Co týden dal: sporťáky a Escalade

Spousta silných motorů, požehnaně novinek, nastavovaná kaše od Subaru a nějaké to video zběsilé jízdy na okruhu. Zkrátka další automobilově úspěšný týden!

Pondělí

Všichni se zbláznili do sportovních vozů. Nový plnokrevný sporťák chystá Renault, Alfa Romeo už brzo začne prodávat úchvatný 8C Spider a posledními testy prochází i Tesla Roadster. A Mitsubishi uvolnilo oficiální informace o novém Evu.

Mámení silných motorů podlehl o víkendu i Richard a jel promoknout až na kůži do mostu, kde si dali sraz supersporty.

Musel jsem to nějak vyvážit a tak jsem se vysmál lehkým nízkým skořápkám a otestoval Cadillac Escalade. Yo, brotha!

Úterý

A zase ty sporťáky – tentokrát ovšem čínské, což nepovažujeme za nejlepší nápad. Upřímně řečeno nám mohou být ukradené. Pořád lepší než rozdrcené, i když v případě onoho briliantního čínského výtvoru – kdo ví?

Sporťák ovšem nemusí mít tvar roadsteru, taková Impreza WRX je normální hatchback, pro spoustu lidí dokonce dost ošklivý – ale že jede jako sporťák, o tom vůbec nepochybujte. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži.

Sluníčka pomalu ubývá a k ránu začínají být mrazíky. Ideální doba na představení nového kabrioletu, nemyslíte? U BMW myslí.

Tento den také přinesl důkaz, že když si vyděláte spoustu peněz čutáním do balónu, ještě to neznamená, že máte vkus. Aspoň že ty mechanické úpravy jsou k něčemu.

Středa

Japonci jsou trochu ulítlí, ale ulítlé koncepty nám vůbec nevadí, zvlášť, když mají pod kapotou použitelné inovace. Inovace chystají také v Americe, chtějí přestěhovat vačkové hřídele nad hlavu válců!!! Ano, u nás už to tak máme pár desetiletí, ale copak amíky zajímá nějaká Evropa? Evropany naopak zajímá stále ještě víc benzín, než nafta – alespoň pokud vynecháme nákupčí firemních flotil.

Dozvěděli jsme se, že nejde na odbyt Maybach ani Renault Espace, ale upřímně, víc nás zaujaly dvě zprávy ze Zeleného Pekla. Šikovný kameraman tam totiž odchytil téměř nezamaskované Subaru Impreza WRX STI a profesionální pilot se byl projet s Porsche 911 GT2.

Čtvrtek

Zatímco jsem v terénu připravoval videoreportáž na příští týden, ve světě se děly věci. SsangYong například získal pocit, že by jeho portfoliu prospěla luxusní limuzína, Renault zase postavil Twingo speciálně pro majitele mobilu Nokia 6110 a Alfa Romeo uvažuje o výrobě hatchbacku, který má prý být „á la Ferrari“. Ať to znamená co chce.

Nic z toho mě ale nezajímá ani z desetiny tolik, jako že můj oblíbený anglický minivýrobce posílá do světa novou generaci svého splašeného lešení – Ariel Atom 3. Takovou zprávu u mě nepřebije ani Spyker a dokonce ani Lexus, který se chystá hodit rukavici do bavorského ksichtu M3. Ani nemluvě o x-tém snímku nové Imprezy STI – ten mě nezačne brát, dokud si dotyčný fotograf nenabije baterky v blesku…

Pátek

Jedno z největších překvapení frankfurtského autosalonu, městský Volkswagen Up!, se možná bude vyrábět u nás. To bude zajímat především spořivé, které by ovšem mohl zaujmout i superúsporný Logan.

Smutnou zprávou dne je, že mě Jirka přeargumentoval v souboji „jaký motor do C30 je nejlepší“. Má pravdu, benzínová osmnáctistovka je super. Ale dvoulitr je nejlepší z nafťáků a za tím si stojím. A proti dieselovému VW Touareg R50 se bude hledat soupeř jen těžko…

V čem se naopak oba shodneme je, že pokud se má smysl bavit o nějakém americkém autě, je to zřejmě Corvette. Za mořem se chystá jedna úplně nová a taky můžete mít jednu úplně starou, pokud ovšem máte úplně hodně moc peněz. Jestli jich máte úplně hodně málo, možná se budete moct spokojit s ojetým Fordem Escort. Pro vás mladší: Ne, Escort v tomto případě žádné erotické služby až do domu neznamená! Pokud ale máte v pátek chuť se trochu vzrušit, co takhle se podívat, jak se jezdí po okruhu smykem v Audi R8?

Honza Koubek

5.10.2007 2:34

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist