Volkswagen XL Sport: dieselový skrblík dostal dvouválec Ducati s 200 koňmi při 11 000 ot.

Z extrémně úsporného kupé udělala italská transplantace motocyklový supersport na čtyřech kolech schopný jezdit 270 km/h a pokořit stovku za 5,7 sekundy.

S cenovkou 111 tisíc eur, tedy v přepočtu nesmyslných 3,0 milionu korun, bylo i lidem od Volkswagenu předem jasné, že se ze superúsporného modelu XL1 automobilový ekvivalent horkých rohlíků na krámu zkrátka nestane. Byl to experiment, další z excentrických nápadů Ferdinanda Piëcha mající za cíl dokázat možnosti koncernu VW. Je proto sympatické, že se někdo ve Volkswagenu dokázal na experimentální kupé podívat s nadhledem, najít další smysl jeho existence v podobě neortodoxního sportovního vozu a ještě prosadit jeho vývoj a výrobu.

Výsledkem je studie nazvaná XL Sport a předem bychom asi měli upozornit, že jsme o jeho existenci věděli už zhruba před rokem, kdy se na internetu objevili první technické podrobnosti. Už tehdy se mluvilo o tom, že původní dieselový dvouválec o objemu 0,8 litru nahradí pohonná jednotka z motocyklu Ducati a nyní k tomu skutečně došlo.

Dárcem srdce se stal model 1199 Superleggera, který je poháněný dvouválcem do V o objemu 1,2 litru. Na první pohled je rozdíl mezi původní a novou pohonnou jednotkou nepatrný – činí méně než půllitr. Místo skromných 48 koní a elektromotoru s 27 koňmi však zde burácí rovných 200 italských plnokrevníků při 11 tisících otáčkách za minutu. To možná není mnoho, nicméně ve spojení se 7stupňovým DSG, hmotností pouze 890 kg a špičkovou aerodynamikou vyjádřenou koeficientem odporu vzduchu 0,258, to stačí na 5,7 sekundy při akceleraci z 0 na 100 a maximálních 270 km/h.

Jestli se tento vůz s délkou 4291 mm, šířkou 1847 mm, výškou 1152 mm a rozvorem 2424 mm dostane do výroby, můžeme momentálně pouze spekulovat, každopádně když Volkswagen nabídl ve svých showroomech hodně exotický a pořádně drahý model XL1, nic nebrání tomu, aby se vedle něj nemohl objevit XL Sport. Pokud se tak stane a konstruktéři změní jen drobnosti, majitel se může těšit na hořčíková kola, která jsou o 24 kg lehčí než ta hliníková u dieselové verze, pneumatiky o rozměru 205/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, karbonovou karoserii na rámu s vysoko pevnostní oceli či zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníkovými rameny a odpružením typu push-rod.


2.10.2014 12:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist