Subaru WRX končí s rally?

Koncept naznačuje drsný vzhled, ohledně techniky lze čekat (opět) silný motor a pohon všech kol.

Dobrá zpráva je, že na rozdíl od ostatních výrobců se Subaru stále drží původní myšlenky. Nejen že neukončilo program sportovních aut, ale ani neuvažuje o downsizingu motoru nebo se nechystá koketovat s ideou hybridu (jakkoli třeba právě Porsche 918 Spyder dokazuje, že kombinace spalovacího osmiválce a elektromotoru nemusí být marná). Ne, podle informací, které máme, bude nové WRX navazovat ideově na předchozí ostrá Subaru. Ale…


Ano, je tady jedno „ale.“ Ne vše bude jako dřív, o určitých změnách se šušká a ty nepotěší zejména nadšence rally. Jak je patrné, automobilka už v rally nejen že nedominuje, i když třeba na lokální úrovni je tady Vojta Štajf, který s WRX STI získal titul ve své třídě, ale nijak se, s ohledem na pestrou soutěžáckou minulost, už moc neangažuje. Naopak, stále více a více lze Subaru vídat, ať už s BRZ nebo s WRX STI, na okruhových podnicích.

Nové WRX, a poté i STI, až projde auto rukama dvorního ladiče, do rally s největší pravděpodobností nezamíří. Nebude mít patřičnou homologaci a nebude podpořeno zájmem automobilky v této oblasti motosportu působit. Takže ať chceme nebo ne, jedna etapa historie se asi pomalu uzavírá a doba modrých aut se zlatými koly létajícími nad horizonty asi končí. Není ovšem důvod propadat nostalgii a skepsi, WRX (STI) bude a dá se čekat, že bude opět velmi, velmi dobré.

Subaru WRX STI sedan

Velký test | vydáno 25. 7. 2011

Podle zákulisních informací pod kapotou auta očekáváme klasický přeplňovaný čtyřválec spalující benzín, samozřejmostí bude také pohon všech kol. Jen ohledně vzhledu by mělo dojít k posunu, řekněme od opravdu atraktivního a drsného konceptu směrem k umírněnějšímu, konzervativnímu designu. A křídlo nebude. Tedy zatím, a pokud někdy, tak spíše lehké, okruhové, než někdejší sušák na prádlo, se kterým vyhrával Peter Solberg.

Fotogalerie Subaru WRX STI 2012

Zobrazit všechny fotografie

Budoucnost je ale pozitivní. I když už to nebude Impreza, ale definitivně půjde o samostatnou modelovou řadu, tak pořád tady budeme mít auto, které by mělo za rozumné peníze vypráskat kožich většině supersportů. A i když by se mohlo podle titulní fotky zdát, že nové Subaru WRX bude „jen“ nějaká leštěnka, kterou si budou páprdové v garáži laskat jelenicí, opak je pravdou. I když asi změní působiště a nebude se tak často prohánět bahnem a šotolinou, nepřijde o svůj charakter.

11.9.2013 12:11| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist