Volkswagen ID.3 ujede až 550 km

První výhradně elektrický vůz lidové značky je očekáván s velkým napětím – přinese skutečně elektrickou revoluci, nebo půjde opět zase jen o krůček vpřed?
vw-id-3-se-predstavuje-1-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Volkswagen

V reakci na neblaze proslulou kauzu dieselgate se německý Volkswagen vydat se směrem některými označovaným za „čistou mobilitu“. Několikaletý vývoj nyní přináší své první ovoce a první výhradně elektřinou poháněný model se již brzy dostane na trh. Co tedy můžeme od modelu postaveného na zbrusu nové modulární platformě MEB očekávat?

Baterie vozu jsou umístěny v podlaze mezi nápravami, motor se pak usídlil vzadu a bude roztáčet zadní kola. Ano, ID 3 bude zadokolka, na zběsilé driftování se ale pravděpodobně těšit nemůžeme – alespoň ne bez modifikace softwaru vozu. Na druhou stranu, díky umístění kompresoru klimatizace a ostatních pomocných systémů vozu dokáže ID 3 nabídnout dokonalé vyvážení hmotnosti 50:50.

Motor samotný by měl nabídnout výkon 201 koní a měl by být schopný vůz rozhýbat na maximální rychlost těsně pod 160 km/h. Zrychlení na 100 km/h sice VW neuvádí, vzhledem ke zkušenostem s jinými podobně výkonnými elektromobily si troufneme odhadnout cifru někde v rozmezí 6,5 až 7 vteřin.

Jak je u elektromobilů zvykem, bude ID 3 k dostání v několika variantách lišících se kapacitou baterií, a tedy i dojezdem. K dispozici budou verze 45 kWh s dojezdem 350 km, 58 kWh s dojezdem 420 km a nakonec 77 kWh baterie s dojezdem činícím 550 km. Vůz by mělo být možné nabíjet maximálně výkonem 100 kW a získat tak zhruba 290 km dojezdu během půlhodiny nabíjení.

Interiér vozu vypadá moderně, ale přesto vcelku konvenčně Jeho hlavní dominantou je display infotainmentu v tabletovém stylu, příjemným detailem jsou značky pause/play na brzdovém a plynovém pedálu.

Displej nahrazující přístrojový štít bude uchycen na sloupku volantu a bude se pohybovat zároveň s ním, stejně tak nezvyklý ovladač volby jízdního režimu. Navíc se zdá, že Volkswagen se Volkswagen oprostil od zažitých tradic a otočením voliče dopředu zvolíte jízdu vpřed, a otočením voliče vzad pak režim couvání – taky vám přišlo matoucí, když jste museli pohnout pákou vzad, abyste jeli vpřed?

Přestože samotný elektromotor sídlí u zadní nápravy, měl by kufr ID 3 nabídnout 385 litrů prostoru, tedy dokonce o 5 litrů více, něž kolik dokáže nabídnout populární Golf. Cena „lidového“ elektromobilu by na Německém trhu měla začínat v přepočtu zhruba za 780 tisíc korun v základní verzi s dojezdem 350 km.

17.9.2019 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Car Throttle

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist