bez-nazvu-2-352x198.jpg

Švédové vyvinuli revoluční svodidla, která nepřevrátí auto na střechu

Dopravní nehody

Konec nebezpečných nájezdů na svodidla, která v mnoha případech vymrštily vozidlo do protisměru nebo pevné překážky, přináší využití moderních zakončení svodidel SafeEnd.

Diskuze

8 komentářů

    Pavel

    To vůbec nevypadá bezpečně! Snad při malé rychlosti, ale jinak místo předních sedaček bude na jejich místě motor!

    Martin

    Já teda nevím, ale asi bych raději šel přes střechu, než taková šleha.
    I kaskadér se jim na to vybodnul 😉

    Petr

    Do toho vletět při 100 km/h, tak opravdu super!

    Ondřej

    To vypadá dobře. Ve srovnání s nárazem do stromu, či jiného pevného bodu je to neskutečný rozdíl a taky stokrát lepší, než po střeše doklouzat do vody a nebo do protisměru, kde může člověka sejmout kamion. Pokud se tohle někomu zdá nebezpečné, tak asi ve škole flákal fyziku a nechápe podstatu nárazové brzdy…není to pevný bod. Je to asi takový rozdíl, jako skočit „placáka“ z metrové výšky na beton a nebo na trávník s měkčí zeminou…chápeme?

    NO to je ale kravina místo vyklepání střechy nových zrcátek a opravy poškrábaného laku bude auto komplet na odpis, motor v hájí a navíc náraz jak do stromu… To vymyslel echt inženýr…

    Frend

    Já nevím, ale tento výzkum musel stát hromadu peněz a nic z toho. A přitom stačilo, aby začátek a konec svodidel svedly o 15-30 od silnice a po nějakých 2-5 metrů zapusili do země, tak jak to včil dělají. rozdíl bude akorát v tom že v ten okamžik bude konec a začátek svodidel dostatečně od krajnice a kam nikdo určitě nenarazí a pokud ty svodidla někdo potká o kousek dál, narazí do nich pod úhlem 15-30° Což ho tak maximálně odrazí zpět do silnice.

    DM

    Já vidím markantní rozdíl v nájezdu testovacích vozů na překážku.
    Pokud řídil kaskadér, vždy vůz na překážku najížděl pravou stranou, a to ho samozřejmě uvedlo do rotace.
    V případě Safe Endu byl vůz naveden na překážku vždy přímo středem.
    Proto bych uvítal srovnatelné podmínky testu. Jinak nápad i provedení jsou velice povedené.

    DM

    A ještě jeden rozdíl při nájezdu na překážku bych si dovolil: kaskadér najížděl pod úhlem a před najetím na překážku zatáčel, tedy zde určitě působila i odstředivá síla, kdežto vůz s DO najížděl pouze přímo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist