Bohatí nemají zájem o limuzíny Maybach

Co má Maybach společného s výrobcem vozítek Smart? Správně, mizerné finanční výsledky.

Zatímco konkurence (Rolls-Royce a Bentley) dosahuje rekordních zisků, prodeje limuzín Maybach váznou. Od uvedení značky na trh se prodalo pouhých 800 vozů a bylo rozhodnuto o uzavření 29 ze 71 prodejních míst ve Spojených Státech. Za minulý rok se k novým majitelům dostalo pouhých 146 vozů místo plánovaných šesti set.

Většina dealerů nabízí Maybachy společně s vozy Mercedes, za jejich umístění v prodejnách však museli nejdřív zaplatit přes půl milionu dolarů. Ztráta uzavřených prodejních salonů bude v několika případech proplacena, větší část prodejců však přišla o značnou investici. I když jsou vozy extrémně drahé, nemohou pokrýt náklady na studio, předváděcí auto a náhradní díly – jak potvrdil dealer, který za pět let prodal jen sedm exemplářů.

Problémem Maybachu je údajně přílišná podobnost s plně vybaveným Mercedesem třídy S. A to po stránce stylingu i technologií. Výrazným rozdílem je však cenovka – okolo 15 milionů korun.

autoweb.cz

3.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist