Dlouhodobý test BMW 320d: kolik co stojí?

Naše ojeté BMW urazilo další kilometry, které přinesly nové zkušenosti. Zajímali jsme se i o cenovou dostupnost pro motoristy uvažující o koupi na splátky.

Ojeté BMW 320d o výkonu 120 kW má za sebou 8000 kilometrů našeho dlouhodobého testu. V minulém díle jsme se věnovali pravidelnému servisu, díl před tím byl věnován především spotřebě. Na tu se podíváme i dnes.

Tehdy totiž byly venkovní teploty dost nízké a krajinu většinou pokrýval sníh. Námi zjištěná průměrná spotřeba dosahovala 7 litrů na 100 kilometrů. Nyní je ale nižší, což je jistě dáno nárůstem venkovních teplot. Ty ale nemusejí být jediným důvodem.


Jistou úlohu totiž může sehrát i fakt, že jsme se za dobu testování naučili motoru více vyhovět. Kombinovaná spotřeba tak klesla na příznivějších 6,3 l/100 km. Přitom jí bylo dosaženo běžnou jízdou, bez nějakého omezování.Pokles průměrné spotřeby, to jsou samozřejmě dobré zprávy. Stejně tak bezproblémový provoz hodnotíme kladně. Na automobilu se nevyskytly žádné závady a pracuje bez nejmenších potíží. To platí i pro výbavu, nyní v teplejších dnech přišla ke slovu konečně i klimatizace, a také s její účinností jsme spokojeni.

Jak již padlo na začátku dlouhodobého testu, cena automobilu z roku 2007 je 330 000 korun. To je částka stanovená před započetím testu, kdy měl automobil najeto o 8000 kilometrů méně, to znamená 78 000 km. Test ojetého BMW stanovený na délku 10 000 km se tedy pomalu blíží ke konci.


Napadlo nás zjistit, jak je to s financováním vozu v případě, že by o něj měl zájem motorista nedisponující celou částkou v hotovosti. Proto jsme požádali Auto ESA, z jehož nabídky máme automobil k testu zapůjčený, o příklad výpočtu splátek vozu.Jelikož se jedná o vozidlo prémiové značky, nelze jej pořídit s nulovou akontací. Ta musí činit minimálně 20%. Nejnižší akontace tedy činí 66 000. Zbytek ceny může být rozpočítán do splátek.

Pokud zadáme dobu splácení 36 měsíců, bude výše měsíční splátky činit 8457 Kč a RPSN bude 9,91%. Motorista zaplatí navíc 40 452 Kč, to znamená akontaci 66 000 Kč + 304 452 Kč (36×8457 Kč). Celkem tedy 370 452 Kč během tří let.

To není špatné, všem ale nemusí vyhovovat výše měsíční splátky. Pak se nabízejí dvě možnosti, jak měsíční platbu snížit. První je vyšší akontace, druhou delší doba splácení. Ta ale bude mít za následek narůst částky, jíž motorista zaplatí navíc.Na internetu jsme si zkusili najít také výši tzv. havarijní pojistky pro testovaný vůz. Při spoluúčasti 10% nám vyšla částka 6500 Kč ročně při pojištění jen pro případ odcizení. V případě spoluúčasti 5% cena vzrostla na 7200.

Když jsme zvolili komplexní pojistné krytí pro případ odcizení, havárie, vandalismu a živelné pohromy, výše pojistky významně narostla. Při spoluúčasti 10% na částku 19 500 Kč ročně, v případě spoluúčasti 5% se částka změnila na 21 500 Kč ročně.

Pro úplnost dodejme, že výše pojištění se může lišit podle bonusů, místa trvalého bydliště a také věku motoristy. Pro výpočet příkladu jsme zadali muže ve věku 35 let, žijícího v Praze a bez bonusů.


V dalším pokračování dlouhodobého testu se budeme věnovat zkušenostem s vozem a jeho hodnocení. Podíváme se také na ceny některých náhradních dílů z druhovýroby.

Milan Jirouš

9.6.2013 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist