Volkswagen Passat Alltrack: první dojmy

Na první pohled v zásadě nic nového, přesto ale bude mít tenhle Passat úspěch. Nabízí totiž to, co dosud tomuto modelu chybělo. Styl.

Celý text by se vlastně dal šmahem sfouknout prohlášením, že jde jen o oplastovaný Passat Variant, ale to by nebyla tak úplně pravda. Jsou tady některé podstatné odlišnosti.

Alltrack vychází k klasického kombi, ale má o třicet milimetrů zvýšenou světlou výšku. Standardem je systém pro jízdu v terénu, v kabině se aktivuje tlačítkem Offroad, záležitost známá třeba z Tiguanu pro sjíždění kopců a tak dále.
A také přeladění převodovky na méně agresivní charakter, aby na nezpevněném povrchu přísun točivého momentu nekomplikoval jízdu po nezpevněném terénu, je jiné než i standardní verze.V interiéru je kromě odlišností mezi ovládacími prvky také spousta nápisů Alltrack, chromovaných detailů a podle všeho si tuhle specifikaci nemůžete objednat s dřevěným dekorem. Proč taky, když metalické vzhled vypadá opravdu dobře.

VW nebude nabízet Alltrack jako samostatnou řadu, ale v rámci palety výbav. To zní logicky, a lépe než „máme zbrusu nový model.“ Nové nejsou pohonné jednotky, jde o osvědčenou klasiku, počínaje přeplňovanou benzínovou osmnáctistovkou a dvoulitrovými turbodiesely konče.Já, pokud se podívíme na kousek, se kterým jsem vyrazil do rakouských Alp, jsem jezdil ve „vlajkové“ specifikaci s dvoulitrovým přeplňovaným benzínovým čtyřválcem. Ten měl výkon 211 koní a točivý moment 280 Nm. Alltrack s ním dokázal se rozjet na maximálku 212 km/h a stokilometrovou rychlost při tom zdolal za 7,8 sekundy.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Hnací síla v mém případě šla na všechna čtyři kola (1,8 TSI a základní dvoulitr TDI jsou předokolky) přes dvouspojkovou automatickou převodovku s šesti stupni. Nutno říct, že tenhle koncept Alltracku sluší asi nejvíc, určitě pokud jezdíte dlouhé cesty a často třeba na lyže.
Řadit by mne asi nebavilo, automatika pracovala tak, jak jsem čekal. Ve sportovním režimu s větší razancí, i když u omezovače elektronika nepodržela otáčky a sama odřadila – ale čert to vem u auta tohoto typu. Jinde mi to vadilo víc.

DOPORUČUJEME: Čtenářský test Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI

Na dálnici bez problémů, absolutní ticho, klid, pohoda při rychlém přesunu z místa A do místa B. Až by jeden usnul v tom klidném prostředí… Ještě že jsou tady hlídače pruhů a adaptivní tempovat, který brání čelnímu nárazu, systém, který sleduje a čte dopravní značky. Na dlouhé přímé dlouhé úseky ideální vůz, nemám si na co stěžovat.

Jako obvykle u VW bylo nastavování podvozku, sportovní režim jsem vyzkoušel spíš jen tak pro úplnost, ale komfortní nastavení, to bylo ideálním receptem na nerušenou pohodlnou jízdu. V kombinaci s vyšší světlou výškou a houpavějším projevem? Paráda!


Sebevědomý nápis. Na nezpevněném povrchu ale Alltrack „vážně umí.“

Spotřeba? Nijak jsem ji neřešil, kolem osmi, devíti litrů řekl bych, nic, co by neodpovídalo jízdnímu stylu a výkonu motoru. Prostě spokojenost. Spokojený jsem byl i s „terénními“ schopnostmi. Myšleno tak, že s pohonem všech kol jsem neměl potíže s trakcí na sněhu. Na kamenitý trial bych s Alltrackem nevyrazil, to ale zřejmě nikdo.Na okreskách zaklikacených kolem horských úpatí se projevila lehká nedotáčivost, ale nic, s čím by se nedalo v rámci konstrukčních vlastností auta počítat, při akceleraci pak Alltrack vykazoval mírnou neochotu tlačit motor do otáček. No, přiznávám, že s rodinou a plným kufrem bych takhle asi nejel… A propos kufr, tedy zavazadlový prostor, je stejný jako u klasického Variantu s pohonem všech kol, takže odvezete, ehm, třeba koně.

Nadsázka, jistě, ale jen do určité míry. V rámci prezentace jsme si vyzkoušeli, jaké to je tahat návěs s koněm – Alltrack jednak utáhne až 2,2 tuny bržděného přívěsu a s „povozem“ spolupracuje také ESP.


Typický řidič Passatu Alltrack? Ehm, ne. Typický člen redakce Autowebu.

Závěrem bych se tedy vrátil na začátek k prohlášení o úspěchu. Podle mého názoru se Alltrack bude prodávat a to velmi. Já chápu Passat jako velice dobrý praktický automobil, ale strohý co do vzhledu, zcela neemotivní. Ta trocha plastů mu mým pohledem dodala patřičné charisma. Vlastně se divím, že je tady takhle vyšperkovaná verze až teď, dlouhé roky potom, co sesterské Audi Allroad trhá prodejní rekordy.

Nejde o revoluční novinku, ale o smysluplné doplnění stávající modelové řady určitě. Takže, Passat Variant se mi nelíbí, ale Alltrack ano a moc, líbí se mi i spojení DSGčka a benzínového turbomotoru. Tak nějak v hloubi duše ale tuším, že prodávat se bude hlavně dvoulitrový diesel. A na české ceny si musíme počkat.

Filip Rakovan

9.3.2012 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist