Dlouhodobý test BMW 320d: za cílovou čarou

Testované BMW 320d proťalo pomyslnou cílovou pásku. Jakých bylo 10 000 kilometrů za jeho volantem? Přinesly poslední kilometry nějaká nová zjištění?

A je hotovo, BMW 320d modelové řady E90 dorazilo do konce dlouhodobého testu. S automobilem z roku 2007 jsme urazili 10 000 kilometrů ve studeném zimním počasí i v horkých dnech prozářených sluncem. Nyní je čas na závěrečné hodnocení.

Automobil zapůjčený z autocentra Auto ESA celou dobu fungoval naprosto spolehlivě. Před začátkem testu měl na počítadle ujeté vzdálenosti pouhých 78 000 kilometrů a jeho cena byla autobazarem stanovena na 330 000 Kč. Nyní, s odstupem času a dalšími 10 000 km na kontě prodejce jeho cenu upravil na 290 000 korun.

Bohatě vybavený vůz absolvoval v průběhu našeho testování pravidelný servis, který obsahoval výměnu motorového oleje, všech filtrů a brzdové kapaliny. To byl jediný servisní zákrok, jenž byl potřebný.V dalším díle jsme se věnovali spotřebě. Tu se nám ale postupem času podařilo snížit o nezanedbatelných 0,7 litru. Vydatně k tomu přispěl příchod teplého počasí, protože původně naměřených 7 l/100 km byla spotřeba v zimním období.


Jak se v samotném závěru testu ukázalo, pokud se řidič hlídá, lze v létě jezdit i se spotřebou rovných 6 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Při běžné jízdě si automobil řekl přibližně o 6,3 až 6,5 l/100 km.

V předchozím díle jsme se věnovali také možnostem financování testovaného ojetého vozidla, ale i pojištění. Zjistili jsme, že vozy prémiových značek nelze pořídit s nulovou akontací, a na příkladu se ukázalo, jak vysoký by byl přeplatek při pořízení testovaného vozu na splátky.Když se teď ohlédneme zpět, musíme konstatovat, že se celý test obešel bez nějakých nepříjemných překvapení či zjištění. Oceňujeme dobrý stav vozu, jeho výborné jízdní vlastnosti i dostatečnou prostornost. Výhodou je skvělá zpětná vazba řízení i přesné řazení.


Jestli máme k něčemu výtku, tak to jsou rány od podvozku při přejezdu děr, kterých není v českých nedostatečně udržovaných silnicích nejméně. Jde ale o samotný zvuk, nějakého natřásání se není třeba obávat. V tomto směru funguje odpružení dobře.Na závěr se ještě podívejme na několik cen vybraných náhradních dílů z druhovýroby. Jak je vidět, nejde o žádné závratné částky.



Za zapůjčení vozu k dlouhodobému testu děkujeme autocentru Auto ESA.

Milan Jirouš

23.6.2013 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist