-in hybridní verze, která převezme techniku BMW 225xe Active Tourer. To se spoléhá na 1,5litrový tříválec a kompaktní elektromotor, přičemž výkon spalovacího motoru činí 136 koní a elektromotor přidá 88 koní.

10.4.2017 5:59| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist