Subaru WRX končí s rally?

Koncept naznačuje drsný vzhled, ohledně techniky lze čekat (opět) silný motor a pohon všech kol.

Dobrá zpráva je, že na rozdíl od ostatních výrobců se Subaru stále drží původní myšlenky. Nejen že neukončilo program sportovních aut, ale ani neuvažuje o downsizingu motoru nebo se nechystá koketovat s ideou hybridu (jakkoli třeba právě Porsche 918 Spyder dokazuje, že kombinace spalovacího osmiválce a elektromotoru nemusí být marná). Ne, podle informací, které máme, bude nové WRX navazovat ideově na předchozí ostrá Subaru. Ale…


Ano, je tady jedno „ale.“ Ne vše bude jako dřív, o určitých změnách se šušká a ty nepotěší zejména nadšence rally. Jak je patrné, automobilka už v rally nejen že nedominuje, i když třeba na lokální úrovni je tady Vojta Štajf, který s WRX STI získal titul ve své třídě, ale nijak se, s ohledem na pestrou soutěžáckou minulost, už moc neangažuje. Naopak, stále více a více lze Subaru vídat, ať už s BRZ nebo s WRX STI, na okruhových podnicích.

Nové WRX, a poté i STI, až projde auto rukama dvorního ladiče, do rally s největší pravděpodobností nezamíří. Nebude mít patřičnou homologaci a nebude podpořeno zájmem automobilky v této oblasti motosportu působit. Takže ať chceme nebo ne, jedna etapa historie se asi pomalu uzavírá a doba modrých aut se zlatými koly létajícími nad horizonty asi končí. Není ovšem důvod propadat nostalgii a skepsi, WRX (STI) bude a dá se čekat, že bude opět velmi, velmi dobré.

Subaru WRX STI sedan

Velký test | vydáno 25. 7. 2011

Podle zákulisních informací pod kapotou auta očekáváme klasický přeplňovaný čtyřválec spalující benzín, samozřejmostí bude také pohon všech kol. Jen ohledně vzhledu by mělo dojít k posunu, řekněme od opravdu atraktivního a drsného konceptu směrem k umírněnějšímu, konzervativnímu designu. A křídlo nebude. Tedy zatím, a pokud někdy, tak spíše lehké, okruhové, než někdejší sušák na prádlo, se kterým vyhrával Peter Solberg.

Fotogalerie Subaru WRX STI 2012

Zobrazit všechny fotografie

Budoucnost je ale pozitivní. I když už to nebude Impreza, ale definitivně půjde o samostatnou modelovou řadu, tak pořád tady budeme mít auto, které by mělo za rozumné peníze vypráskat kožich většině supersportů. A i když by se mohlo podle titulní fotky zdát, že nové Subaru WRX bude „jen“ nějaká leštěnka, kterou si budou páprdové v garáži laskat jelenicí, opak je pravdou. I když asi změní působiště a nebude se tak často prohánět bahnem a šotolinou, nepřijde o svůj charakter.

11.9.2013 12:11| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist